نیسان وانت با اتاق جدید

ZAMYAD LX

 

å       روحی فنا ناپذیر

شاید بشه نیسان وانت رو تو ایران از نظر کثرت با پیکان مقایسه کرد ، همون حالتی که می گن فلان ماشین مثل 405 چسبیده به صنعت خودرو ی ما و ول هم نمی کنه !! ، وانت نیسات از طرفی ظرفیت بار و قدرت خوبی داره و از طرف دیگه نقایص بسیار ، خلاصه برای هه واضحه که گزین ههای انتخاب وات تو ایرات خیلی محدوده ( هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت ) ، البته یه تدابیری داره اندیشیده می شه .. مثل وانت سفیر تک کابین و در آینده هم دو کابین سفیر که خودرو سازی دیار تولید می کنه !

زامیاد سعی کرده تنها در ظاهر خودرو تغییراتی ایجاد کنه و روح نیسان زامیاد 24 رو همچنان فنا ناپذیر مانند موتور پیکان نگه داره ! البته این با قول های قبلی زامیاد منافات داره که تو آیتم بعدی بهش می پردازم ..

اتاق زامیاد LX از چین خریداری شده و البته از ظاهرش هم می شد فهمید که شباهت زیادی به وانت های شرق آسیایی داره ، البته این اتاق هم خودش بی شباهت به محصولات پیشین سوزوکی نیست و به نظر می رسه نوعی سبک برداری باشه .

 

 ZAMYAD LX

 

å       مگا موتور روی دیزل خط کشید ؟!

از آذر ماه این زمزمه ها از طرف آقای نجم الدین مدیر عامل مگاموتور ( شرکت تابعه سایپا ) به گوش می رسید که قراره وانت نیسان جدید با موتور دیزل عرضه بشه ..

ایشون همچنین اشاره کرده بودند که دستایی تو کار بودن که نذاشتن موتور دیزل زودتر از اینا در داخل کشور مورد استفاده قرار بگیره ، همچنین اشاره کردن که قراره به زودی در مگا موتور هم تولید موتور های دیزل وانت زامیاد شروع بشه  .. ولی من تا حالا مطمئن ترین خبری که شنیدم مبنی بر این بوده که قرار نیست تغییراتی تو مشخصات فنی زامیاد LX  داده بشه ..

 

ZAMYAD LX 

å       و اما ...

آیا نیاز ناوگان خودرو های باری کشور به تغییرات اساسی ، تعویض اتاق وانت نیسان است و این تغییر قرار است گوشه ای از مشکلات این بخش حمل و نقل کشوری رو بر طرف کنه !؟

برای دریافت جواب بهتره منتظر عرضه زامیاد LX باشیم .

احتمالا تغییرات اساسی تری در راه هستند ..

 

å       + آپدیت

الآن تو راه که داشتم  می اومدن خونه ، اشرفی اصفهانی شمال به جنوب حدود 10 تا مینی ون فولکس واگن کدی (Volkswagen caddy) دیدم که جدا حال کردم  ، داشتن می رفتن طرف آریاشهر ، این مینی ون محشره .. جدا جاش تو ایران خالی بود ولی به نظر نمی یاد شرکت بزرگی وارداتش رو شروع کرده باشه .. تو سه رنگ سفید ، مشکی و نقره ای هم بودن .. این مینی ون سال 2007 به عنوان بهترین مینی ون انگلستان معرفی شده و از نظر فنی خیلی تنوع داره ولی به نظر می آد با دو موتور 2.0 لیتری 110 اسب بخار سی ان جی و موتور بنزینی 1.6 لیتری با قدرت 100 اسب تو ایران عرضه بشه چون بقیه موتور ها دیزلی هستند از لیست احتمالا حذف شدن !!

فقط خواستم داغ داغ چیزی که دیدم رو تعریف کرده باشم .. !

اینم عکسش :

 

 

 

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

نظرات 7 + ارسال نظر
علیرضا 26 اسفند 1386 ساعت 03:37 ب.ظ http://lamborgini1339.blogfa.com

سلام خوفی
عجب نیسانی
معلوم نیست سر خری که این شرکتهای اتومبیا سازی روش نشستن آخر به کجا میرسه یا شاید اصلا می رسه
فکنم وسط راه بید کولش کنن هم خره وهم شرکتا رو نه
داداش
آپم

مجله هوایی 26 اسفند 1386 ساعت 06:45 ب.ظ http://air-mag.blogsky.com

امیر حسین عزیز ممنونیم از مطالب زیبا و عکس هایت از نیسان جدید.نظرات شما دوست عزیز کاملا درست است ولیکن باید توجه داشت نحوه فنر بندی و شاسی نسان وانت بصورتی است که این خودرو را منحصر به فرد کرده یعنی با قرار دادن بار بیش از سه تن نیز این خودرو کارایی خود را خواهد داشت .در گذشته خیلی سعی شد که خودرو ای را جایگزین آن نمایند بعنوان مثال از نیسان پاترول های وانت و تویوتا لندکروز ها(همان هایی که در جنگ توسط سپاه و ارتش استفاده شد و هم اکنون نیز در صنایع خودرو سازی فتح در حال تولید است) به عنوان جانشین های آن یاد می شد ولیکن در ابتدای عرضه کارایی خوبی نداشتند و نتوانستند خواسته های مشتریان خود را براورده کنند بطور مثال با زدن باری بیش از ۵/۱ جلو این خودرو ها بالا آمده و مرکز ثقل به عقب رفته و خودرو کارایی خود را از دست می داد که این امر به نحوه طراحی شاسی برمیگردد.در خارج برای پرکردن این خلع از کامیونتها استفاده میکنند ولیکن در کشور ما کماکان نیسان بی رغیب است.البته همانطور که فرمودید نیاز به دمیدن روحی تازه به نیسان حیاتی به نظر می رسد.در مورد خودرو فولکس کدی نیز باید به اطلاع برسانم این فولکس ها توسط یک شرکت خصوصی به عنوان تاکسی تلفنی و آژانس و در ادامه(در صورت موفقیت طرح)به عنوان تاکسی وارد ناوگان تهران خوتهد شد و تا این لحظه تعداد ۱۰۰۰ دستگاه از آنها ثبت سفارش شده و تعدادی نیز در گمرک بندرعباس است.با تشکر از شما
مجله هوایی

ممنون از اطلاعات خوبتون ، ایشالا بیننده هایی که میان نظر بدن از این اطلاعات استفاده کنن تا توضیحات ناقص من رو کامل کنه ..

علی 26 اسفند 1386 ساعت 08:26 ب.ظ http://idata.blogsky.com

اول من دیدم تو خیابون پاسداران

سیلو 29 اسفند 1386 ساعت 09:24 ق.ظ http://cieloclub.sub.ir

سلام زیبا بود منو اگه می شه لینک کن
وبلاگ تخصصی دوو سیلو در ایران

ما بنیاد حمایت از دوو هستیم

علی 2 فروردین 1387 ساعت 12:29 ب.ظ http://idata.blogsky.com

آقا خیلی خیلی شرمند
دیگه سری آخر که ما سرور عوض می کنیم
بی زحمت این لینک ما رو درست کن
مرسیییییییییییییییییییییییی

بهرنگ 26 فروردین 1387 ساعت 10:35 ب.ظ

فکر میکنم برای ایران ایر هم از ایت اتومبیل ها خریدند نه؟

ژوبین 17 مهر 1387 ساعت 11:39 ق.ظ http://jobin.blogsky.com

سلام
وبلاگ مفید و جالبی دارین
اگه امکان داشته باشه باهم تبادل لینک کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد