سمند سریر

سمند سریر

 

سمند سریر

کلاس : لیموزین
رنگ : مشکی متالیک

حجم موتور : 1761 سی سی
سیستم سوخت : انژکتوری
گیربکس : 5دنده دستی

نوع فرمان : هیدورلیک

تعلیق :

جلو MC PHERSON دوچرخ مستقل – فنرلوله ای – کمک فنر هیدرولیکی
عقب : چرخها نیمه مستقل – کمک فنرهیدرولیکی

سیستم ترمز : abs
جلو : دیسکی
عقب : کاسه ای

لاستیک : رینگ آلومینیومی 17

وزن خالص : 1600 کیلوگرم

تجهیزات

کولر
دورسنج الکترونیکی
لامپ سقفی جلو وعقب
شیشه بالابربرقی درهای جلو
شیشه بالابربرقی درهای عقب
آینه های جانبی ( برقی با المنت گرمکن )
دماسنج نشاندهنده هوای بیرون
هشداردهنده سخن گو
یخچال برای سرنشین عقب
شیشه های جانبی و عقب دودی
یک عدد مانیتور
DVD برای سرنشین عقب
افزایش طول 30سانتیمتری برای راختی سرنشین عقب
سینی تاشو برای سرنشین عقب
نمای داخلی تمام چرم
شارژرموبایل برای سرنشین عقب
در باز کن برقی صندوق عقب
CD BOX برای سرنشین عقب
جلو پنجره آبکاری شده
نوار محافظ جانبی
صداگیر زیر در موتور
شبکه روی بلند گو
چراغ سوم ترمز
چراغ روشنایی داخل جلو آمپر

ابعاد

طول : 4710 میلیمتر
عرض ( بدون آینه ) : 1720 میلیمتر
ارتفاع : 1460 میلیمتر
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : 2970 میلیمتر
فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر : 1440 میلیمتر
فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : 1450 میلیمتر

ظرفیت

ظرفیت مخزن سوخت : 70 لیتر

بازده

حداکثر سرعت : 185 کیلومتر در ساعت
شتاب از صفرتاصد کیلومتر : 12 ثانیه

 

- cariran.blogsky.com©

 

 

نسل جدید خودروی سمند که هم اکنون هم در بازار در دسترس می باشد ولی موارد

استفاده از این خودرو به دلیل لیموزین بودن از اون یک خودروی شهری و خانوادگی نساختن .. البته این خودرو جایگاه خاصی در کلاس لیموزین ها هم نداره و یکی از دلایل مهم اون هم طراحی نه چندان رسمی این لیموزین است .

سمند سریر از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با سمند ال ایکس نداره و یا بهتره بگیم هیچ فرقی با هم ندارند و سریر یک لیموزین ملی به شمار می ره که بعد از لیموزین 405  ممکنه به عنوان خودروی مقامات استفاده بشه ولی بسیاری از فاکتور های یک خودروی لیموزین رسمی رو نداره که باعث سر در گمی این خودرو تو بازاره .

ارتفاع خودرو و نوع رینگ و لاستیک به هیچ وجه حس خودروی رسمی بودن رو به یک بیننده یا رهگذر نمی دن و بلکه خودروی اسپرت درازی رو نشون می دن .

برای مثال سمند سریر رو با محصولات مشابه از جمله لیموزین شورلت آمریکا که خودروی رئیس جمهور آمریکا هم هست مقایسه می کنیم :

ارتفاعی قابل قبول که با آیرودینامیک بدنه هم خوانی داره .. رینگ های پر و سنگین و لاستیک های پهن و قدرتمند به همراه موتوری قدرتمند و اتاقی که به هیچ وجه سرنشیناشو با صدای بیرون اذیت نمی کنه ..همچنین بدنه ی  طراحی شده از کولار و طراحی چراغ های ریز و دراز که به ظاهر خودرو بسیار کمک کرده اند .

البته عادلانه نیست که از امکانات داخلی سریر غافل بشیم  چون در اصل پایه و ریشه ی یک لیموزین در معنا و مفهوم به طراحی اتاق خودرو بر می گرده .. البته کیفیت قطعات استفاده شده در اتاق هم یکی یگر از فاکتور هایی است که به کیفیت کلی خودرو کمک می کنه .

 

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!