سمند سورن ، 17 بهمن

سمند سورن

ایران خوردو خیلی وقته که ایرانی ها رو خمار محصولات جدیدش از جمله ال نود ، مرسدس بنز و سمند سورن و یک محصول مخفی نگه داشته . طرح اولیه سمند ال ایکس و ساده رضایت بخش نبود ولی در نمایشگاه سال 1381 خودرو در تهران ایران خودرو افکار رو متوجه آینده سمند کرد که سمند هم آینده ای مثل پروتون خواهد داشت و شاید هم بهتر تا اکنون که چندی پیش اعلام کردند که در تاریخ 17 بهمن سمند سورن  رونمایی می شود .

 سمند سورن :

آقا مردیم از بس اشکال از آیرودینامیک و چراغ عقب و ستون های سمند گرفتیم ، یه خودروی ملی می خوایم که مایه افتخارمون باشه و بعد از کارشناسی های فراوون به بازار عرضه بشه ، گذشت و گذشت تا این که ایران خودرو دقیقا سر وعده ای که 4 سال ÷یش داده بود گفت که می خواد سورن رو به ایرانی ها معرفی کنه در حالی که هنوز سه تا سمند دیگه تو نوبتند ، از جمله زوبین و سریر و  پردیس که بحثشون جداست .

طراحی ظاهری :

این ایران خودرو ای ها می گن قراره طراحیش بترکونه .. ببینیم و تعریف کنیم ، من هم فکر می کنم این طوری باشه اما یادمه قبل از اومدن سمند هم می گفتن این طرح کلی روش کار شده ، جوون پسنده و عجایب دیگه.. ولی بعد از افتضاحی که سر طراحی سمند ساده به بار آوردن یه کم دست به عصا تر راه می رن ... خوبه .. به نظر من که تو طراحی چراغ ها و بدنه که به صورت مشترک با یک کمپانی طراحی آلمانی انجام شده موفق بودن ولی خیلی جالبه که طراحی سمند ال ایکس و سورن از زمین تا زیر زمین فرثق دارن .. از گلگیر گرفته تا قربیلک فرمون !!!

چکیده ی مشخصات فنی سمند سورن

 

نوع موتور

JP3- INJECTION EURO2 7 XU

حجم موتور

1761 سی سی –  1.8

قدرت

110 اسب بخار

حداکثر سرعت

185 کیلومتر بر ساعت

صفر تا صد

11.6 ثانیه

کلاس

دو در (کوپه)

وزن

1200 کیلوگرم

 

 

 

 

 

تجهیزات دیگر

  • کولر
  • دورسنج الکترونیکی
  • لامپ سقفی جلو و عقب
  • شیشه بالابربرقی درهای جلو
  • شیشه بالابر برقی درهای عقب
  • دماسنج نشاندهنده هوای بیرون
  • سنسوردنده عقب

آیرودینامیک این ماشین از سمند های حاضر خیلی بهتره و می شه گفت کارشناسی شده است و بیش تر قدرت خودرو رو نشون می ده هر چند قدرتی نداره که بخواد نشون بده .

طراحی داخلی :

چه خبره این تو ، ترکوندن ، انقدر از بیرون کم گذاشتن تو ماشین جبران کردند ، امکانات رفاهی و از این بازی ها رو به حد خوبی رسوندن ، عشق ایرانی ها و آرزوی همه ی پیکان دارها پدیده ی روکش چرم رو هم برای داخل خودرو به کار بردند . و در کل ابعاد اتاق خودرو تغییر محسوسی نسبت به مدل های قبلی سمند نکرده .

جدید .. !!

از ابزار ها و امکانات جدیدی که در کل در ایران برای اولین بار از اون در خودرو ها استفاده می شه (جی پی اس ) مسیریاب هستش که خوبیش اینه که به نقشه راه های ایران تنظیمه ، چیزی که به صورت عمومی رواج پیدا نکرده بود .

 

خیلی به سیستم امنیت سورن می نازن .. باید هم بنازن چون از آخرین فناوری روز جهان در سیستم امنیت سرنشینان بهره گرفته شده .

دیگه از این جنگولک ها مثل مانیتور دی وی دی برای عقب و شارژر موبایل و شیشه برقی و رینگ 17 و غیره و غیره ..

در کل خودرو یخوب و جوون پسندی به نظر می رسه .

با این اوضاع به نظر نمی رسه زیر 17 تومن باشه ...تا ببینیم خدا چی می خواد ..!!!

نکته مهم در مورد سورن اینه که قابلیت تعویض موتور با موتور ملی رو هم داره ، اونایی که دارن تو عشق به وطن و ایران غرق می شن از شرکت در این امر خیر برای زمین نموندن موتور ملی دریغ نکنند . هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم ...!!

محصول مخفی ایران خودرو

بعد از متوقف کردن خط تولید پیکان ، ایران خودرو ای ها تصمیم گرفتن خط تولید پیکان رو قالب کنند به یکی از این کشور های افریقایی جهان  nام  و سپس طرح توقف خط تولید وانت پیکان رو هم دادند ولی به همین سادگی ها بی خیال نشدن .. اونا تصمیم گرفتن که محصول جایگزینی با قیمت مشابه و از نسل سمند های نسل دوم و سوم تا سال 2007 با همکاری آئودی به بازار های ایران روانه کنن ، طراحی این خودرو بسیار شبیه به سری های بی ام دبلیو و آئودی هست . این وانت که محصول مشترک به شمار می رود تا حدود 1 یا 2 سال دیگر در کشور تولید خواهد شد ، البته این طرح مال 5 سال پیشه ، شاید هم لغو بشه ..!!

 

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

نظرات 6 + ارسال نظر
سینا 16 بهمن 1385 ساعت 05:05 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام
مطلب جالبیه ! ولی من قیافشو تو یکی از مجله ها دیدم که برای حدس زدن اسم ماشین مسابقه اس ام اسی گذاشته بود !
قیافه ی جذاب و خشنی داره ولی حالا ببینیم و تعریف کنیم !‌

[ بدون نام ] 18 بهمن 1385 ساعت 04:45 ب.ظ

این عکسی که گذاشتی مربوط به سورن نیست و در ضمن مشخصاتشم داری اشتباه میگی

دوست عزیز از نظر شما ممنونم چون باعث شد من یک بار دیگه برای مطمئن شدن از مشخصات و عکس خودرو جستجو کنم ولی چند نکته اینجا نباید فراموش بشه :
مطمئنا کسی تو نمایشگاه سال ?? و ?? نمی تونسته با دست روی پلاک این خودرو نوشته باشه سورن پس اگه تغییراتی در طراحی خودرو ایجاد شده مربوط به این سال های اخیر هست .
در ضمن هیچ منبع مطمئنی ، حتی ایران خودرو برای اطلاعات فنی سورن وجود نداره و این مطلب پراکنده از بیش از ?? وبلاگ خودرو و وبسایت های معتبر و سایت های خبری جمع آوری شده منهای تنها مشکل که نوع موتور هست که اشتباها به جای tu5 یورو ? درج شده
تمامی اطلاعات مربوط به منابع می باشند و من شخصا هیچ تجربه شخصی در رانندگی با این خودرو ندارم که اطلاعات را دقیق بنویسم پس بهترین راه اطمینان به منابع معتبر هست .
خوشحال می شدم اگه خودتون رو معرفی می کردید چون قرار نیست اینجا کسی رو برای راهنمایی و یا مطلع کردن از مشکلی اعدام کنیم ..
در صورتی که منبع معتبر تری در دسترس دارید ممنون می شم به من هم معرفی کنید تا مطلب رو دوباره ویرایش کنم .
..موفق باشید..!!

حسین 20 بهمن 1385 ساعت 08:40 ب.ظ http://musclegarage.tk

نمای عقبشو ندیدم ولی جلوش شبیه هیوندای ورنا شده
در کل کار شاهکاری نکردن

محمد 21 بهمن 1385 ساعت 07:39 ق.ظ http://www.autoblog.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوب جالبی داری
روون و ساده می نویسی
با تبادل لینک موافقی؟
موفق باشی
خداحافظ

سینا 21 بهمن 1385 ساعت 05:27 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام
راستی من امروز هفته نامه ی دنیای خودرو رو خریدم . یه مصاحبه بود با واعظی . مصاجبه کننده هم امیرحسین بزرگی زاده بود میخواستم بپرسم تو نبودی ؟؟

سلام
چه طوری ؟ نه یه آفی می زاری نه سر می زنی .. .
به هر حال من بخش فلش رو هم راه اندازی کردم
کم لطفی نکنی ها !!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد