سایپا ، خیلی دور ، خیلی نزدیک

پس از مدت ها انتظار کمپانی های خودرو سازی ایران هم به فکر متنوع کردن بازار خودروی ایران افتادند ولی در این بین سایپا از سهم بیش تری در این تلاش برخوردار بود چون طرح های بسیاری رو به مدت های طولانی تحت بررسی قرار داد و از این به بعد تصمیم داره تا این طرح ها رو به جامعه ی ایرانیان معرفی کنه .

گروه خودرو سازی سایپا - کارایران

یک – تندر 90 (ال نود)

قصه ی طویل و بی پایان ال نود همچنان در حاله ای از ابهام به سر می بره و همه رو تو خماری نگه داشته ... این سیاست سایپائه که از فروش محصولاتش مطمئن بشه .. مگان تست اول سایپا است و پذیرش این خودرو در ایران جواب مثبتی به تولید محصولات دیگر رنو است پس باید منتظر بمونیم . خودرو ی تندر نود(ایرانی سازی!!!)  با خط تولیدی متشکل از 34 روبات و دارای استاندارد های خودروسازی رنو به زودی (بهترین راه برای سماق مکوندن به مردم) تولید خواهد شد !!

دو- سوریه و پراید

بعد از مدت ها صادرات پراید به سوریه اونا تصمیم گرفتن خودشون دستی تو کار داشته باشند و زحمت ایرانی ها رو کمتر کنند . جالبه بدونید خودروی پراید با قیمت حدودی 9000 دلار و با امکاناتی نظیر دی وی دی پلیر ، رینگ اسپرت ، سپر همرنگ بدنه ، و صندلی های مخصوص در سوریه عرضه میشه و هم اکنون 25000 تا پراید تو سوریه به عنوان تاکسی تردد می کنند ( خدا از این افتخار های عظیم باز هم نصیب ما کنه !! )

سه – جهان زیر پای سایپا

سایپا قصد داره تا چند سال آینده در 8 کشور جهان عرض اندام کنه و به طور قطع کشور های میزبان کشور های جهان سومی آسیایی و افریقایی خواهند بود ولی این کشور ها می تونند دروازه های راهیابی سایپا و ایران خودرو به بازار جهانی خودرو باشند تا ان شائ الله در روزی که ما خودروی ملی قابل افتخاری داشتیم و یا ان شاء الله بازار خودروی جهان رو بترکونیم از قبل پیش زمینه ای برای این فعالیت ها آماده کرده باشیم که امیدوارم و مطمئنم که جوون ها و نوجوون ها می تونن ایران رو بهتر از همیشه تو صحنه های جهانی نشون بدند .. خودتون رو دست کم نگیرید .

چهار – سیتروئن  سی 5

اینم یکی دیگه از سیاست های سایپا است که خودرویی رو که به مدت 5 ماه در سایتش به عنوان محصول آینده قرار داده رو به مدت یکی دو روز تبلیغ کنه و دل همه روببره تا تو کفش بمونن تا سرنوشتی مثل ال نود براش پیش بیاد ولی این دیگه از اونا نیست چون فکر نمی کنم سیتروئن منتقد های زیادی تو کشورمون داشته باشه و خودرویی هست که نمره ی قبولی رو از مردم ایران گرفته . اما به نقل از یک منبع مطمئن تبلیغا فرمالیته است و سیتروئنی حالا حالا ها در کار نیست مگه اینکه یه مدت وارد کنند تا خط تولیدش راه بیفته !! خیره حتما !!!

پنج – قیمت ها ، بالا پایین

زانتیا 2000 پس از تثبیت جایگاهش تو بازار خودروی کشور با قیمت 23 میلیون هنوز در کورس رقابت با مزدا 323 هست .ریو با قیمت 12 میلیونی هم مدتی هست که نسل خاصی رو به دنبالش خودش می کشونه که البته هنوز جا برای تغییر قیمت داره .سیتروئن سی 5 با قیمت فضایی 38 میلیون تومان که احتمال داره به زودی به صورت محدود وارد بشه در صدر لیست گرون ترین های ایران قرار داره .. مطمئن باشید این جوری نمی مونه .. می خوره تو سرش  مثل 5 سال پیش و اتفاقاتی که برای پرشیا افتاد . برای خودروسازی سایپا و دیگر کمپانی های خودرو داخل کشور آروزوی موفقیت دارم و امیدوارم تنها هدفون خدمت به مردم و خدمت رسانی بی منت برای مردم باشه و نیاز های مردم رو بشناسند و در جهت رفع نیاز ها قدم بردارند و همیشه ایرانی ها رو راضی و مفتخر از صنعتشون نگه دارند و به اون ها صنعت واقعی را نشان بدهند نه دستکاری در صنعت دیگران.

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا 26 دی 1385 ساعت 07:41 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام
مطلب خوبی نوشتی . خلاصه و مفید بود !
منم چشمم نه از سایپا نه از هیچ شرکت ایرانیه دیگه آب نمیخوره !

قربانیان 1 بهمن 1385 ساعت 06:23 ب.ظ http://www.rahnama1378.blogspot.com

باسلام.ممنون از مطلب بسیار خوب شما. موفقتر باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد