405 می رود ، 407 می آید

 

 

پژو 407 به ایران می آید :

20 سالگی همکاری ایران خودرو  و پژو همان بهانه ای بود که بسیاری منتظر شنیدن پس لرزه هایش بودند ، مدیر عامل پژو به ایران سفر کرد و مطمئنا حضور در مراسم خروج از نوجوانی این همکاری چشم و گوش های بسیاری را منتظر شنیدن طرح های جدید ایران خودرو و پژو نگه داشت .

اکنون بعد از 4 سال وعده تولید محصولاتی همچون 207 ، 307 و 407 از پژو بالاخره شایعات تولید یکی از این خودرو ها به واقعیت پیوست تا در اواخر شهریور شاهد حضور پژو 407 ، گل سر سبد این روز های پژوی  فرانسه در ایران باشیم  .

پژو 206 آخرین بازمانده پژو در ایران است که در سال 1380 با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار دستگاه به صنعت داغ خودروی ما پیوست ، از آن پس دیگر پژو دخالت مستقیمی در امور طراحی و فیس لیفت های محصولاتش در ایران نداشت و تنها در مقام ناظر بر پروژه ها حضور داشت . کم کم حضور پژو در ایران داشت کم رنگ می شد و برخی شایعه ها نیز مبنی بر  قطع رابطه ایران خودرو با پژو به گوش می رسید .

سوم مرداد 1387 مجوز واردات 407 صادر شد . 407 به ایران می آید تا شاید در آینده به مرحله تولید برسد .

امروز پژو دوباره به نامش جان می دهد ، با حضور 407 در ایران .

 

برای اطلاع از مشخصات و تصاویر کامل پژو ۴۰۷ به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

پژو 407 :

این خودرو محصول 2004 پژو است ، جایگزین پژو 406 و نسل دوم پژو 405 .

پژو 406 احیا کننده پژو در بازار های جهانی بوده و پس از 9 سال تولید و ارائه فیس لیفت توسط پژو جایش را به نسل جدیدش یعنی 407 داده ، 407 هر چند به طراحی بدیع پژو 406 کمی خدشه وارد کرده اما در کل ادامه دهنده موفقیت های 406 در بازار های جهانی بوده . 407  در سه مدل بدنه کوپه ، سدان و استیشن به بازار ها عرضه می شود ( SW ، Coupe و Berline ) .

 

 

طراحی پژو 407 :

 

* میلیمتر

طول

عرض

ارتفاع

فاصله بین دو محور

پژو 407

4691

1811

1452

2725

سیتروئن C5

4745

1780

1476

2750

تویوتا کمری GLX

4805

1820

1460

2775

در طراحی فیس لیفت 407 در سال 2008 سعی شده شکستگی ها و بر آمدگی ها ی بدنه بیش تر نمایان باشند تا تلفیق زیبایی از نور و سایه روی خودرو نمایان شود و ابهت آن را بیش از پیش نشان دهند ، چراغ های جلو همچنان بر اساس ذائقه ی جدید پژو طراحی شده اند ، کشیده و بادامی مانند 207 و 307 . شاید یکی از مشخصه های منحصر به فرد 407 را بتوان جلو پنجره بزرگ و جالب آن دانست که به گونه ای این محصول را از دیگر طراحی های پژو جدا می کند . در طراحی نمای پشت خودرو سعی شده بیش تر آن را به مدل کوپه شبیه کنند ، چراغ ها کمی کوچک تر شده اند ولی هنوز همان حس طراحی گذشته را القا می کنند ، متفاوت نسبت به طراحی های دیگر پژو و کمی تقلید از طراحی های آئودی . شیشه ی عریض جلو به گونه ای طراحی شده تا نمای بزرگی از آنچه خودرو می بیند را به سرنشینان القا کند ، حس شناور بودن در طبیعت اطراف با تصویر پانوراما .

 

 

 

مشخصات فنی و امکانات پژو 407 :

تنوع بی نظیر پیشرانه ها ی بنزینی و دیزلی 407 کمال پیشرفت کمپانی پژو-سیتروئن با همکاری فورد آمریکا را نشان می دهند ، 407 از 12 تنوع موتور بهره می برد ( موتور مدل وارداتی به ایران هنوز اعلام نشده ) اما این تنوع موتور در مدل بنزینی از 1.8 تا 3 لیتر و از 125 اسب بخار تا 211 اسب بخار قدرت را در بر می گیرد .

در مدل دیزلی 407 نیز این گستره از 1.6 تا 2.7 لیتر و از 110 اسب بخار تا 204 اسب بخار قدرت  است .

نسل جدید موتور 407 که با همکاری فورد آمریکا طراحی شده موتور های HDi دیزلی این خودرو می باشند که بازده بالایی دارند البته فعلا از این موتور ها در ایران خبری نیست !

سیستم های انتقال قدرت اتوماتیک در مدل های 407 به سیستم تیپ ترونیک پورشه و سیستم انطباق پذیری خودکار مجهز هستند ، تنوع مدل های 407 با سیستم های انتقال قدرت 5 یا 6 دنده دستی و 4 یا 6 دنده اتوماتیک عرضه می شوند .

در جدول زیر برخی مدل های پژو 407 بررسی شده اند .

 

Peugeot 407

2.2 لیتر / بنزین

3.0 لیتری V6 / بنزین

2.7 لیتر HDi/ دیزل V6

حجم موتور ( سی سی )

2230

2179

2946

2720

سیلندر/سوپاپ

۴ سیلندر

۱۶سوپاپ

۴ سیلندر

۱۶سوپاپ

۶ سیلندر

۲۴سوپاپ

۶ سیلندر

۲۴سوپاپ

حداکثر قدرت ( اسب بخار )

158

168

208

198

حداکثر گشتاور ( نیوتون.متر)

217

370

290

441

سیستم انتقال قدرت

 6دنده دستی

4 دنده اتوماتیک

6 دنده اتوماتیک

6 دنده دستی / 4 دنده اتوماتیک

 

اما در این میان ایران خودرویی ها هم مشخصاتی از مدل مورد نظر برای واردات ارائه کرده اند که تمامی جنبه ها را به جز نوع موتور در بر می گیرد .

مصرف سوخت این خودرو برای مدل وارداتی به ایران 6.8 لیتر در 100 کیلومتر برای خارج شهر و 8.1 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل 100 کلومتر می باشد که در نوع خودش برای خودرویی با چنین وزن و قدرتی بسیار عالی و به صرفه است .

فضای داخل خودرو بسیار بی صدا و آرام است ، این امر تا حدی برای طراحان 407 مهم بوده که در طراحی فیس لیفت این محصول نیز این مشخصه خودرو را تقویت کرده اند تا آرامش بیش تری بر اتاق خودرو حاکم شود . شاید صندلی مدل های موجود پژو در ایران صندلی های خسته کننده برای مسافت های طولانی باشند اما در مدل 407 پژو این امر کاملا متفاوت است .

سیستم WIP  ( جهان در پژو )  متشکل از سیستم ناوبری با مانیتور 7 اینچی ، بلوتوث ، تلفن ، پخش MP3 و کانال دو جهته هوا تمامی نیاز های راننده و سرنشنان را برای بهره گیری از امکانات و تکنولوژی روز فراهم می کنند .

 

 

 

امنیت پژو 407 :

از پژو 406 تا 407 این خودرو با تغییرات بسیار خارجی همراه بوده اما از نظر داخل زیاد تغییر چهره نداده ، طول خودرو 10 سانتیمتر افزایش یافته که به گفته مسئولان این تغییر در ظاهر خارجی خودرو به دلیل ایجاد برخی مسائل امنیتی می باشد تا گرفتن تنها 3 ستاره امنتی پژو 406 در 407 جبران شود .

در پژو 407 از نظر امنت ترمز ها از هیچ جهتی ضعف احساس نمی شود ، سیستم ترمز ABS ، سیستم تقسیم الکترونیکی نیرو بین ترمز ها EBD و سیستم ترمز کمک اضطراری EBA تحت عنوان سیستم پایداری الکترونیکی ESP امنیت ترمز های این خودرو رو تضمین می کنند . 407 می تواند تا سقف 9 کیسه ی هوا داشته باشد که بر اساس تقاضا این تعداد هم قابل تنظیم می باشند به علاوه پشت سری صندلی ها نیز مجهز به سیستم مهار ضربه به سر هستند .

 

 

 

 

قیمت  پژو 407 در ایران  :

قیمت این خودرو که در خارج از ایران با C5 و SUv همچون سورنتو هم رده است برای مدلی که قرار است به کشور وارد شود حدود 25 هزار دلار می باشد که بر اساس گفته مسئولان برای ایران خودرو حدود 48 میلیون تومان تمام می شود و در کل ممکن است با قیمتی حدود 60 میلیون تومان به بازار عرضه شود .

 

-          جرمی کلارکسون مجری برنامه TOP GEAR و نویسنده معروف خودرو ، پژو 407 را اینگونه توصیف می کند :

به نظر مثل همه فرانسوی های دیگه خودرویی با ظاهری اسپورت و  امکانات معقولیست که رانندگی باهاش حس خوبی داره انگار داری روی جاده سر می خوری ، سیستم آپشنال GPS این خودرو خیلی خوب و در دسترس هست و کار باهاش آسونه . امکانات کامل و مناسب ، قیمت خوب و امنیت بالا .. یک خودرو ی خانوادگی بسیار مناسب !

 

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

نظرات 7 + ارسال نظر
سعید 6 مرداد 1387 ساعت 10:44 ب.ظ http://f10.blogsky.com


سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری خوشحال میشم
نظرت را در مورد وبلاگ خودم بدونم
موفق باشی

مجله هوایی 7 مرداد 1387 ساعت 08:31 ب.ظ

امیر حسین عزیز مقاله کاملی بود از پژو ۴۰۷.سوگلی اینروز های پژو.خودرو زیبایست ولیکن در رنج قیمتی بالایی قرار دارد و به نظر من در این رنج پژو با وجود پشتیبانی کامل ایران خودرو در کشور در مقابل رقبای قدرتمند خود مانند تویوتا کمری و ماکسیما و آزرا و سوناتا کار بسیار مشکلی خواهد داشت همانطور که دیدید سیتروئن سی فایو شانسی نداشت.شاد باشی

فرشاد 8 مرداد 1387 ساعت 07:24 ب.ظ http://www.car2.tk

سلام. منتظر نظرت هستم.

امیررضا 8 مرداد 1387 ساعت 07:30 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام عیدت مبارک .
مثل این که پژو هم به خودش اومده و فهمیده اگه دیر بجنبه بازار از دستش رفته و با این رکودی هم که تو بازار اروپا هست وضعش خراب تر میشه .

۴۰۷ شصت ملیونی شانسی واسه فروش نداره و به نظر من حتی اگه ارزون تر هم باشه ( در حدود ۴۰ تومن ) سرنوشتی بهتر از سی ۵ پیدا نکنه چون مردم ما به مارک پژو ۴۰-۵۰ ملیون پول نمیدن .


موفق باشی .

اسعد 7 مهر 1387 ساعت 12:07 ق.ظ

لاچووفره دلتان خوشه

دلمون خوشه بعد این همه زحمت برای یک مطلب همچین نظر هایی نخونیم !

فرزاد برخورداری 24 مهر 1387 ساعت 04:21 ب.ظ

آقا کجا ۴۰۵ میرود؟؟؟
عمرآ اینها با ۴۰۵ خداحافظی کنند.
من به نوه ام قول دادم که براش یه ۴۰۵ بخرم. اون روز اگه ۴۰۵ نباشه ُ دیگه من بدقول میشم.
به نظر من آدم باید کم عقل باشه که بیاد ۴۰۷ رو بخره ۶۰ میلیون ُ بعد آزرا ، کمری ، سوناتا ارزونتر نخره...!!!

فرزاد برخورداری 24 مهر 1387 ساعت 04:23 ب.ظ

ای کاش سایپایی ها هم سیتروئن سی 5 جدید رو با پنج میلیون تومن قیمت کمتر وارد و عرضه میکردند ، تا شکست ایران خودرو حتمی میشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد