هفتاد سال بی ام دبلیو در چند خط

تو این دوره زمونه که همه تو کار مقایسه خودرو های تو یه سطح و کلاس هستند تا بهترینشو انتخاب کنن و بخرند بالاخره نمی شه که همه بهترین رو انتخاب کنن و سر برخی ها کلاهی به اندازه شلوارشون می ره (البته مرد ها !!!)

وبلاگ کارایران در اقدامی عجیب (جدی نگیرید) قصد داره با مقایسه دو تا از قدیمی ترین و جدید ترین محصولات هر کمپانی نحوه ی پیشرفت اون ها رو بررسی کنه و شما رو تو کف این بزاره که ایرانخودرو هم این جوری پیشرفت خواد کرد تا 50 سال دیگه ( من که باورم نمی شه ) .

بی ام دبلیو

دیگه تو دوره ای هستیم که اگه تشریف ببرید روستاهای اطراف قزوین از یکی بپرسی دوست داری چه ماشینی سوار بشی .. نمی گه پیکان جوانان .. می گه بی ام دبلیو(حالا من می گم بی ام دبلیو مسخره نکنید .. می خوام درست تلفظ کرده باشم)  .. دیگه باید قبول کنیم توقع ها بالا رفتن !!

این کمپانی رو با دو مدل سال های 1936 و 2007 بررسی می کنیم !!! (71 سال اختلاف)

بدنه : این کمپانی از سال 2000 به بعد به ابعاد بدنه ی اتومبیل های تولیدی خودش از هر طرف 20 سانتیمتر اضافه کرد و بدنه ی ثابت بی ام و رو طراحی کرد .

موتور : در خودروی تولیدی سال 1936 از موتور اینلاین 6 استفاده شده که در محصوا سال 2005 بی ام و هنوز از این موتور بعد 70 سال استفاده می شده ولی در آخرین محصول بی ام دبلیو از موتور وی 10 استفاده شده که تمایل این کمپانی برای نسل جدید موتور ها نشون می ده !!

موتور خودرو سال 1936 بی ام دبلیو 2000 سی سی حجم موتور داشته در صورتی که .. اتومبیل 2007 این کمپانی 5000 سی سی حجم موتور خواهد داشت . (حتی حجم موتور سمند هم به پای مدل 1936 بی ام و نمی رسه !!)

80 اسب بخار در سال 1936 و 507 اسب بخار قدرت موتور در سال 2007 .

نتیجه گیری : این کمپانی به بهترین نحو سبک خودش رو با توجه به دوره و زمونه عوض کرده و با توجه به دوره ی تولید هر خودرو بهترین امکانات اون دوره رو در تولید خودرو ها بکار برده.

نکته تستی : تاکید می کنم بر خلاف حرف خیلی از دوستان مطالب سری وبلاگ های کارایران تو این 3 سال و نیم از هیچ جایی به صورت مستقیم و یا ترجمه نقل نشده و تمامی مطالب به صورت برداشتی آزاد و نکته ای از مجموعه سایت های مربوط به بحث نوشته شده اند بنا بر این منبعی برای مطالب وجود ندارند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بیتا 3 مرداد 1385 ساعت 09:52 ب.ظ http:///www.baghchehhhhhhhhhhhhh.persianblog.com/

سلام شما خوبید مرسی که اومدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد