سمند با موتور ملی (به زودی)

 

بالاخره بعد یک سال یه خبر مطمئن در مورد زمان استفاده از موتور ملی روی سمند به دستمون رسید ، قراره خط تولید این نسل از موتور ملی که با همکاری موسسه تحقیقات موتور آلمان تولید شده از مهر ماه آغاز به فعالیت کنه و تا پایان سال هم روی سمند نصب بشه ، سیستم این موتور پایه گازسوز است ولی قابلیت کار با بنزین رو هم داره ، این موتور EF7 نام داره ... 1700 سی سی حجم  و 110 اسب  بخار قدرت از مشخصات در دست این موتور ملی هستند...

این موتور بنا بر گفته های مسئولین اولین موتور مناسب گاز در کشور هست ، در سال 87 - 120 هزار و در سال 88  - 220 هزار موتور ملی در کشور تولید خواهند شد .

موتور ملی مصرفی کمتر از 8 لیتر در 100 کیلومتر دارد که در نوع خود بی نظیر و به عنوان اولین تجربه در تولید موتور تحسین بر انگیز است .

این در حالی است که موسسه تحقیقات موتور ملی ایران هم اکنون موتور 1.4 لیتری را در دست آزمایش  دارد و یقینا این موتور نیز به زودی به مرحله تولید انبوه و استفاده در خودرو های تولید کشور خواهد رسید .

طبق اعلام، ایران خودرو و سایپا از ابتدای مرداد تا پایان امسال اجازه تولید حدود 107هزار و 90هزار دستگاه خودرو بنزینی شامل محصولات تیراژ پایین خود را دارند تا شماره‌گذاری شوند و مابقی محصولات آنها تنها به صورت پایه گازسوز و یا دوگانه سوز با نصب کپسول و کیت گاز قابل شماره‌گذاری است. همین امر موجب شده که خودروسازان داخلی برای تولید خودروهای گازسوز و یا خودروهای بنزینی با مصرف زیر 6 لیتر در هر 100 کیلومتر به تکاپو افتند، زیرا براساس دستورالعمل جدید تولید خودروهای بنزینی با مصرف بالای 6 لیتر مستلزم اسقاط یک دستگاه و تولید هر خودرو بنزینی با مصرف بالای 10 لیتر مستلزم اسقاط دو دستگاه خودرو فرسوده است. بقیه خودروسازان (غیر از ایران خودرو و سایپا) نیز که حدود 20هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌کنند، با توجه به تیراژ پایین تولیداتشان باید برای شماره‌گذاری محصولات غیر گازسوز از ستاد تبصره 13 مجوز دریافت کنند.  

 

یک گام به جلو ... موفق باشید..!!

نظرات 6 + ارسال نظر
حسین 3 شهریور 1386 ساعت 06:13 ب.ظ http://www.hhkm.tk

سلام.
حواله های خودرو که در بازار خرید و فروش می شوند قابل اعتماد هستند یا نه؟ آیا شرکتهای سازنده هنگام تحویل خودرو نیز وجهی درخواست می کنند یا نه؟
متشکرم.

سینا 4 شهریور 1386 ساعت 03:21 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام
ممنون سر زدی .
راستی میدونی موتور توربودار ملی کی نصب میشه ؟؟

فرشاد 5 شهریور 1386 ساعت 04:41 ب.ظ http://www.farpic.blogfa.com

سلام وبلاگ بسیار جالبی داری اگه حاضر به تبادل لینک هستید در نظرات وبلاگم ذکر کنید ممنون

خودنویس 6 شهریور 1386 ساعت 03:34 ب.ظ http://knevis.blogfa.com

سلام! خیلی شرمده که این مشکل پیش اومد، من هفته ی قبل سیستم رو آپلود کردم و رفتم مشهد (جـای شما خالــی) و دیروز برگشتم که فهمیدم یه مشکل خیلی کوچیک باعث خرابی لوگین شده، بازم ببخشید و اما قابلیتهای جدید :

- قابلیت کار با Firefox
- بهینه سازی صفحه ی اصلی
- ارسال پاسخ سوال با استفاده از ایمیل به مخاطب
- نمایش نام مشـــاور پاسـخ دهنده (تنها در ســـوالات جدید)
- امکان تعریف مشاوران و مدیران جدید و تغییر و حذف مشاوران و مدیران قبلی

در ضمن یادت باشه آرم جدید رو در سایز بزرگ و زمینه ی سفید در اختیارم بزاری (برای بالای سیستم) . یا حق...

بنیامین 7 شهریور 1386 ساعت 10:38 ب.ظ http://nissancars.blogfa.com

aziz dige tabadol link nemikny

تولید ملی 17 مهر 1387 ساعت 01:42 ب.ظ

میخواستم بدانم حالا که موتور ملی طراحی شد فکر نمیکونید که وقت ان فرارسیده موتور با قدرت شش تا هشت سلندر هم طراحی کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد