بزرگترین خط تولید خودرو پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران طبیعتا نوید صنعت خودروی خوش تیراژتری را می دهد . محرابیان که این روز ها به ظاهر از عقد قرار داد سایپا و پروتون بسیار راضی به نظر می رسد و پروتون و چری را بسیار متفاوت می داند ، در ورود خودروی ارزان دیگری به کشور عقایدش را زیر پا گذاشت . ایران خودروی بابل هر چند جایگاه تولید خودروی ارزان چینی نشد ، اما موزه ی زنده ی تولید وانت پیکان ( باردو ) ، وانتی پر حرف و حدیث شد که اصلا روی ادامه ی تولیدش هنوز بحث می شود ( انگار اشتغال زایی و به ثمر رساندن سرمایه گذاری ها به هر قیمتی باید انجام شود ) . آقای بذرپاش اگر شما گفتید ما برای حضور در بین 5 خودروساز اول جهان تلاش می کنیم و بسیاری به این حرف خرده گرفتند به این دلیل نبود که خودباوری نداریم ، این نحوه ی نگاه مردم به این ادعای معتمدانه به نفس از آن جهت است که هدف حضور در بین 5 خودروساز اول با اعمالی که اکنون خودروسازان انجام می دهند همسو نیست . برای خالی نبودن عریضه و نشان دادن اقتدار در تولید خودرو آیا استان دیگری خواهان میزبانی کارخانه تولیدی ایران خودرو با سرمایه گذاری میلیاردی برای تولید دوباره پیکان نیست ؟ |