سایپا و پروژه ی زیراب زنی ایرانخودرو

رقابتی عادلانه !!

( لگد اول در پروژه ی ال نود )

به خدا به اندازه کافی تو این قضیه مبهم و چپ اندر قیچی پروژه ی ال نود ملت چپ و راست شدن .. این بس نبود حالا سایپا تو مطلب بسیار جنجالی ای در سایت رسمی خودروسازی سایپا مشغول به زیراب زنی ایران خودرو هست .

کوتاه می کنم .. خلاصه مطلب به این قراره :

پروژه ی تولید ال نود قرار شد به صورت مشترک بین ایرانخودرو و سایپا اجرا بشه و به همین دلیل سایپا مطلبی در سایت رسمیش قرار داده که تیتر اون اینه :

"تفاوت خط تولید تندر90 سایپا و ایران خودرو"

به نوعی حرکت واقعا زشتی برای شروع رقابت در تولید این خودرو روانجام داده و تفاوت های این دو خط تولید رو باتوجه به نکته های زیر مذکور شده :

1-   ایران خودرو در سالن تولید پیکان خط تولید تندر 90 رو راه اندازی کردی در حالی که سایپا سالنی جدید و مجهز رو به این امر اختصاص داده .

2-      سایپا از 35 روبات جهت این خط تولید بهره گرفته در حالی که ایران خودرو این خط را به صورت دستی کنترل می کند .

3-   می گن سایپا با اجازه رسمی شرکت رنو تولید انبوه ال نود رو شروع کرده ولی ایران خودرو قبل از اعلام موافقت رنو شروع به تولید انبوه این خودرو کرده .!!

4-      سایپا تست 50 هزار کیلومتری برای تندر 90 در نظر گرفته در حالی که این امر هنوز در مورد تندر 90 ایران خودرو تحقق نیافته .

5-   سایپا ای ها می گن رنو خط تولید سایپا رو به طور کامل تایید کرده در حالی که هنوز نظری در مورد خط تولاید این خودرو در ایران خودرو نداده .

مدل های فول e1 , e2  این خودرو طبق اظهار مدیران ایران خودرو با توجه به آمار تولید 2000 دستگاه توسط سایپا و 3500 دستگاه توسط ایران خودرو با قیمت 10 الی 11 میلیون با کولر و شیشه بالابر و امکانات جانبی دیگر به بازار عرضه میشن .

 

این گزارش توسط خبرنگار موج ارائه شده و سایپا به بهترین نحو از اون به عنوان وسیله رقابت استفاده کرده .. به هر حال سایپا نباید این گونه فکر مردم رو قبل از ورود خودرو یی به کشور مشوش کنه .. حرکتی غیر اخلاقی و دور از شان یک کمپانی بزرگ خودروسازی در کشور بود که امیدواریم  مشکل زا نشه و اختلافی بین ایران خودرو و سایپا به وجود نیاره .

بهتر اینه که مقایسه این دو محصول رو به منتقدان البته پس از عرضه ی خودرو به بازار بسپرند ..

 

 یک گام به جلو...موفق باشید..!!

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
رویا 2 اسفند 1385 ساعت 12:44 ب.ظ http://nasimesobh.persianblog.com

سلام. خیلی وقت بود دیگه لینک نداده بودی نیومده بودم اینجا !
خوبه ! می بینم از هیجان اولیه ات نسبت به خودرونویسی کم نشده. آفرین.
اما در مورد ایران خودرو و سایپا به نظرم این عوض رقابت سالمشونه !
یعنی روزی می رسه که یه صنعت رو به رشد و رو به راه خودرو تو کشور خودمون بشن؟

محمد 2 اسفند 1385 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.autoblog.blogfa.com

سلام
واقعا خجالت داره .عوض اینکه برن با هم متحد شن بتونن یه ماشین خوب و به روز رو طراحی کنن اینطوری علیه هم خبر جبهه میگیرن.
از اینکه قیمت هارو گذاشتی ممنون
اگه خودم دسترسی داشتم مزاحمت نمی شدم .
با ارزوی بهترین ها برای شما
خداحافظ

سینا 2 اسفند 1385 ساعت 04:22 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام
ممنون که سر زدی .
البته همه ی اینا عادیه ! و یه جورایی الکی !
وقتی پای تولید به میون رسید هموشن فکر پول رو میکنن و اصلا به رقابت کاری ندارن !
واسه اینا چه فرقی میکنه که تو خط تولید روز دنیا تولید بشه یا تو خط تولید پیکان ؟؟
اینام همش سیاه بازیه ! میخوان ملتو سیاه کنن که مثلا رقابت جریان داره !

hossein 2 اسفند 1385 ساعت 06:20 ب.ظ http://musclegarage.tk

تا حالا دیدی دو تا بچه سر اسباب بازیهاشون دعوا می کنن این میگه مال من بهتره اون هم میگه مال من.از ما ایرانیا این جور چیزا اصلا بعید نیست. در ضمن عکس قشنگی گذاشتی.

متین 2 اسفند 1385 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.ama_eshgh.persianblog.com

سلام: ممنون از تبریک.

امیر حسین 3 اسفند 1385 ساعت 06:23 ب.ظ http://gallery-center.coo.ir

salam haji man kheili sharmandam pak yadam rafte bood ke linket ro bezaram hamin alan miram wa mizaram
dar zemn mese inke jaryane hacke web saRE kary boode!

بنیامین 3 اسفند 1385 ساعت 07:44 ب.ظ http://www.nisssancars.blogfa.com

سلام دوست من خیلی وبلاگ قشنگی داری به وبلاگم سری بزن هر روز مطالب جدیدی میارم

خاله جون 4 اسفند 1385 ساعت 11:01 ب.ظ

از نظر شما ممنونم . امیر رضا می گه یه عکس خوب از ماشینات برام بفرس.

شانس 5 اسفند 1385 ساعت 12:17 ق.ظ http://1shop.blogfa.com

سلام دوست عزیز

این بار نمیخوام تاکید کنم که روزنامه کیهان و همشهری از اعتبار این سایت و کارائی آن مطب نوشتند نه این دفعه خودم تجربه کسب درآمد از این سایت را دارم و تنها در اولین هفته شروع به کار سایت من درآمد خودم را درخواست کردم ودر عرض کمتر از 48 ساعت به حساب بانکیم در سپهر بانک صادرات واریز کردند عین گردش حسابم را در یک هفته اول آغاز به کار سایت در داخل وبلاگم قرار دادم.

ضمنا یک فرصت استثنایی :
عضویت ویژه به متقاضیان عضویت ارائه می شود (به قسمت عضویت ویژه مراجعه کنید )

فقط 5 دقیقه وقت بزار تا از بهترین شانس زندگیت لذت ببری[گل]

سارا 5 اسفند 1385 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.afsos.blogsky.com

در دوردستها کسی را می شناسم که قلبی به

وسعت دریا دارد
چشمهایش امتدادی از غمگین ترین غروب خورشید زندگیش
و تبسم لبانش گلچینی از غنچه های نو شکفته ی
بهاری است
دستهایش به اندازه تمام کهکشانها جای دارد
و قدمهایش در ابتدای زندگیست
او را و نگاههای عاشقانه اش را می شناسم
نگاههایی مملو از یاس محبت
او را می شناسم
او را که وجودش سرشار از آبی بی کران است
او را که همراه نسیم صبا می وزد ، آری او را می شناسم
در دوردستهاست ولی در دور دستی که همین نزدیکیهاست
خانه اش پر از سادگی و صفا
کلبه ی بی ریا و محقر او را می شناسم
او نیمه پنهان و روح گمشده من است ، آسمان خانه اش همیشه
آبی باد
او را می شناسم.............

بنیامین 5 اسفند 1385 ساعت 09:26 ب.ظ http://www.nisssancars.blogfa.com

سلام دوست من از شما به علت دیدن سایت من بسیار ممنون هستم سایت زیبای داریا

مسعود 7 اسفند 1385 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.carinfo.mihanblog.com/

سلام کار اینفو به روز شد
از شما تقاضا دارم من رو از چالشی که با آن سرو کله می زنم برهانید !
لطفا نظر خود را بگویید که آیا مطلبی که نوشتم اصولا چالش به حساب می آید یا نه

فرزاد 7 اسفند 1385 ساعت 01:50 ب.ظ

نوشته جالبی بود.خسته نباشی.اون flash رو بفرست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد