سیناد ... یک روح در سه بدنه

خودمونیما ..  خیلی ناجوره..خیلی ناجوره..سیناد رو نمیگم !!

فرض کن .. یه کمپانی یازده سال فعالیت کنه .. آخرش هیچی .!!!!!

کیش خودرو..با مسئولیت محدود در جزیره آزاد کیش در سال 74 شروع به کار کرد .. سرمایه اولیه این شرکت بیست میلیارد بوده ( همه باد هوا ) .

هدف اولیه کارخانه ساخت انواع خودروهای سیناد با بدنه ای از مواد کامپوزیت با تکنولژی روز که شاسی آن فولادی نردبانی شکل و نیروی محرکه آن ساخت رنوی فرانسه بوده است ، این خودروها آزمایشات تصادف را در MIRA با موفقیت گذرانده و موفق به کسب شماره تائید VCA شده بودند.

اوایل خیلی دنبال این بودم که بفهمم چرا سیناد 2 فروش بسیار بدی در ایران داشت .. از یکی شنیدم عامل اصلیش نوع بدنه و وزن خودرو و تناسب نا موزون بین قدرت موتور و بدنه است .. که همون موضوعیه که خود شرکت خیلی وقته داره روش مانور می ده .

تا این روزا که بیش تر از یکی دوتا سیناد در ماه نمی بینم..

کار به همین جا ختم نمی شه .. این کمپانی همون نماینده موتور رنو در ایرانه که این رنو ای ها رو پر رو کرده ..

موتور های با حجم 1600 رنو رو می زارن رو ماشین یک تن و صد کیلویی ..!؟

این کمپانی دو محصول دیگه هم دارد تا یه جورایی خودش رو تو بازار خودرو جا بکنه .. ولی باور کنید من حتی از یک نفر هم اسم این دو تا رو نشنیده بودم .. مدت ها بود کار کیش خودرو رو دنبال می کردم .!!

* این دو محصول .. یکی (سیناد ویک ) و یکی (سیناد کوپه) هست .

 ** یک نکته بسیار بسیار بسیار بسیار جالب در مورد این سه مدل سیناد این است که هر سه از یک موتور ( رنو مگان k7m ساخت کشور فرانسه) و همه 1500 سی سی و همه 92 اسب بخار و همه ماکزیمم سرعت 210 کیلومتر بر ساعت هستند .. در نتیجه وو بهتره بگیم .. مشتری موقه خرید می تونه نوع بدنه خودرو رو انتخاب کنه که کوپه باشه یا ساده یا مینی ون ..

امیدوارم این خودروسازی در آینده همکاری بسیار بیش تری با رنو داشته باشه تا یه سر و سامونی به صنعت ما بده !!

تکنولوژی امروز فردا رو می سازه..با اون همراه باش..موفق باشید..!!

برای تبادل لینک نظر بدید ..!!!