آخرین پاسخ ویرون به رقبا ( ویرون GT 2011 )

 

دو سال اخیر سال های پر افت و خیزی برای نام ویرون در جهان بوده ، عرضه 3 محصول توسط خودروسازان نه چندان نام آشنا برای شکستن رکورد های ویرون .

پیش تر فولکس واگن وعده عرضه جانشین غول بی رقیب جهان خودرو را سال 2012 داده بود تا جانشینی کامل برای شکستن رکورد های ویرون عرضه کند ، اما مدتی بعد مسئولان بوگاتی از آخرین و قدرتمند ترین حضور ویرون خبر دادند .

ویرون جی تی ، آخرین ورژن وعده داده شده از خانواده پر افتخار بوگاتی ویرون که قرار است تمام افتخارات را به این کمپانی برگرداند .

بوگاتی ویرون به زعم مسئولان در اولین سال عرضه قرار بود تا 2012 بدون رقیب بماند اما ورق برگشت و متخصصان و طراحان بوگاتی را برای عکس العمل های انفجاری جدید آماده کرد .

بوگاتی در سال 2000 کانسپت ویرون را معرفی کرد تا آغاز گر نسل نوینی از معنای قدرت بین خودروسازان باشد ، سپس مدل پیش تولید ویرون را در سال 2002 عرضه کرد تا پیشرفت های ورژن های مختلف ویرون همچنان ادامه پیدا کنند . وقفه ای 5 ساله برای ثابت نگه داشتن استاندارد های ویرون کافی بود تا بوگاتی طی دو سال 4 ورژن افسانه ای از ویرون را معرفی و عرضه کند ، هرمس ، پورسنگ ، سنگ نویر و گرند اسپورت .

بوگاتی ویرون در ابتدا با موتور 8 لیتری ، با 1001 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 408 کیلومتر بر ساعت و همچنین صفر تا صدی معادل 2.6 ثانیه چندین گام جلوتر از علم روز خودروسازان قرار داشت تا قدرت دوستان را به مبارزه ای 10 ساله دعوت کند ، بوگاتی هر چند در برخی موارد از نظر سرعت و قدرت موتور از رقیبان جدیدش عقب ماند اما از نظر کیفیت ساخت و لوکس بودن محصولش همچنان یک نیروگاه هشت دهم مگاواتی ( 1001 اسب بخار ) دوست داشتنی محسوب می شد .

بوگاتی که به ظاهر برنامه هایی برای به دست گرفتن دوباره قدرت در سال 2012 با معرفی جانشین ویرون در سر داشت ، تصمیم گرفت افتخار قدرتمند ترین و بی رقیب ترین سواری لوکس جهان را برای ویرونش نگه دارد . 

بوگاتی ویرون GT

بوگاتی ویرون جی تی همان انفجاری است که ویرون در سال آخر عمرش شاهد آن خواهد بود ، موتور 8 لیتری خسته و یکنواخت ویرون این بار 1350 اسب قدرت تولید ( افزایش 35 درصدی قدرت ) می کند تا شتاب رویایی ویرون را دو دهم ثانیه کاهش دهد و به 2.4 ثانیه برساند . شتاب منفی 100 تا صفر 2.2 ثانیه و حداکثر گشتاوری معادل 1380 نیوتون متر در کنار سیستم های ترمز سرامیکی و همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP ) به همراه سیستم آیرودینامیک فعال پاسخ گوی سلطان قدرت جهان خواهند بود که سرعت ویرون را در مدل GT به 425 کیلومتر بر ساعت می رسانند .

همچنین افزایش قدرت ویرون نیازمند تغییرات دیگری در به روز کردن دیگر بخش های ویرون است که از این جمله می توان به کاهش ارتفاع خودرو وتغییر نحوه عملکرد باله عقب خودرو اشاره کرد .

ظاهرا بوگاتی قصد ایجاد تغییرات در ظاهر ویرون برای مدل Gt را ندارد اما به نظر می رسد در طول زمان و تکامل طرح ویرون GT برخی تغییرات ظاهری روی ورژن پایانی ویرون اعمال شوند .

زمان و مکان معرفی غول جدید بوگاتی هنوز مشخص نیست ، شاید در نمایشگاه ژنو سال آینده .