X
تبلیغات
رایتل
10 خرداد 1387ساعت 12:37 ق.ظ

هزینه 60 میلیون دلاری ایران خودرو برای توسعه سایت سمند در بلاروس شاید در ظاهر گامی فرامرزی برای ایران به نظر برسد اما در باطن خبری بدون شرح برای بر انگیختن اعتراضات مصرف کنندگان داخلی تلقی می شود ، به گونه ای که وقتی من لینک این خبر رو در سایت بالاترین قرار دادم شخصی این نظر رو برای لینک ارسال کرد که در جای خودش نگاه متفاوتی به تمامی فعالیت های برون مرزی ایران خودرو را نشان می دهد :

 

نقل قول : " شوربختانه دولتمردان ما همواره به مردم خویش به چشم بیگانه نگاه میکنند و بیگانه گان را به چشم خودی البته نه همه بیگانگان را بیشتر بیگانگان کمونیست و سوسیالیست همچون روسیه - چین - کره شمالی - بلاروس - ونزوئلا - سوریه و ......

 

ایران خودرو و سایپا در گفتگوی خبری شبکه 2 به خوبی ثابت کردند که می توانند دهن اصحاب رسانه را با اعداد و ارقام ببندند و حتی در مقابل اذهان عمومی دست از بازی با اعداد و درصد ها بر ندارند باور من در زمینه خودرو اینه که :

مردم ما با حقیقت صنعت خودرو زندگی می کنند نه با اعداد ارائه شده توسط خودروسازان

 

ç     عدد طلایی این روز ها

 

  

 

ایران خودرو در سال گذشته به 70 درصد رضایت مشتریان از خدمات و محصولات رسیده و امسال تونسته این رقم رو به 78 درصد برسونه ، به گفته مسئولان هدف 80 درصده که استاندارد جهانیه و اون زمانیه که ایران خودرو می شه یک کمپانی تمام عیار جهانی !

از تمامی هموطنان که امسال نذاشتن این رقم به 80 درصد برسه تقاضا می کنیم برن رایشون رو عوض کنن تا این آمار به 80 درصد برسه بلکه ایران خودرو به هدف بلند مدتش برسه ، اما این عدد چه سودی برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد ؟

باشرایط کنونی فیس لیفت عاقلانه ترین و در عین حال افتضاح ترین راه برای به روز نگه داشتن صنعت خودروی داخلی است ، در جا زدن به تمام معنا ...

به بهانه توسعه تولید داخل و خودکفایی سختی های بسیاری را مردم ایرانی طبقه متوسط تحمل کردند ، از بازاری بی تنوع انتخاب کردند و انتقاد هایشان با درصد های به ظاهر "دهن پر کن"  پوشیده شد ، زمان مشاهده نتایج این تلاش هایتان را هم با همان اعداد اعلام کنید .

 

ç      این عدد امید امیدواران را خشکاند !

شاید فقط شنیده باشیم ایران خودرو قراره خودروی ارزان قیمت تولید کنه ، بیخیال این قضیه که فعلا پروژه با دیدگاه وزیر صنایع خوابیده و بیدار هم نخواهد شد اما آیا تا کنون فکر کرده اید خودرو ارزان قیمت در چه بازه قیمتی قرار است باشد ؟!

ال نود بسیار ماهرانه به بازار بالای ده میلیونی ها راه یافت ! کسی یادش هست چطور ال نود را خودرویی ارزان جلوه می دادند و به کسانی که قدرت خرید خودرو نداشتند وعده تولید آن را می دادند ؟

منطقی مدیر عامل ایران خودرو تعریف جالبی از خودروی ارزان قیمت کرد ، خودرویی در بازه قیمتی 7 تا 8 میلیون تومان ، جالب اینجاست که اوایل هم قیمتی کمتر از این را برای تندر 90 ارائه کرده بودند در حالی که هم اکنون شاهد قیمتی بالای 10 میلیون + تولید به منطق آن هستیم !

واضحه نیازی نیست به بررسی غیر منطقی بودن رقم 7 تا 8 میلیون تومان برای خودروی ارزان قیمت بپردازیم چون حقیقت جامعه این عدد رو ثابت می کنه نه درصد های ارائه شده توسط ایران خودرو !

حالا کو خودروی ارزان ؟

 

ç     این عدد خیلی داغه !

پرشیا 18 میلیون و 400 هزار تومان

فقط اینش جالبه که تو بازار باید یه جیزی هم روی این قیمت بکشید تا بتونید یه دونشو بخرید ، مثل اینکه ایران خودرو هوس کرده با تویوتا رقابت کنه تا ثابت کنه واقعا جهانی شده ، نم نم داره به قیمت تویوتا یاریس نزدیک می شه !

 

ç     بر اساس شواهد ..

بر اساس شواهد و با این وضعی که ایران خودرو داره پیش می ره .... نگرانی برای ما بوجود می آد که نکنه سازمان جهانی اعداد مجبور بشه به افتخار ایران خودرو 100 درصد رو بالاتر ببره شاید رضایت مشتری ها از ایران خودرو اونقدر بالا بره که یه چیزی بشه فراتر از  استاندارد جهانی ...

 

 

در عین حال آیا می توان برای رشد کیفیت در صنعت خودروی ایران درصدی تعیین کرد ؟

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!

del.icio..us  digg  newsvine  furl    smarking  segnalo