X
تبلیغات
رایتل
30 مرداد 1386ساعت 05:15 ب.ظ

خدا می دونه چی گذشته به  سر متقاضیان بین طرح اول و دوم تعویض خودرو های فرسوده  .. مردم شدن اینجوری … "" از دولت به یک اشاره از مردم به سر دویدن !! "" ولی این انصاف نبود که این همه اختلال در طرح بوجود بیاد کسی نظارت نداشته باشه !!!

به هر حال بر اساس گفته های مهدی داداشی مسئول این طرح ژس از جایگزینی 250 هزار خودرویفرسوده در سال قبل تا چند روز دیگه دوباره با همکاری سایژا و ایران خودرو در چند روز آینده شروع به کار خواهد کرد ...

متن کامل گزارش ارائه شده توسط روزنامه دنیای اقتصاد : براساس گفته مهدی داداشی، در سال 86 تعداد 300هزار خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد که از این تعداد 100هزار سهمیه به تاکسی‌های فرسوده و مابقی به سایر خودروها اختصاص خواهد یافت. از سویی دیگر، علاوه بر جایگزینی 300هزار خودرو فرسوده ستاد تبصره 13 در سال 86، خرید نقدی 90هزار خودروی فرسوده را نیز در دستور کار خود قرار داد و این طرح از یک‌ماه گذشته آغاز شده است.

مجری طرح خودروهای فرسوده در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص طرح نقدی و جایگزینی در سال 86 اظهار داشت:‌ در طرح نقدی سال 86، پذیرش‌ها انجام و ظرف چند روز آینده برنامه ثبت‌نام طرح جایگزینی 86 نیز اعلام خواهد شد‌. مهدی داداشی گفت: در طرح جایگزینی که زمان ثبت‌نام آن اعلام خواهد شد، وانت‌ها‌، سهم به سزایی خواهند داشت‌. علاوه‌بر آن مسافربرهای شخصی ساماندهی شده و خارج از این طرح جایگزینی در طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی صاحب تاکسی نو خواهند شد‌.

داداشی در‌خصوص اتوبوس‌های فرسوده توضیح داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هم در دستور کار ستاد است. البته نوسازی ناوگان اتوبوسرانی روش‌های مختلفی دارد، یکی از آن روش‌ها‌، بهینه‌سازی اتوبوس‌های درون شهری است‌. خیلی از اتوبوس‌هایی که متاسفانه در پارکینگ‌ها متوقف هستند، با اصلاحات و تعمیرات‌، سال‌ها می‌توانند مورد‌استفاده قرار گیرند‌، علاوه بر آن در بحث توسعه ناوگان اتوبوسرانی‌، امسال نیز مثل سال‌های گذشته پیگیری و برتعداد اتوبوس‌های شهری افزوده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: جواز تاسیس بازیافت خودروهای فرسوده چند مرحله دارد که مرحله اول دمونتاژ، تفکیک و بسته‌بندی قطعات است، مثل خالی کردن اتاق خودرو و پرس بدنه. مرحله بعدی ذوب فلزات است که بعضی از مراکز اسقاط خود اقدام به این امر می‌کنند و بعضی دیگر از مراکز به دلیل اینکه توجیه اقتصادی برای آنها ندارد، به کارخانه‌های ذوب فلز منتقل می‌کنند که عمده‌ترین ضایعات خودرو فلزی است‌.

 

مرحله سوم قرعه کشی ال نود (تندر نود) ---- ((((معلق در هوا))))

(متن خبر از روزنامه دنیای اقتصاد )

انحصار شرکت رنو برای تامین قطعات تندر – 90، روند تولید این خودرو را با اخلال مواجه کرده است، به طوری که مرحله سوم قرعه‌کشی واگذاری خودروی تندر–90 هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. روز گذشته تعدادی از ثبت‌نام کنندگان خودروی یادشده که در انتظار مراحل بعدی قرعه‌کشی برای دریافت تندر–90 هستند، در تماس تلفنی با روزنامه دنیای اقتصاد ادعا کردند که شرکت ایران‌خودرو پیشنهاد جایگزینی و دریافت خودرویی دیگر به ازای تندر – 90 را به آنها داده و عنوان کرد که به دلیل مشکلات ناشی از عدم‌تامین قطعات تندر–90 واگذاری آن در مدت‌ زمان کوتاه امکان‌پذیر نخواهد بود و متقاضیان می‌توانند به جای خودروی یادشده یکی از محصولات این شرکت را که در رنج قیمتی تندر–90 قرار دارد، انتخاب کنند.این در حالی است که مسوولان شرکت پارس‌خودرو، دیگر تولیدکننده تندر–90 ادعا می‌کنند که چنین پیشنهادی در دستور کار این شرکت قرار ندارد چرا که پارس‌خودرو محصولی با رنج قیمتی تندر – 90 در خط تولید ندارد. با تمام این اوصاف ظاهرا ثبت‌نام‌کنندگان تندر – 90 باید مدت زمان طولانی را در انتظار دریافت خودروی خود بمانند چرا که شرکت رنو پارس هنوز نتوانسته به تعهدات خود مبنی‌بر تامین قطعات تندر عمل کند. چندی پیش منوچهر منطقی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما تاکید کرده بود که «شرکت رنو پارس در ابتدا خواستار تامین قطعات مورد نیاز تندر–90 از سوی این شرکت بود که این امر به دلیل اشتباهاتی که در زمان تحویل قطعه صورت گرفت عملی نشد و تولید خودرو را با مشکل مواجه کرد اما هم‌اکنون این شرکت به نتیجه رسیده که تامین قطعات را به خودروساز‌ها واگذار کند» هر چند برخی از مسوولان در شرکت پارس‌خودرو و حتی ایران‌خودرو دو شرکت تولیدکننده تندر – 90 تامین قطعات از سوی خودروسازها را در حال حاضر تایید نکرده‌اند، اما شرکت رنو ظاهرا درگیر قطعه‌سازا قطعه سازان ایرانی است که هنوز به استانداردهای مورد نظر این شرکت نرسیده‌اند.رنو روش سختگیرانه‌ای در پیش گرفته استیک منبع آگاه در شرکت پارس خودرو با تایید این نکته که تولید تندر-90 در این شرکت همچنان ادامه داد، اظهار داشت که به طور میانگین، روزانه 50 دستگاه تندر-90 در پارس خودرو تولید می‌شود اما به دلیل عدم تامین قطعات مورد نظر از سوی رنو پارس از برنامه اصلی عقب و به تیراژ مورد نظر نرسیده‌ایم. این منبع آگاه با اشاره به این مطلب که شرکت رنو پارس تامین‌کننده انحصاری قطعات خودروی تندر-90 است، عنوان کرد که دو شرکت ایران‌خودرو و پارس خودرو مسوولیتی در قبال تامین قطعات تندر-90 ندارند و رنو پارس در این زمینه مسوول است.هر چند بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران تولید تندر-90 تاکید دارند که به دلیل رعایت استانداردهای سختگیرانه از سوی شرکت رنو، این خودرو با کیفیت‌ترین خودروی داخلی کشور خواهد بود، اما این منبع آگاه در شرکت پارس‌خودرو نبود معیاری مشخص از سوی شرکت رنو برای رعایت استانداردهای لازم از سوی قطعه‌سازان را منجر به کندی روند تولید این خودرو دانست و تاکید کرد که هم اکنون شرکت رنو ‌ معیار مشخصی برای سختگیری ندارد. به عنوان مثال یکی از شرکت‌های تولیدکننده سپر تندر-90 با توجه به استانداردهای سختگیرانه رنو، سپر مورد نظر را تولید و حتی مورد تایید رنو نیز قرار گرفت و در خودروی مذکور نصب شد.


اما پس از مدتی رنو اعلام کرد که سپرهای مذکور ایراد دارد و باید تعویض شود این امر باعث شد که خودروهای تولید شده بار دیگر بر خط تولید قرار گیرد تا سپرهای آنان عوض شود، وی ادامه داد: پس از مدتی بار دیگر رنو سپرهای تولیدی را تایید کرد که این امر موجب وقفه‌ای در تولید تندر – 90 به‌وجود آورد.
این منبع آگاه همچنین تاکید کرد که شرکت رنو حتی نسبت به استانداردهای تعریف شده اروپا نیز پا را فراتر گذاشته و قطعه‌سازان را به رعایت استانداردهایی حتی بالاتر از اروپا مجبور می‌کند. وی ادامه داد: برخی از قطعه‌سازان هم‌اکنون سختگیری‌های رنو را بی‌مورد و آن را خارج از ضابطه می‌خوانند.
این منبع آگاه همچنین تاکید رنو بر استانداردهای مورد نظر را در راستای تولید خودرویی با کیفیت خواند و اظهار داشت که شرکت رنو در تامین برخی از قطعات‌ می‌بایست سختگیرانه عمل کند تا بتواند خودرویی با کیفیت عرضه کند. رنو پارس مقصر است . شناسا، مدیر روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص دلایل تاخیر در تولید خودروی تندر-90 اظهار داشت: شرکت رنو قطعات تندر-90 را با تاخیر بسیار زیاد تامین می‌کند که این تاخیر موجب کندی در تولید خودروی تندر-90 شده است.
چندی پیش منطقی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، در مراسم گشایش سالن خط تولید مینی‌بوس ایران خودرودیزل در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد، در صورتی‌که این شرکت نتواند به تعهدات خود در مورد تحویل تندر-90 تا پایان سال عمل کند، یا خودروی جایگزین به ثبت‌نام‌کنندگان می‌دهد یا خسارت ناشی از تاخیر را به متقاضیان می‌پردازد. شناسا درباره تحویل خودروی جایگزین به جای تندر- 90 به ثبت‌نام‌کنندگان گفت: شرکت ایران‌‌خودرو به منظور اینکه حق و حقوق ثبت‌نام‌کنندگان ضایع نشود این طرح را پیشنهاد کرده و در صورتی که ثبت‌نام‌کنندگان نخواهند منتظر قرعه‌کشی در مراحل بعدی باشند، می‌توانند یکی از پیشنهادهای این شرکت را بپذیرند.طبق وعده مسوولان قرار بر آن بود که از ابتدای سال‌جاری هر ماه از ثبت‌نام‌کنندگان تندر-90 قرعه‌کشی به عمل آید و تحویل خودرو براساس قرعه‌کشی باشد اما برخلاف وعده مسوولان مبنی بر قرعه‌کشی ماهانه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مرحله اول قرعه‌کشی در اواخر اردیبهشت‌ماه انجام شد، مرحله دوم با یک ماه اختلاف در شش تیرماه صورت گرفت و هنوز تکلیف مرحله سوم قرعه‌کشی مشخص نیست.
مدیر روابط‌عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص قرعه‌کشی مرحله سوم تندر-90 عنوان کرد: شروع هر کاری با مشکلاتی همراه است که این مشکلات به مرور زمان برطرف خواهد شد. در‌حال‌حاضر مرحله اول و دوم صورت پذیرفته و پس از برطرف شدن مشکلات تولید مرحله سوم قرعه‌کشی نیز انجام خواهد شد.مهدی قاسمی، مدیر بازاریابی ایران‌خودرو نیز در خصوص دلایل تاخیر در تولید خودروی تندر-90 اظهار داشت: مشکلی در تولید تندر-90 وجود ندارد تنها مشکل تامین قطعه است که شرکت رنو قطعات مورد نیاز را به کندی در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد. قاسمی درخصوص گفته مدیرعامل ایران‌خودرو مبنی بر واگذاری خودروی جایگزین تندر-90 عنوان کرد: شرکت ایران‌خودرو مطابق قرعه‌کشی خودرو را به متقاضیان تحویل می‌دهد و در مورد ثبت نام‌کنندگانی که هنوز اسامی آنها از طریق قرعه‌کشی اعلام نشده، ایران‌خودرو چندین راهکار پیشنهاد کرده است که متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل از خودروی جایگزین تندر-90 استفاده کنند یا وجه پرداختی خود را از این شرکت دریافت کنند. بهنام خلج مدیر کیفیت شرکت پارس خودرو نیز در خصوص مشکلات به وجود آمده در تولید خودروی تندر-90 اظهار داشت: مشکل اصلی عمدتا تامین قطعه از سوی شرکت رنو و قطعه‌سازان داخلی است و در صورت تامین قطعه مشکلی در خصوص تولید این خودرو وجود نخواهد داشت. وی درباره مشکلات به وجود آمده از سوی قطعه‌سازان داخلی عنوان کرد: به دلیل انحصاری که شرکت رنو در قطعه‌سازی به وجود آورده قالب‌ها تنها در اختیار یک شرکت قرار گرفته که این امر موجب به وجود آمدن اختلال در تولید شده است.وی در ادامه تصریح کرد: قطعه‌سازان داخلی علاوه بر قطعات تندر-90، قطعات خودروهای دیگر را نیز تولید می‌کنند که این موجب شده است آنها با مشکل ظرفیت تولید مواجه شوند و نتوانند ظرفیت خود را افزایش دهند.خلج در مورد اینکه آیا شرکت پارس‌خودرو تاکنون توانسته به تعهدات خود مبنی بر واگذاری تندر-90 عمل کند یا خیر، گفت: تعهدات قرعه‌کشی مرحله اول در حال اتمام است و مرحله دوم قرعه‌کشی نیز طی روزهای آینده آغاز خواهد شد اما هنوز از مرحله سوم قرعه‌کشی خبری نیست.

 

شرکت رنو فرانسه از اول هم با ترفند های سیاسی تصمیم بر برخی اقدامات در تولید ال نود در ایران را داشت و هم اکنون که این فعالیت ها به اوج خود رسیده اند ، مساله ای که بسیاری از اون ترس داشتند پیش اومد ...

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!

del.icio..us  digg  newsvine  furl    smarking  segnalo