نمایشگاه خودرو مشهد ( قسمت دوم )

نمایشگاه خودرو مشهد

سلام

اولا به خاطر وقفه طولانی بین دو قسمت گزارش نمایشگاه معذرت می خوام.

و دوما برای گزارش ها که متاسفانه باید در همین قسمت تموم بشه ، من این گزارش ها رو شروع کردم شاید منبع اطلاعاتی و عکسی مطمئنی رو بتونم دست و پا کنم اما متاسفانه به هدفم نرسیدم ! از مجله هم درخواست کردم یه سری عکس و اطلاعات در اختیارم قرار بده اما اون ها هم قول دادن و پیگیری نکردن ! دست به دامن اطلاع رسانی نمایشگاه های ایران خودرو شدم که اون ها هم با کمال ادب تنها به 2 سوال کوتاه من پاسخ دادن ( تازه از طرف مجله زنگ زده بودم ! وای به حال کسی که شخصا سوال داشته باشه ) و به سرعت تلفن رو قطع کردند و در تماس بعدیم صدای من رو شناسایی کردند و یه سری چیزا بینمون رد و بدل شد که این وبلاگ جای گفتنشون نیست !! .. (ان شاء الله در مطلبی به این مسئله مفصل می پردازم ) !

در ادامه مطلب می تونید قسمت دوم و پایانی از گزارش نمایشگاه مشهد با بررسی غرفه های تاپکو ، چری و ایران خودرو و معرفی محصولات معرفی شده توسط این شرکت ها رو به همراه تصاویر مشاهده کنید :


ایران خودرو و 3 محصول دیگر :

در گزارش قبلی هم سمند جوانان رو معرفی کردم و هم در مطلبی جداگانه به معرفی کاملش پرداختم ، اما ایران خودرو 3 تازه وارددیگر را نیز معرفی کرد :

 

پژو 407 فیس لیفت 2009 :

 

 

407 نمایش داده شده در مشهد مدل 2004 و اولیه از این خودرو بود که چرا او نرو به نمایش گذاشته بودند داستان داره ! در کل بدونید مدلی که قراره به ایران وارد بشه از بسیاری جهات طراحی و موتور با مدل معرفی شده در مشهد تفاوت داره  . موتور 2.2 لیتری با قدرت 158 اسب بخار در مدل دستی و 168 اسب بخار در مدل اتوماتیک به همراه آپشن ها و امکاناتی ویژه برای ورود به بازار لوکس های ایران ، که چون پیش تر حسابی در مورد 407 ورودی به ایران نوشتم دیگه اینجا سرتون رو درد نمی آرم .. -- شما رو ارجاع می دم به مطلب قبلیم در مورد 407 -- تا علاقه مندان آگاهی از ریز نکات این خودرو بتونن استفاده کنند . ایران خودرو 40 تا 50 میلیون تومان رو بسته به آپشن های در نظر گرفته شده اعلام کرده که شایعات بیش تر پیرامون 47 میلیون می چرخند ... در اواخر شهریور ثبت نام شروع می شه و آذر اولین سری تحویل داده می شه .. 

آزرا با موتور 3.3 لیتری و سوناتای 2.4 لیتری از هیوندای این بازه ی قیمتی رو در اختیار خودشون گرفتن ، کمری جی ال ایکس هم در میان بازه انتظار رقیبی مثل پژو 407 رو می کشه ..

بهتره راحت نگیم پژو تو این بازه شانسی نداره .. فراموش نکنیم غول خودروسازی ایران (غول ، فقط از نظر سیاسی) پشت این محصول پر حاشیه حضور داره ...

 

R90 ، از خانواده ای پر حاشیه:

 

 

ایران خودرو برای تکمیل کادر خودرو هایش ون 7 نفره R90 رو هم به کاروان محصولتش اضافه کرد ، این خودرو در نمایشگاه برای کسی تازگی نداشت چون از زمان ورود ال نود به ایران وعده عرضه اش به بازار توسط ایران خودرو داده شده !

موتوری یکسان با تندر 90 و تغییرات بدنه ی بهسازی شده به عنوان یک ون .

در مقایسه با ون های چینی و ترکیه ای حاضر در بازار نمی شه این خودرو رو خیلی پر سر و صدا دونست ، اما ممکنه طرفداران و مشتری های خاص داشته باشه .. این ون قیمتی حدود 24 تا 25 میلیون تومان خواهد داشت ...

 

پارس اتوماتیک:

پارس اتوماتیک آپشن ویژه ای به جز تغییر در گیربکس این خودرو نداره و تنها می تونید روی افزایش قیمتش حساب کنید .. گیربکس اتوماتیک استفاده شده در پارس اتوماتیک با گیربکس مورد استفاده در 206 تیپ 6 یکسانه ..

 

تاپکو ، به نام فیات :

 

تاپکو که پشتوانه مدیریتی قدرتمندی متشکل از مدیران بزرگ صنعت خودرو از جمله غروی مدیر عامل سابق خودرو  رو یک جا داره ، امسال خبر ساز ترین خودروساز بوده . این کمپانی توانسته فیات را به ایران بیاورد ، یک برند ایتالیایی در ایران آن هم برای مونتاژ .. البته قطعات این محصولا از طریق کارخانه تولید فیات در ترکیه ( توفاژ ) تامین می شود .

سی ینا اولین محک تاپکو از فیات برای بازار ایران است که به ظاهر در نمایشگاه مشهد با اتقبال زیادی روبرو نشده . مدل معرفی شده در نمایشگاه مشهد مدل 2007 این خودرو بوده که طراحی چندان به روزی ندارد اما در کل خودروی معقول و خوبیست ، هم از نظر امکانات به روز و هم از نظر امنیت در بین خودرو های حدود 16 میلیون یک قدرم بالاتر از دیگر رقباست اما از نظر فنی دقیقا چند قدمی از محصولاتی همچون 405 و 206 و حتی ریو عقب مانده تا شاید با پشتوانه امکاناتش بتواند آن ها را جبران کند ..

البته فیات در صورتی که مدل 2008 فیس لیفت پالیو رو که طراحی درجه یک و زیبایی رو داره در نمایشگاه عرضه می کرد مطمئنا غرفه یس شلوغی برای تاپکو بوجود می اومد ، حتی با یک محصول آن هم سی ینا فیس لیفت 2008 .

در هر صورت فیات در ایتالیا هم نام آن چنان معتبری نیست و حتی در خود ایتالیا هم برخی محصولات این شرکت آن چندان باب میل ملی دوستان ایتالیایی نیست ! ( از جمله استرادا که قرار است به ایران هم وارد شود )

در کل تاپکو 8 محصول فیات را در برنامه دارد که به نظر می رسد بتواند تولید حداکثر 3 محصول را تا 5 سال دیگر در برنامه کاری بگنجاند ، البته تمام این فعالیت ها به استقبال مردم از نام فیات در ایران بستگی دارد .. تمامی محصولات برنامه ریزی شده فیات برای بازار ایران از یک نوع پیشرانه 1.4 لیتری با 77 اسب بخار قدرت بهره می برند .. البته این مشخصات پیش گفته های اعضای تاپکو پیرامون تازه وارد هایشان است .. شاید سیاستشان عوض شود !

 

 

چری  ، تنها نام آشنای چینی :

چری زیر نقاب محصولات پر طرفدارش در چین به ایران سفر کرده بود تا نگاه مردم را از QQ3 یا همان ام وی ام 110 به سمت فعالیت های دیگرش بر گرداند ، البته کمتر کسی می داند که ام وی ام محصول چری چین است ! شاید همین نگاه از چری تازه وارد با کلاسی به ایران در ذهن مردم ساخته باشد ،.

چری با دو محصول  A15 و B11 در نمایشگاه حاضر بود ( cowin  و easter  ).

پیش تر s21 پروژه ی نا موفق ایران خودرو برای تولید در کارخانه بابل گزینه ی دیگری از محصولات چری چین بود که قرار بود در کنار qq6 به عنوان ارزان های چینی بازاری رقابتی در ایران را رقم بزنند که با نگاه وزیر جدید صنایع ( محرابیان ) نقشه هایشان نقش بر آب شد .

A15 که برنامه ریزی 2 ساله ای برای تولید در ایران را به همراه دارد ولی b11 تازه واردی برای ایران محسوب می شود !

 

مدل A15 یا COWIN از چری در 5 مدل ، 3 مدل ساده ، یک مدل تجملاتی و یک مدل متوسط و با امکاناتی همچون ترمز ای بی اس ، سی دی چنجر ، سیستم پخش قدرتمند ، ایر بگ در دو مدل متوسط و تجملاتی و صندلی های ساده ی نرم و سفت (بر اساس انتخاب مشتری) و همچنین تو دوزی چرم برای مدل تجملاتی و 4 شیشه برقی در چین به بازار عرضه می شه .

 

 

مدل B11 یا Easter چری هم محصولی جدید از کمپانی چری محسوب می شه که تا کنون تونسته به بازار های اروپا هم راه پیدا کنه ولی خودتون قضاوت کنید ، اهمیت این خودرو چقدر زیاده که این کمپانی به اون اسم "پسر آسیای شرقی" رو داده یا بگونه ای "پسر آسیا" !

این خودرو با دو موتور 2.0 لیتری و 2.4 لیتری در 6 مدل مختلف از نظر امکانات رفاهی و راحتی به بازار عرضه شده است و مدل تجملاتی Easter   دارای 4 ایربگ دو تا در جلو و دو تا در عقب می باشد در حالی که مدل های دیگر همگی به دو ایربگ جلو مجهزند .!

تو دوزی چرم ، 4 شیشه برقی ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، سان روف ، آینه های برقی ، یک اسکرین ، دی وی دی پلیر و سی دی چنجر از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند که در نوع خودشون از Easter   یک خودرو بی نظیر ساختن !

........

کامیونی دور افتاده از ایران خودرو دیزل هم در نمایشگاه حضور داشت که پروژه ی فیس لیفت یکی از محصولات بنز است ، به نام کامیون ملی . حدود 3 سال است که دیزلی ها روی اون فعالیت می کنند ، تصویری از این محصول رو هم قرار می دم تا بیش تر باهاش آشنا بشید .

 

" از ابتدای گزارش هم قصد نداشتم پیرامون غرفه خودرو های لوکس مانند بی ام دبلیو و یا مرسدس بنز و لکسس بنویسم ، هیوندای و کیا هم با توانایی های گذشته در نمایشگاه شرکت کرده بودند و به حق هم رنگ و لعاب خوبی به نمایشگاه داده بودند ...

فکر کن مدیگه به سقف اطلاعاتم از نمایشگاه مشهد رسیدم ( کمی و کاستی ها رو ببخشید ) و امیدوارم از مطلب استفاده کرده باشید ..