ایران خودرو – 5 درصد محبوب تر

 

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بالاخره بعد از مدت ها تصمیم گرفت که نظرسنجی پیرامون خودرو های تولید داخل رو به مردم بسپره و ببینه واقعا از نظر مشتری کدوم خودرو ها مورد رضایت بیش تر هستن ... کاری که موسسات آمریکایی و اروپایی همچون موسسه " از نظر مردم" در آمریکا هر ساله انجام می ده و پایه و اساس بسیاری از انتخاب ها بر اساس این نظرات هستند ...

خلاصه در این سری گزارشات این سازمان نتایج نظرسنجی محصولات هر کمپانی فقط برای خود اون ها ارسال شده تا خدایی نکرده کمپانی ها رو آمار اون دیگر کمپانی ها مانور ندن ..تنها نتایج ارسال شده در دسترس که روز نامه دنیای اقتصاد چاپ کرده برای ایران خودرو هست که نتایجش قابل پیش بینی بود ولی عکس العمل ایران خودرویی ها یکم عجیبه !

این نظر سنجی از سال 82 تا سال 85  از 1 میلیون و 328 هزار مشتری به عمل اومده ( لازم به ذکره نظرات به صورت شیر تو شیر و بر اساس واقعیت از دید مشتری ها ارائه شده و هیچ کارشناسی بر اساس استاندارد های داخلی و خارجی در این نظر سنجی دستی نداشته )..

از آمار 1 میلیون و 328 هزار نفر 179 هزار مشتری از محصولات ایران خودرو راضی بوده اند ..

70درصد مشتریان ایران خودرو از 206 به لحاظ کیفی راضی بوده اند..

206 خودروی برتر و با کیفیت ترین و پارس ، سمند و 405 با 60 درصد رضایت در رتبه های بعدی هستند ...

این نظر سنجی یه سری ریزه کاری هم داشته ، نظر مشتری ها در مورد عملکرد محصولات از نظر  ،موتور (شتاب، مصرف سوخت، قدرت و ...) ترمز، سیستم تعلیق و انتقال قدرت، وسایل برقی و تزیینات و بدنه .. این نظرات نشون می ده رضایت از عملکرد محصولات ایران خودرو از 57.8 درصد در سال 82 به 62.7 درصد در سال 85 رسیده که درصد بیش تر این رضایت مربوط به ارتقاء تزیینات ظاهری بر می گرده ..

حاجی خانی مدیر تضمین کیفیت ایران‌خودرو  عدم افزایش قیمت خودرو، میزان ارزبری و همچنین ورود خودروهای خارجی رو عامل بالا رفتن توقعات مردم از محصولات داخلی می دونه و معتقده که در طول این چند سال میزان رضایت مشتر یها بر اساس آمار ارائه شده روند صعودی داشته ....

(سال 82 --- 8/57درصد) (سال 83 --- 2/60درصد) (سال 84 --- 1/61درصد) (سال 85 --- 7/62)

ایشون همچنین دلیل دیگر رضایت مردم رو ثابت بودن قیمت خودرو در طول این چند سال در مقابل تورم 15 درصدی می دونن و همچنین معتقدن که اگه قیمت ها با تورم بالا می رفت کیفیت هم به همین ترتیب سیر صعودی رو طی می کرد و الآن مشکلی از نظر نارضایتی های مردم در مورد کیفیت هم نداشتیم .

 

هیچ استاندارد داخلی و خارجی در زمینه خودرو با میزان رضایتمندی و نقطه نظرات مردم پیرامون خودرو ها برابری نمی کند ، ماکزیمم سرعت خودرو ها در ایده آل ترین شرایط بررسی می شود در حالی که این عدد در عمل نمود دیگری برای مشتری دارد ، همان گونه که کارشناسان بر اساس امار علمی اظهار نظر می کنند ، از نظر واقعیت های عملی اعداد و ارقام مورد قبول تر ی به دست می آیند ...

متاسفانه تا کنون بر خوردی با رشد رضایت مندی در مورد کمپانی های خودرو سازی نداشتیم اما در نظر اول رشد تنها 5 در صدی برای ( به احتمال زیاد مورد رضایت ترین کمپانی) ایران خودرو به نظر کافی نیست ... مردم ایران تحول طلب هستند همان گونه که در مقابل محصولاتی همچون روآ ، پژو جی ال آی ، 206 صندوق دار و جدیدا هم chery QQ6  که همه بهینه سازی شده ی محصولات در جهت رضایت مردم( قیمت ، کیفیت و .. ) بوده اند نظر مثبت داشته اند و آمار فروش این محصولات گواه این مدعاست ...

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!