X
تبلیغات
رایتل
11 بهمن 1386ساعت 07:35 ب.ظ

در گوشه و کنار ها مسئولان ایران خودرو هر چند کوتاه اما کمی در مورد خودرو کلاس  C ایران خودرو صحبت می کنند .

ایران خودرویی ها اون رو پیکان نام گذاری کردند و آغازی برای برند دوم ایران خودرو خواهد بود ، برنامه ها ی اولیه و مصاحبه های سال گذشته مبنی بر استفاده موتور پژو سیتروئن فرانسه مورد استفاده در 206 تیپ 2 بود اما با طراحی موتور ملی 1.4 لیتری در مرکز تحقیق موتور ایران خودرو ، پیکان X11 که روی پلت فرم ملی ایران خودرو قرار دارد با استفاده از این موتور به طور تقریبا تمام ملی به بازار عرضه می شود .

 

 

 

å       طراحی X11

پروژ‍ه تولید پیکان جدید در سال 1380 در ایران خودرو کلید خورد ، ابتدا با تغییراتی در چراغ جلو و عقب 206 و سپس اضافه کردن صندوق به کمک یک شرکت طراحی ایتالیایی ، اما سپس این پروژه متوقف شد و پروژه تولید 206 SD بر مبنای یافته های طراحی پروژه پیکان جدید انجام شد .

 

v      احتمال اعمال تغییرات در طراحی این خودرو از صندوق دار به هاچ بک وجود دارد .

 

å       موتور

در ابتدا قرار بود از موتور 1.4 لیتری پژو سیتروئن استفاده شود اما ادامه پروژه با تولید کاملا بومی موتور 1.4 لیتری خانواده EF7 ملی همراه شد ( موتور 1.7 لیتری ساده محصول موسسه تحقیقات موتور آلمان است و موتور 1.7 با توربو چارجر محصول مشترک ایران و آلمان است و موتور 1.4 کاملا طراحی داخل است) . منطقی مدیر عامل ایران خودرو  هم گفته این محصول با موتور ملی به صورت دوگانه سوز عرضه خواهد شد .

چون هنوز اطلاعات رسمی در مورد موتور 1.4 لیتری ارائه نشده هیچ نظری در مورد مشخصات فنی موتور این خودرو نمی شه داد .

 

 

å       عرضه

احتمالا اخبار عرضه پیکان جدید از اوایل سال آینده شروع می شود و تا اواخر سال شاهد تولید آن خواهیم بود ، لازم به ذکره این پروژه هزینه ی زیادی هم داشته به همین دلیل احتمال لغو اون خیلی کمه !

قیمتی که اکنون 2ساله مسئولان ایران خودرو پیرامونش بحث می کنند حدود 7 میلیون تومان است ، مطمئنا قیمت این خودرو تا زمان عرضه ممکن نیست کمتر بشه ولی ممکنه تا 10 میلیون تومان هم بالا بره .

 

 

 

å       یادداشت ( وضع نا به سامان فروم های خودرو فارسی)

وقتی داشتم تو یکی از تالار های خودرو گشتی می زدم از برخی نویسندگان با سابقه و حرفه ای اون تالار حرف هایی رو خوندم که واقعا ناراحت شدم ، البته این ناراحتی جنبه شخصی نداره ، مربوط به ماشین می شه !

جملاتی نظیر :

      این که نصفش 206 ، لابد موتور روا داره ( در مورد پیکان جدید X11)

v     اتومبیل ایران : طراحی زمانی روی پلت فرم خودروی دیگری صورت می گیرد اما بدنه متفاوتی روی آن طراحی می شود مطمئنا شباهت های زیادی به خودرو پایه خواهد داشت با حداقل عملیات 2 ساله . و چقدر زیباست که امیدوارانه با حقیر ترین کلمات در مورد یه طرح تولید داخل صحبت می کنیم  !!!!!

 

      اینکه 206 sd فیس لیفت شدس! ( در مورد پیکان جدید X11 )

v       اتومبیل ایران : در مورد کلمه فیس لیفت بیش تر تحقیق کنید ! در ضمن جالبه بدونید این طرح پیش از SD طراحی شده !

 

    وقتی سمند سورن که 100 درصد ملی هست رو از روی آ او دی کپی کردن این همچین عجیب نیست... ( نظر ایشون در مورد طراحی سمند و پیکان جدید)

v     اتومبیل ایران : چرا نا آگاهانه در مورد طرح سمند نظر می دیم ، این گونه کپی برداری ها خیلی زیاد شنیده می شه خیلی ها می گن آئودی ، خیلی ها اشکودا ، خیلی ها هم می گن سمند اصلا ایرانی نیست ، این گونه نظر دادن در مورد سمند توهین به شعور خود آدمه ! ، مطلب موتور ملی این وبلاگ رو بخونید تا با نحوه تولید سمند آشنا بشید .

 

    206 اس دی توی فرانسه قدیمی شده حالا نمی دونم چرا می گین کار ایران خودرو هست ؟!؟ ( نظر کارشناسانه و کمال اعتماد به نفس در جمله)

v     اتومبیل ایران :  شما هنوز تفاوت 206 SW و 206 SD رو نمی دونید ، مدل اول فرانسویه و صندوق هم داره اما بودن سقف و خیلی آپشن های دیگر ، خوبه بدونید 206 اس دی به سفارش پژو فرانسه و با اجازه پژو فرانسه تولید شده .

 

      چقدر زشته بازم از همون طرحهای تکراری و زشتی که ایران خودرو استادشه ( در مورد پیکان جدید X11 )

v     اتومبیل ایران :  فقط کمی به تاریخچه خودرو در ایران و تحولات در چند سال اخیر فکر کنیم ، احتمالا فرستنده این جمله غرق در طراحی های BMW هستند و یادشون رفته اینجا حرف از طراحی ایرانی هاست و قصد تولید خودروی مردمی کلاس C را دارند .

 

      کاربری در پاسخ به جمله بالا : پرشیا کاره خود ایران خودرو نبوده....

v     اتومبیل ایران : چه جالب پس تا حالا ایران خودرو داشته به مردم دروغ می گفته که طراحی با همکاری آلمانی ها صورت گرفته اما بیش از 60 در صد کار مال ایران خودرو هست ، همچنین طرح اولیه و خام این خودرو توسط ایران خودرو عرضه شده !

 

تالار های خودرو فارسی نیازمند نظارت بیش تر برای پربارتر شدن هستند .

 

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

del.icio..us  digg  newsvine  furl    smarking  segnalo