X
تبلیغات
رایتل
18 تیر 1387ساعت 04:35 ب.ظ

 

مدتی بود در  طی پخش یکی از سریال های تلویزیون می دیدم که لوگوی خودرو سازها رو شطرنجی می کنند ، اولش فکر کردم شاید سیاست این سریال اینجوری باشه که با این حرکت نه چندان جالب بخواد جلوی موج تبلیغاتی نا خواسته رو بگیره ..

این موج سانسورمانند سریال های دیگه رو هم تحت تاثیر خودش قرار داد در ابتدا طرحی در یک سریال به نظر می رسید اما حالا مطمئنا مربوط به شورای سیاست گذاری صدا و سیما می شه .. این طرح و حرکت در سانسور کردن لوگوی خودرو سازان کمی تا قسمتی غیر منطقی و فکر نشده به نظر می آد ..

این توهین به شعور مردمه که آرم پژو روی پژو 206 رو در فیلمی شطرنجی کنند ، و آرم سیتروئن جلوی زانتیا رو محو کنند . این حرکت جلوه ی ظاهری فیلم رو تحت تاثیر قرار می ده و از همه مهم تر نظر بیننده رو بیش تر به لوگوی و آرم خودرو جلب می کنه !!

حداقل برای من اینجوری بوده که با سانسور کردن آرم خودرو بیش تر مشتاق شدم به خودرو و شرکت سازندش توجه کنم ، شاید در گذشته که این حرکت ها انجام نمی شد آنچنان حساسیت نسبت به خودرو های موجود در یک فیلم نشان نمی دادم . اما اینجا با طرحی رو برو هستیم که انگار داره معکوس جواب می ده و نه تنها هیچ سودی نداره بلکه چهره فیلم ها رو هم تحت تاثیر قرار می ده .

دیگه این روز ها پژو و زانتیا و یا حتی پروتون برای مردم ایران از علی دایی هم معروف تر هستند .. یکم کوتاه بیاید .

البته ممکنه این نوع سانسور ناشی از اعتراض برخی خودروساز ها باشه که اون هم منطقی به نظر نمی رسه .. حالا فکرش رو بکنید فیلم سازی بخواد یک شات از خیابانی رو در فیلمش داشته باشه ، باید متخصصانی رو استخدام کنه تا آرم تمامی خودرو های موجود در تصویر رو سانسور کنند .. البته در اون صورت شاید از موج تبلیغات نا خواسته جلوگیری کنه ..!! برای این که کار از محکم کاری عیب نکنه و خودرو یی که داره ازش تو یک فیلم استفاده می شه رو کسی نشناسه می شه چراغ و بدنه و بهتر بگم کل خودرو رو شطرنجی کنند .

 

نظر شما چیه ؟

 

یک گام به جلو...موفق باشید..!!

del.icio..us  digg  newsvine  furl    smarking  segnalo