سایپا و پروژه ی زیراب زنی ایرانخودرو

رقابتی عادلانه !!

( لگد اول در پروژه ی ال نود )

به خدا به اندازه کافی تو این قضیه مبهم و چپ اندر قیچی پروژه ی ال نود ملت چپ و راست شدن .. این بس نبود حالا سایپا تو مطلب بسیار جنجالی ای در سایت رسمی خودروسازی سایپا مشغول به زیراب زنی ایران خودرو هست .

کوتاه می کنم .. خلاصه مطلب به این قراره :

پروژه ی تولید ال نود قرار شد به صورت مشترک بین ایرانخودرو و سایپا اجرا بشه و به همین دلیل سایپا مطلبی در سایت رسمیش قرار داده که تیتر اون اینه :

"تفاوت خط تولید تندر90 سایپا و ایران خودرو"

به نوعی حرکت واقعا زشتی برای شروع رقابت در تولید این خودرو روانجام داده و تفاوت های این دو خط تولید رو باتوجه به نکته های زیر مذکور شده :

1-   ایران خودرو در سالن تولید پیکان خط تولید تندر 90 رو راه اندازی کردی در حالی که سایپا سالنی جدید و مجهز رو به این امر اختصاص داده .

2-      سایپا از 35 روبات جهت این خط تولید بهره گرفته در حالی که ایران خودرو این خط را به صورت دستی کنترل می کند .

3-   می گن سایپا با اجازه رسمی شرکت رنو تولید انبوه ال نود رو شروع کرده ولی ایران خودرو قبل از اعلام موافقت رنو شروع به تولید انبوه این خودرو کرده .!!

4-      سایپا تست 50 هزار کیلومتری برای تندر 90 در نظر گرفته در حالی که این امر هنوز در مورد تندر 90 ایران خودرو تحقق نیافته .

5-   سایپا ای ها می گن رنو خط تولید سایپا رو به طور کامل تایید کرده در حالی که هنوز نظری در مورد خط تولاید این خودرو در ایران خودرو نداده .

مدل های فول e1 , e2  این خودرو طبق اظهار مدیران ایران خودرو با توجه به آمار تولید 2000 دستگاه توسط سایپا و 3500 دستگاه توسط ایران خودرو با قیمت 10 الی 11 میلیون با کولر و شیشه بالابر و امکانات جانبی دیگر به بازار عرضه میشن .

 

این گزارش توسط خبرنگار موج ارائه شده و سایپا به بهترین نحو از اون به عنوان وسیله رقابت استفاده کرده .. به هر حال سایپا نباید این گونه فکر مردم رو قبل از ورود خودرو یی به کشور مشوش کنه .. حرکتی غیر اخلاقی و دور از شان یک کمپانی بزرگ خودروسازی در کشور بود که امیدواریم  مشکل زا نشه و اختلافی بین ایران خودرو و سایپا به وجود نیاره .

بهتر اینه که مقایسه این دو محصول رو به منتقدان البته پس از عرضه ی خودرو به بازار بسپرند ..

 

 یک گام به جلو...موفق باشید..!!