X11 برند دوم ایران خودرو ( پیکان جدید)

در گوشه و کنار ها مسئولان ایران خودرو هر چند کوتاه اما کمی در مورد خودرو کلاس  C ایران خودرو صحبت می کنند .

ایران خودرویی ها اون رو پیکان نام گذاری کردند و آغازی برای برند دوم ایران خودرو خواهد بود ، برنامه ها ی اولیه و مصاحبه های سال گذشته مبنی بر استفاده موتور پژو سیتروئن فرانسه مورد استفاده در 206 تیپ 2 بود اما با طراحی موتور ملی 1.4 لیتری در مرکز تحقیق موتور ایران خودرو ، پیکان X11 که روی پلت فرم ملی ایران خودرو قرار دارد با استفاده از این موتور به طور تقریبا تمام ملی به بازار عرضه می شود .

 

 

 

å       طراحی X11

پروژ‍ه تولید پیکان جدید در سال 1380 در ایران خودرو کلید خورد ، ابتدا با تغییراتی در چراغ جلو و عقب 206 و سپس اضافه کردن صندوق به کمک یک شرکت طراحی ایتالیایی ، اما سپس این پروژه متوقف شد و پروژه تولید 206 SD بر مبنای یافته های طراحی پروژه پیکان جدید انجام شد .

 

v      احتمال اعمال تغییرات در طراحی این خودرو از صندوق دار به هاچ بک وجود دارد .

 

å       موتور

در ابتدا قرار بود از موتور 1.4 لیتری پژو سیتروئن استفاده شود اما ادامه پروژه با تولید کاملا بومی موتور 1.4 لیتری خانواده EF7 ملی همراه شد ( موتور 1.7 لیتری ساده محصول موسسه تحقیقات موتور آلمان است و موتور 1.7 با توربو چارجر محصول مشترک ایران و آلمان است و موتور 1.4 کاملا طراحی داخل است) . منطقی مدیر عامل ایران خودرو  هم گفته این محصول با موتور ملی به صورت دوگانه سوز عرضه خواهد شد .

چون هنوز اطلاعات رسمی در مورد موتور 1.4 لیتری ارائه نشده هیچ نظری در مورد مشخصات فنی موتور این خودرو نمی شه داد .

 

 

å       عرضه

احتمالا اخبار عرضه پیکان جدید از اوایل سال آینده شروع می شود و تا اواخر سال شاهد تولید آن خواهیم بود ، لازم به ذکره این پروژه هزینه ی زیادی هم داشته به همین دلیل احتمال لغو اون خیلی کمه !

قیمتی که اکنون 2ساله مسئولان ایران خودرو پیرامونش بحث می کنند حدود 7 میلیون تومان است ، مطمئنا قیمت این خودرو تا زمان عرضه ممکن نیست کمتر بشه ولی ممکنه تا 10 میلیون تومان هم بالا بره .

 

 

 

å       یادداشت ( وضع نا به سامان فروم های خودرو فارسی)

وقتی داشتم تو یکی از تالار های خودرو گشتی می زدم از برخی نویسندگان با سابقه و حرفه ای اون تالار حرف هایی رو خوندم که واقعا ناراحت شدم ، البته این ناراحتی جنبه شخصی نداره ، مربوط به ماشین می شه !

جملاتی نظیر :

      این که نصفش 206 ، لابد موتور روا داره ( در مورد پیکان جدید X11)

v     اتومبیل ایران : طراحی زمانی روی پلت فرم خودروی دیگری صورت می گیرد اما بدنه متفاوتی روی آن طراحی می شود مطمئنا شباهت های زیادی به خودرو پایه خواهد داشت با حداقل عملیات 2 ساله . و چقدر زیباست که امیدوارانه با حقیر ترین کلمات در مورد یه طرح تولید داخل صحبت می کنیم  !!!!!

 

      اینکه 206 sd فیس لیفت شدس! ( در مورد پیکان جدید X11 )

v       اتومبیل ایران : در مورد کلمه فیس لیفت بیش تر تحقیق کنید ! در ضمن جالبه بدونید این طرح پیش از SD طراحی شده !

 

    وقتی سمند سورن که 100 درصد ملی هست رو از روی آ او دی کپی کردن این همچین عجیب نیست... ( نظر ایشون در مورد طراحی سمند و پیکان جدید)

v     اتومبیل ایران : چرا نا آگاهانه در مورد طرح سمند نظر می دیم ، این گونه کپی برداری ها خیلی زیاد شنیده می شه خیلی ها می گن آئودی ، خیلی ها اشکودا ، خیلی ها هم می گن سمند اصلا ایرانی نیست ، این گونه نظر دادن در مورد سمند توهین به شعور خود آدمه ! ، مطلب موتور ملی این وبلاگ رو بخونید تا با نحوه تولید سمند آشنا بشید .

 

    206 اس دی توی فرانسه قدیمی شده حالا نمی دونم چرا می گین کار ایران خودرو هست ؟!؟ ( نظر کارشناسانه و کمال اعتماد به نفس در جمله)

v     اتومبیل ایران :  شما هنوز تفاوت 206 SW و 206 SD رو نمی دونید ، مدل اول فرانسویه و صندوق هم داره اما بودن سقف و خیلی آپشن های دیگر ، خوبه بدونید 206 اس دی به سفارش پژو فرانسه و با اجازه پژو فرانسه تولید شده .

 

      چقدر زشته بازم از همون طرحهای تکراری و زشتی که ایران خودرو استادشه ( در مورد پیکان جدید X11 )

v     اتومبیل ایران :  فقط کمی به تاریخچه خودرو در ایران و تحولات در چند سال اخیر فکر کنیم ، احتمالا فرستنده این جمله غرق در طراحی های BMW هستند و یادشون رفته اینجا حرف از طراحی ایرانی هاست و قصد تولید خودروی مردمی کلاس C را دارند .

 

      کاربری در پاسخ به جمله بالا : پرشیا کاره خود ایران خودرو نبوده....

v     اتومبیل ایران : چه جالب پس تا حالا ایران خودرو داشته به مردم دروغ می گفته که طراحی با همکاری آلمانی ها صورت گرفته اما بیش از 60 در صد کار مال ایران خودرو هست ، همچنین طرح اولیه و خام این خودرو توسط ایران خودرو عرضه شده !

 

تالار های خودرو فارسی نیازمند نظارت بیش تر برای پربارتر شدن هستند .

 

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

نظرات 11 + ارسال نظر
سه سوت باکس 11 بهمن 1386 ساعت 08:22 ب.ظ http://3sootbox.blogsky.com

با سلام خدمت شما دوست گرامی ،
در صورتیکه خواهان افزایش آمار بازدید وبسایت خود هستید
می توانید سه سوت باکس را در وبلاگ خود گذاشته و سپس
لینک خود را ثبت کنید
سه سوت باکس لینک شما را با توجه به آمارتان به صورت :
لینک معمولی - لینک ویژه - لینک ثابت - لینک متحرک و بنر تبلیغی یا ترکیبی از موارد فوق به نمایش می گذارد .
با تشکر از حسن توجه شما
لینک باکس سه سوت کاملاً قانونمند و دارای سرعت لودینگ بالا می باشد
http://3sootbox.blogsky.com
Yahoo ID : ramin_mj2

علیرضا 11 بهمن 1386 ساعت 10:45 ب.ظ http://sonyericssonn.blogfa.com

سلام
مطلب جالبی بود درسته که عده ای نظر های نادست دادن ولی به نظر من وقتی ایران خودرو می خواد یه خودروی جدید درست کنه یه کم تغییراتش نسبت به مدل پایه باید بیشتر باشه برای مثال در همین خوروی پیکان جدید اگر مثلا زه های روی در را که جز ساده ترین تغییرات هست تغییر می داد و از مال ۲۰۶ استفاده نمی کرد خیلی بهتر بود البته به نظر من کپی اس دی هست و فقط صندوق و چراغ و کاپوت و سپر ها رو عوض کردندحتی در دستگیره در و گلگیر ها و... تغییراتی جزئی هم ایجاد نکرده و جالب این هست که دقیقا ورودی هوای روی کاپوت ۲۰۶ با وجود تغییر کاپوت رو هم در این اسفاده کرده و به نظر من طراحی اس دی خیلی زیبا تر از این هست.

محمد متولیان 13 بهمن 1386 ساعت 08:21 ب.ظ http://khodroha.iranblog.com/

با سلام خدمت شما دوست گرامی
من هم با نظر شما موافق هستم ...عده ای در تالارهای گفتگوی خودرو حرف هایی می زنند که خیلی ناراحت کننده است... و البته باید این را هم اضافه کنم که این طرح که شما تصویرش را زدید طرح اولیه ی ایکس۱۱ بوده و مطمئنا تغییرات زیادی می کند .
برای شما و ایران خودرو آرزوی مو فقیت می کنم.

مدیریت خبرگزاری صخا

سلام..درسته این طرح اولیه X۱۱ هست که ۲۰۶ اس دی از روی اون طراحی شده و مطمئنا در ادامه پروژه تغییرات بسیار زیادی روی اون مشاهده می کنیم چون طرح برای ایران خودرو سوخته محسوب می شه در خلال مطلب هم اشاره شده که حتی احتمال هاچ بک شدن این طرح وجود دارد ، اما متاسفانه به دلیل این که تنها عکس های در دسترس از برند دوم ایران خودرو همین دو هستند چاره ی دیگری در انتخاب عکس نبود ...
ممنون از نظرتون .. موفق باشید..!!

حسن خراشادیزاده 14 بهمن 1386 ساعت 01:49 ب.ظ

با سلام. من تقریبا به طور اتفاقی با ویلاگتون آشنا شدم و چون خودم یکی از علاقمندان صنعت خودرو میباشم سعی میکنم از تمام امکانات برای دستیابی به اطلاعات خودرو بهره برداری کنم . قسمت نظرا راجع به خودرو پیکان جدیدو خوندم از پاسخهای شما خیلی تعجب کردم شما یک طرفه از تمام خودرو سازها ی داخلی دفاع کردید و نظرات کاربران را با بی انصافی کامل جواب دادیدو انها را متهم کردید که غرق در طراحی bmwهستند و گفتید که ما طرح ایرانی میخواهیم . مگر مردم ایران چه چیزی از بقیه دنیا کم دارند که نتوانند ماشینی سوار شوند که در عین زیبایی از آخرین تکنولوزی روز دنیا در امر طراحی و ساخت بهرهمند شوند.مگر تحولات ایجاد شده در صنعت خودرو از موقع عدم ورود خودرو از خارج چه بوده؟ چه ماشینی توسط ۳ شرکت بزرگ خودرو سازی ساخته شده است .اگر منظور شما خودرو سمند میباشد خواهشمندم به آرشیو مجله ماشین در مورد طراحی و شرکتی که آنرا طراحی کرده(شماره اسفند ۸۵) مراجعه فرمائید واگر پژو صندوق دار(گوژ پشت نوتردام) مایه مباهات شماست که فقط مصرف کننده ایرانی مجبور به خرید آنست آمار صادرات و مقبولیت آنرادر کشورهای روسیه سوریه و لبنان را بیان کنید. از این دست شاهکارها در صنعت خودرو ایران بسیار است مثل اردی و یا pk.و تا وقتی که بازار خودرو ایران بی رقابت باشد این مصرف کننده است که متضرر میشود نه خودرو ساز.و ایکاش مصرف کننده ایرانی این حق انتخاب را داشت که امن ترین ماشین را انتخاب کندمانند همون خودرو بی ام و که شما رد کردید و جان خود و دیگران را با این ماشینهای بی کیفیت ایرانی به خطر نندازد.


با تشکر
مشتاق دریافت جواب شما هستم

سلام ..
فکر می کنم چون از خودتون ردی نذاشتید این تنها راه رسوندن جوابم به شماست .
به نظر من برداشت شما از جواب هم به گونه ای یکطرفه و در راستای تفکراتتون در مورد خودروسازان داخلیه ! شرایط در کشور ما به دلیل کیفیت پایین مونتاژ و یا تولید خودرو به گونه است که هیچ جایی برای رضایتمندی باقی نگذاشته و من هم مثل شما از این جهت نسبت به خودروسازان شکایت دارم .
اما شاید مطلب من برگرفته از درد و دل یک طراح خودرو ( خودم نه!) باشد . فکر می کنم شما در مورد سمند به مطلب موتور ملی اعتراض داشتید ؟! لطفا بیش تر نسبت به ضعف معرفی سمند من رو آگاه کنید تا در اون رابطه هم توضیح بدم.
اما در مورد پاسخی که به سوال طراحی ضایع با تمثیل BMW دادم : منظور لایق نبودن مردم ایران نیست ، منظور ضعف صنعت خودروسازیه و نو پا بودن این صنعت به طور جدی در ایران ، ما چون در جهان ۲۰۰۸ خودروساز های دیگر زندگی می کنیم ، ایران خودرو رو هم در سطح اون ها دوست داریم ببینیم ، ایران خودرو هم این گونه ظاهر سازی می کنه اما در حقیقت ما می دونیم که این صنعت حالا حالا ها کار داره تا خودرویی که لایق ایرانی هاست رو تولید کنه ، به همین دلیل بهتره درک کنیم که اگه طرح ضعیف باشه ایران خودرو از من و شما بیش تر به فکر سودش هست و خودرویی که طراحی نامناسبی رو داشته باشه به بازار عرضه نمی کنه چون اولین ضرر کننده خودش هست ، زشت و زیبایی طراحی ها رو هم هر شخصی بنا بر طبع خودش بررسی می کنه !
من نظرات افرادی از کشور های امارات ، روسیه ، فرانسه و حتی آمریکا رو در مورد ۲۰۶ اس دی در فروم های مختلف خوندم ، اون ها بیشک این محصول رو یکی از کمبود های سبد محصولات پژو فرانسه می دونستند و از طراحی اون هم ایرادی نگرفته بودند در حالی که عکس های خامی که در این مطلب مشاهده می کنید طرح اولیه ۲۰۶ اس دی هستند نه پیکان ایکس ۱۱
لازه به ذکره : در این فروم ها نظراتی همچون افتضاح بودن کیفیت مونتاژ خودرو های ایران خودرو و سایپا هم بود که چون حق گفته بودن اون ها رو نقد نکردم ، در صورتی که شما فکر می کنید من از خودروسازان دفاع می کنم ، نه خیر من از مهندسان و طراحان خودروسازی کشور که به دور از سیاست برای تولید برند ملی که مایه مباهات است تلاش می کنند و یک خودرو طراحی شده و ساخته به دست اون ها هر چند هم به نظر دیگران زشت باشه برای من مایه افتخاره ، چون من گذشته صنعت خودروسازیمون رو در نظر می گیرم و اون رو با حالا مقایسه می کنم ، علت ضعف بازار هم سخت گیری ها دولت در واردات و سنگ اندازی های سایپا و ایران خودرو برای پیدا نشدن رقیب برای خودرو های تولیدی خودشونه ، نه ایراد گیری من از اعتراضات سر سرانه !
کلمه فیس لیفت رو به اشتباه به کار می برند ، نظراتی می دهند که آدم فکر می کنه یا پژو بی شعور بود هیا ایران خودرو که وقتی ۲۰۶ صندوق دار هست چرا ایرانی ها دوباره تولیدش کردند !!!!! ) کمبود اطلاعات(
به این مطلب با نگاه صنعت خودرویی نگاه نکنید ، با نگاه آگاه سازی نویسندگان حوزه ی خودرو نگاه کنید که در مورد این محصولات چگونه و با چه لحنی و بر گرفته از چه منبعی نظر دادن !؟
دوست عزیز من اگه بخوام صنعت خودروسازی کشور رو نقد کنم مانند این دوستانمون این گونه در فروم ها این نقد رو انجام نمی دم - اشکالات و اعلام ضعف ها رو با تحقیق می گم و در جهت اصلاح و به حرف فلانی که گفته سمند رو از رو آئودی کپ زدن گوش نمی دم تا ذهن ۴ نفر دیگه روهم مخدوش کنم ..

...من هم منتظر پاسخ شما به این پاسخ هستم .. موفق باشید..!!

مجله هوایی 14 بهمن 1386 ساعت 06:39 ب.ظ http://airmag-blogsky.com

امیر حسین عزیز وبلاگ بسیار زیبا و پویایی دارید و مطالبی در وبلاگتان هست که بسیاری تشنه شنیدن آنها هستند.همواره موفق باشید

محمد رضا 15 بهمن 1386 ساعت 05:39 ب.ظ http://carmrt.blogfa.com

سلام
چیه همه به سورن گیر میدن که شبیه آئودیه؟
تو رو خدا کجاش شبیه آئودیه ؟ اتفاقا به نظر من
یه سبک ایرانی و چهره ی ایرانی داره.
......................................................................
ایکس ۱۱ ماشینه خیلی خو بیه ولی سوال اینجاست که
آیا میتونند با این قیمتی که میگن بدن؟
......................................................................
سربزن

Sport Samand 16 بهمن 1386 ساعت 11:07 ب.ظ http://forum.persianweb.com

همیشه منتظر مطالب خواندنی شما هستم!
خودروی ایران همیشه مطالب جدیدی داره که با همه سایت ها و تالارهای خودرویی فرق داره!

به هر حال از شما نویسنده گرامی خواهش می کنم که سرعت به روز رسانی رو سریع تر کنید! در حال حاظر بابت ۱ مطلب باید ۱ ماه منتظر موند!


بهتر موضوع این دفعه را پژوی 405 SLX انتخاب کنید!

دوست عزیز مطمئن باشید اولویت اول من در زندگی اگه وقتی داشته باشم سر و سامون دادن به این وبلاگه ! ممنون که همون ۱ ماه رو هم منتظر می مونید این لطف شما رو می رسونه .. مطلب بعدی هم ایشالا در مورد ۴۰۵ SLX خواهد بود .. موفق باشید..!!

حسن خراشادی زاده 17 بهمن 1386 ساعت 02:09 ب.ظ

با عرض سلام مجدد. خوشحالم از اینکه به این زودی جوابم رادادید.اما در مورد جواب شما اجازه بدهید قدم به قدم پیش برم.
۱-در مورد سمند لازم است که به استحضار برسانم که طرح اولیه سمند توسط شرکت انگلیسی فرست اتوموتیو بر روی پلت فرم (دقت داشته باشید فقط پلت فرم) پژو ۴۰۵ برای یک شرکت تایوانی طراحی شد اما با ورشکست شدن شرکت تایوانی این طرح به سه کشور چین آرزانتین و ایران پیشنهاد شد که در نهایت ایران خودرو این طرح را پذیرفت و با استفاده از متخصصین دانشگاههای امیر کبیر وصنعتی شریف و با اسنفاده از خصوصیات بدنی مردم کشورمون اصلاح کرد و به بازار عرضه داشت و این چنین بود که سمند متولد شد .شما میتوتنید برای دریافت اطلاعات بیشتر به مجله ماشین شماره ۲۸۸ دی ماه ۸۵ رجوع کنید.
۲-اشاره کرده بودید به نو پا بودن صنعت خودرو . البته استحضار دارید که صنعت خودرو در کشور ما سابقه ای بالغ بر ۴۵ سال دارد و کشور کره جنوبی نیز همین مقدار سابقه دارد . فقط مقایسه کنید که کشور کره جنوبی در این مدت چقدر پیشرفت کرده و چند کارخانه مطرح در سطح جهان دارد . اما آیا آنها تا ۱۵ سال پیش هم همین بودند؟آیا ما نسلهای اولیه خودروهایی مانند اکسل اکسنت و یا سوناتا را مسخره نمیکردیم . چه شد که در این مدت زمان کوتاه آنها بدل به یکی از بهترین بازار شدند و ما در این مدت چه کردیم. پیله ای دور خود درست کردیم و فکر کردیم صنعت خودرو همین است که ما توی ایران تولید میکنیم
۳-نوشته بودید که شرکتهای تولید داخلی به فکر خوشون هستند و جنس بد تحویل نمیدهند . حالا من یک سئوال از شما دارم لطف کنید مدلهایی که در داخل کشور تولید میشود و در قسمت خودروهای ارزان قیمت خانوادگی طبقه بندی میشوند وقیمتی در حدود ۱۰ میلیون و پلئین تر هستند نام ببرید؟چند تاست ؟ به تعداد انگشتهای یک دست میشوند؟خب تولید کننده در این بازار بی رقابت هر چی تولید کند فروخته و یا پیش فروش یکساله میکند پس نگرانی راجع به کیفیت ویا عدم خریدار ندارد . نگاه کنید که خوردو پراید چند سال است که دارد به همان شکل اول تولید میشودو یا خودرو ۴۰۵
۴- گفته بودید زیبایی هر طرحی شخصی و بنا بر طبع خودش تصمیم میگیرد. از شما به عنوان یک طراح تعجب کردم از اینچنین جوابی . پس لطفا رجوع کنید به نسل ۷ بی ام و که در ابتدا با ان همه تبلیغ و البته فن اوریهای جدیدی که در ان استفاده شده بود به خاطر عامه پسند نبودن بعد از مدت کوتاهی باز نگری شد و مطابق سلیقه عامه اصلاح گشت پس نظر شخص طراح در درجه دوم قرار گرفت.
۵- در مورد خودرو سورن نیز به استحضار شما برسانم که : درست است که کار طراحی آن توسط ایران خودرو انجام شده اما از مشائران انگلیسی و طراح معروف اقای :ROSSHEYاستفاه شده و از نظر طراحی شبیه مدلهای A6و A4میباشد . البته جلو پنجره بر گرفته از کرایسلر سبرینگ است اما فرم چراغهای جلو و عقب بر گرفته از آئودی میباشد(مجله ماشین شماره ۲۹۰)

با تشکر
خدا نگهدار

سلام
متاسفانه جواب به این نظر شما هم همان جواب قبلی من است شما به هیچ کدام از پاسخ های من با دقت توجه نکردید و دوباره از نگاه خودتون جنبه ی دید من رو هم بررسی کردید اولا اون مطلبی که از مجله ماشین نقل کردید رو من در مطلب موتور ملی عینا نوشتم البته نه با جزییات ولی پیش از چاپ این مطلب توسط مجله ماشین هم از موضوع مطلع بودم
منظور از نوپا بودن صنعت خودرو ما شروع حرفه ای و قدرتمند است که هنوز هم شاهد اون تو کشور نیستیم نمی دونم شما آیا حضور چنید ساله پیکان در چرخه خودرو کشور رو صنعت خودرو می دونید و قابل مقایسه با کره یا نه ! عمر صنعت خودرو به معنای واقعی در ایران ۵ سال است .
جواب قسیمت سوم نظرتون رو هم دادم که سنگ اندازی در پربار نشدن بازه های قیمتی از طرف خودروسازان داخلی است که نمی خوان برای خودروهاشون رقیب سازی بشه و دولت و وزارت صنایع هم در این داستان دستی دارن !
در مورد قسمت چهارم من تاکید کردم که این درد و دل های یک طراح ولی من نیستم ... بی ام دبلی سری ۷ با انتقاد جمعی رو برو شد و منافع بی ام دبلیو در قبال این محصول در خطر بود به همین دلیل دست به redesign زد ولی من نمی دونم آیا شما نظرسنجی جامعی سراغ دارید که در اون درصد بالایی از طراحی خودرو های داخلی ناراضی باشند ؟ من هم به شخصه از ۱۰۰ درصد طراحی ها رضایت ندارم اما امید به اصلاح دارم چون هنوز اول راه هستیم ..
سورن هر گونه که می خواهد باشد ، بر اساس اظهارات طراحان موسسه تحقیقات سایپا طراحی سورن فراتر از علم طراحی هم اکنون ایران صورت گرفته و اون ها که در این راه مو سفید کرده اند می گن هر برند تا به پلت فرم خاصی نرسد نمی تواند طراحی مستقلی صورت بدهد ، همون سور که مثلا هوندا در محصولات جدیدش ممکنه از کاپوت و یا در محصول ۱۹۹۲ استفاده کنه ! این اصل کپی برداری در هر کمپانی اجرا می شه برای اطلاعات بیش تر من هم شما رو به مجله اندیشه گستر سایپا شماره دی ماه راهنمایی می کنم ت ااز زبان طراحان ایرانی کمی در مورد مشکلات طراحی در ایران بخونید ..
مطمئنا در صورتی که شما با هیچ کدوم از موارد فوق هم موافق نباشید هنوز فکر می کنید من یک ملی پسند دو آتیشه هستم و قصدم تنها دفاع از خودروسازان داخلی است ! ترجیح می دم در صورتی که شما علاقه به بحث پیرامون این مسائل دارید در محیط دیگری مفصل به اون بپردازم .. چون شما از حرف های من برداشت های قبلیتون رو کردید و هیچ تغییر عقیده ای نسبت به نظر های من نداشتید ..
شما هزار ها عیب و مشکل از صنعت خودروسازی داخل در دست دارید که من هم از اون ها آگاهم و من تنها حرفم نیازمند بودن فرصت خودروسازان داخلی است تا ان شاء الله به زودی شاهد درخشش خودرو های ایرانی در بازار های جهانی باشیم !

علی 18 بهمن 1386 ساعت 10:24 ب.ظ http://idata.mihanblog.com

سلام
آقا یه ۳ - ۴ تا مااشین بزار بریم دور بزنیم
قالب و دامنه رو عوض کردم بهم سر بزن
خیلی وقته نیومدی هاااااااااااااا آقاااااااااا

مهدی 2 اسفند 1386 ساعت 12:17 ق.ظ http://ahmadinegad.blogfa.com

در هر صورت ما اول راه هستیم و باید تلاش کنیم اول با طراحی بعد موتور ملی و طراحی های بروز تر سپس موتور بروز تر و رسیدن به شرکتهای بزرگتر . در ضمن خدمت دوستان عرض کنم که کره ای ها در طراحی پیشرفت داشته اند ولی در تولید موتور خیر تمامی موتورهای کارخانجات کره ای gm یا فورد آمریکاست و برای نمونه موتور هیوندا سوناتا همان موتور دوج وایپر است .
اصولا کره و چین کپی کارهای خوبی هستند . شرکت سامسونگ برای تولید لامپ تصویر کارخانه ورشکسته ای در سوئیس را خریداری کرد و تکنولوژی آنرا بکار گرفت یا Lg همان گلداستار ژاپن است که تکنولوژی آنرا خریداری کرده اند در مورد چین که دیگر نیاز به توضیح نیست ما حداقل خودمان ۵۰ درصد را انجام می دهیم . به امید صادرات ۲۰ میلیارد دلاری خودرو که امسال به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است فکر می کنم برای شروع بد نیست تا ۲۰ میلیارد فاصله زیاد داریم ۴۰ برابر کار بیشتر

عرفان 1 آبان 1388 ساعت 05:14 ب.ظ

بابا به خدا این خود 206sd هستش شما با دقت نگاه کن همون پلت فرم همون دیچه هوا همون خطوط بدنه در های جانبی رو که رسما دیگه دست هم نزدن! حاضرم شرط ببندم ابعاد داخلی دقیقا 206 هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد