نمایشگاه های اتومبیل . چرا و چگونه ؟

شاید یا بهتره بگم حتما برای دوستداران و دنبال کنندگان اخبار خودروهای داخل و خارج  کشور این سوال پیش اومده که هدف از برگزاری نمایشگاه های خودرو چیست ؟

در قاره اروپا هر ماه نمایشگاه خودرو در یکی از پایتخت ها و یا قطب های صنعتی کشور های اروپایی برگزار می شود .. که امریکا هم با پیوستن به این گروه سهم بزرگی از این نمایشگاه ها را بر عهده گرفته است ، و واضح است که این میزبانی ها از جنبه های مختلف سودرسانی فراوانی دارن .. در درجه اول معرفی  خودرو های روز کشور میزبان در اولویت ویژه های نمایشگاه قرار می گیره .. همون طور که در نمایشگاه میلان ایتالیا .. بیشتر خبر ها مربوط به فراری انزو بودند و همچنین در نمایشگاه شیکاگو .. شورلت حرف اول را در نمایشگاه برای زدن داشت ..

از این توضیحات بگذریم .. بیایم سراغ آسیا و تحولات به ظاهر عظیم کشور های در حال توسعه .. کشور های

بدون شرح

1- باور کنید این مطلب هیچ ربطی به انرژی هسته ای نداره.

2- هر گونه مطلب تخصصی و عمومی در مورد خودرو های داخلی و خارجی .. در صورت درخواست شما در اولویت قرار خواهد داشت.

عربی بدبخت .. دارن از شرق آسیا و امریکا و اروپا (به نسبت کمتر) خودرو وارد می کننند و خیالیشون هم نیست  .. پولش رو می دن .. به خودشون مربوطه ..

کشور عظیم و پر برکت و در حال پیشرفت ما این وسط در چه جایگاهی قرار داره ؟

الآن می خوام یاد خاطراتی کنم که اشک من رو در میاره : پیکان .. متاسفانه .. متاسفانه تولیدش متوقف شد که بعد از این قضیه من 7 شب و روز خوابم نبرد چون فکر می کردم .. چه حرکت وحشیانه  و زشتی انجام دادن .. شاید فکر کنید شوخی می کنم .. درست فکر می کنید شوخی می کنم ... آخه با چه وعده ای پیکان از خط تولید خارج شد ؟ .. وعده ی خودروی ارزان جایگزینی به نام ال 90 که به رویایی برای ایرانی ها تبدیل شده .. بهتر بود به جای سمند جایگزین می کردن چون .. قیمتش فکر نمی کنم خیلی کمتر باشه ..

بحث نمایشگاه های خودرو شد .. بحث نمایشگاه های خودرو عجیب ترین بحث تو کشوره :

قسمت مورد علاقه ما تو نمایشگاهی که در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شد .. قسمت مسابقات سرعت این مجموعه بود که هر موجود زنده ای برای دیدنش به نمایشگاه می اومد .. هر کمپانی خودروسازی (قربونشون برم) تو هر نمایشگاه 60 تا ماشین برای تولید در آینده معرفی می کرد که امیدوارم نوه یا  نتیجه هام بتونن تولید یکی از اونها رو تو کشور ببینن (ان شاء الله )

و اما آخرین نمایشگاه خودرو که بحث بسیار انتقاد آمیز و بلندی داره ترجیح می دم با حواشی نمایشگاه در مطلب بعدی در موردشون صحبت کنم .

تکنولوژی امروز، امروز رو می سازه .. به فکر فردا باش.... موفق باشید !!

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سینا 8 شهریور 1385 ساعت 08:02 ب.ظ http://auto2006.blogfa.com

از اظهار لطفت خیلی ممنون ؛ در رابطه با این مطلب میخواستم بگم چرا نمایشگاه اتومبیل تهران هنوز برگزار نشده؟

سارا 9 شهریور 1385 ساعت 09:54 ق.ظ http://http www.afsos.blogsky.com

سلام حال شما خوبین
چقدر زیباست مطالبتون
شاد باشی وموفق

بچه های همینی که هست 9 شهریور 1385 ساعت 12:08 ب.ظ http://wc.persianblog.com

سلام ..بابا این نمایشگاه ها همش بیخود واسه سرکار گذاشتن مردم از کتاب گرفته تا غیره وذالک..مرسسی به ما سر زدی

محسن 9 شهریور 1385 ساعت 01:55 ب.ظ http://mohsen1388.persianblog.com

سلام . اگه میشه در مورد سایپا 141 مطلب بنویسین . راستش دیروز بدون اطلاع قبلی والدین گرامی رفتن یه دونه از نمایندگی خریدن. در صورتی که صحبت 206 بود !!! میخوام بدونم این لگن چیه ؟ از صندوق عقب یه تنی تا ......

سینا 10 شهریور 1385 ساعت 01:15 ب.ظ http://auto2006.blogfa.com

سلام من بروز کردم . راستی آدرس وبلاگ اتل رو بده ممنون.

سارا 12 شهریور 1385 ساعت 01:02 ب.ظ http://www.afsos.blogsky.com

سلام حال شما؟ خوبین
شاید به دردتان بخوره
نگهداری اتومبیل

ترمزها با عملکرد درست‌ و کاملشان‌ همواره‌ باعث‌افزایش‌ ایمنی‌ و اطمینان‌ خاطر راننده‌ و دیگر سرنشینان‌اتومبیل‌ می‌شوند، بنابراین‌ رعایت‌ نکات‌ زیر ضروری‌ است‌
1) لنتهای‌ ترمز را هر 8000 تا 10000 کیلومتر بازدیدکنید و با توجه‌ به‌ نوع‌ رانندگی‌، حرکت‌ در سرازیری‌، حمل‌ بار و... قبل‌ از اتمام‌ لنتها اقدام‌ به‌ تعویض‌ آنها نمایید.
2) اتصالات‌، لوله‌ها و شیلنگ های‌ سیستم‌ ترمز را هر12000 کیلومتر بررسی‌ کنید و از سلامت‌ آنها اطمینان‌حاصل‌ نمایید
3) پس‌ از پیمودن‌ هر 20000 کیلومتر، اهرم‌ ترمزدستی‌و میزان‌ بازی‌ آنرا تنظیم‌ کنید.
4) لازم‌ است‌ میزان‌ روغن‌ ترمز هر 8000 تا 10000کیلومتر بررسی‌ شده‌ و هر دو سال‌ یکبار یا پس‌ از 40000کیلومتر کارکرد، روغن‌ مستعمل‌ تعویض‌ شود
زیبایی‌ اتومبیل‌ ارتباط مستقیمی‌ با سلامت‌ ظاهری‌،تمیزی‌ و پاکیزگی‌ رنگ‌ و همچنین‌ درخشندگی‌ قسمتهای‌مختلف‌ بدنه‌ دارد. بنابراین‌ لازم‌ است‌ تا در نگهداری‌ بدنه‌خودرو دقت‌ لازم‌ را با توجه‌ به‌ توصیه‌های‌ زیر مبذول‌ نمایید
1) برای‌ شستشوی‌ خودرو از گل‌ و لای‌ و گردوخاک‌،می‌بایست‌ حداقل‌ ماهی‌ یکبار آنرا با آب‌ سرد یا ولرم‌ وشامپوهای‌ مخصوص‌ شستشو یا مایعات‌ ظرفشویی‌ شستشودهید
2) وجود فضولات‌ پرندگان‌، شیره‌ درختان‌، لکه‌های‌ قیر یا سایر مواد آلاینده‌ به‌ درخشندگی‌ رنگ‌ خودرو شما آسیب‌می‌رساند به‌ همین‌ علت‌ بلافاصله‌ بدنه‌ را از این‌ قبیل‌ کثافات‌پاک‌ نموده‌ و اجازه‌ ندهید روی‌ بدنه‌ اتومبیل‌تان‌ انباشته‌شوند
3) سعی‌ کنید تا حد امکان‌ در فصل‌ تابستان اتومبیل‌ خود را درمعرض‌ نور مستقیم‌ خورشید قرار ندهید و در چنین‌ حالتی ‌یا هنگام‌ گرم‌ بودن‌ بدنه‌، آن را نشویید
4) در فصل‌ زمستان‌ خودروی‌ خیس خود را درمحیطهای‌ بسته‌ و بدون‌ جریان‌ هوا با دمایی‌ بالاتر از 20درجه‌ سانتیگراد پارک‌ نکنید چرا که‌ این‌ عمل‌ موجب‌پوسیدگی‌ بدنه‌ می‌گردد.
5) با پایان‌ یافتن‌ هر فصل‌ بوسیله‌ زیرشویی‌ اتومبیل‌ گل‌و لای‌ و مواد آلوده‌کننده‌ احتمالی‌ را شسته‌ و به‌ افزایش‌ عمربدنه‌ کمک‌ نمایید ضمن‌ اینکه‌ بهتر است‌ پس‌ از رانندگی‌ دربرف‌ و گل‌ و لای‌ نیز بدنه‌ و زیر اتاق‌ را بشویید.
6) هرگز برای‌ پاک‌ کردن‌ لکه‌های‌ قیر، رنگ‌ یا موادی‌ ازاین‌ قبیل‌، بنزین‌ یا تینر یا روغن‌ ترمز را بکار نبرید زیرا این‌مواد به‌ رنگ‌ اتومبیل‌تان‌ آسیب‌ جدی‌ وارد می‌کنند. برای‌رفع‌ لکه‌های‌ گفته‌ شده فقط نفت‌ را بکار ببرید و محل‌ را به‌سرعت‌ با آب‌ و مواد شوینده‌، تمیز نمایید.
7) برای‌ پولیش‌ کردن‌ بدنه‌ ابتدا خودرو را شستشو داده‌ وپس‌ از خشک‌ کردن‌ تمامی‌ قطرات‌ آب‌ از روی‌ آن‌، با استفاده‌از واکسهای‌ استاندارد، اتومبیل‌ را پولیش‌ کنید ضمنا در این کار افراط نکنید.
8 ) پس‌ از هر بار شستشو درحالیکه‌ اتومبیل‌ را به‌آهستگی‌ میرانید، چند بار به‌ نرمی‌ ترمز بگیرید تا مطمئن‌شوید که‌ آب‌ روی‌ لنتهای‌ ترمز باقی‌ نمانده‌ و آنها کاملاخشک‌ شده‌اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد