سمند سریر
کلاس : لیموزین رنگ : مشکی متالیک
حجم موتور : 1761 سی سی سیستم سوخت : انژکتوری گیربکس : 5دنده دستی
نوع فرمان : هیدورلیک
تعلیق :
جلو MC PHERSON دوچرخ مستقل – فنرلوله ای – کمک فنر هیدرولیکی عقب : چرخها نیمه مستقل – کمک فنرهیدرولیکی
سیستم ترمز : abs جلو : دیسکی عقب : کاسه ای
لاستیک : رینگ آلومینیومی 17
وزن خالص : 1600 کیلوگرم
تجهیزات
کولر دورسنج الکترونیکی لامپ سقفی جلو وعقب شیشه بالابربرقی درهای جلو شیشه بالابربرقی درهای عقب آینه های جانبی ( برقی با المنت گرمکن ) دماسنج نشاندهنده هوای بیرون هشداردهنده سخن گو یخچال برای سرنشین عقب شیشه های جانبی و عقب دودی یک عدد مانیتور DVD برای سرنشین عقب افزایش طول 30سانتیمتری برای راختی سرنشین عقب سینی تاشو برای سرنشین عقب نمای داخلی تمام چرم شارژرموبایل برای سرنشین عقب در باز کن برقی صندوق عقب CD BOX برای سرنشین عقب جلو پنجره آبکاری شده نوار محافظ جانبی صداگیر زیر در موتور شبکه روی بلند گو چراغ سوم ترمز چراغ روشنایی داخل جلو آمپر
ابعاد
طول : 4710 میلیمتر عرض ( بدون آینه ) : 1720 میلیمتر ارتفاع : 1460 میلیمتر فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : 2970 میلیمتر فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر : 1440 میلیمتر فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : 1450 میلیمتر
ظرفیت
ظرفیت مخزن سوخت : 70 لیتر
بازده
حداکثر سرعت : 185 کیلومتر در ساعت شتاب از صفرتاصد کیلومتر : 12 ثانیه
- cariran.blogsky.com©
|
نسل جدید خودروی سمند که هم اکنون هم در بازار در دسترس می باشد ولی موارد
استفاده از این خودرو به دلیل لیموزین بودن از اون یک خودروی شهری و خانوادگی نساختن .. البته این خودرو جایگاه خاصی در کلاس لیموزین ها هم نداره و یکی از دلایل مهم اون هم طراحی نه چندان رسمی این لیموزین است .
سمند سریر از نظر مشخصات فنی تفاوت چندانی با سمند ال ایکس نداره و یا بهتره بگیم هیچ فرقی با هم ندارند و سریر یک لیموزین ملی به شمار می ره که بعد از لیموزین 405 ممکنه به عنوان خودروی مقامات استفاده بشه ولی بسیاری از فاکتور های یک خودروی لیموزین رسمی رو نداره که باعث سر در گمی این خودرو تو بازاره .
ارتفاع خودرو و نوع رینگ و لاستیک به هیچ وجه حس خودروی رسمی بودن رو به یک بیننده یا رهگذر نمی دن و بلکه خودروی اسپرت درازی رو نشون می دن .
برای مثال سمند سریر رو با محصولات مشابه از جمله لیموزین شورلت آمریکا که خودروی رئیس جمهور آمریکا هم هست مقایسه می کنیم :
ارتفاعی قابل قبول که با آیرودینامیک بدنه هم خوانی داره .. رینگ های پر و سنگین و لاستیک های پهن و قدرتمند به همراه موتوری قدرتمند و اتاقی که به هیچ وجه سرنشیناشو با صدای بیرون اذیت نمی کنه ..همچنین بدنه ی طراحی شده از کولار و طراحی چراغ های ریز و دراز که به ظاهر خودرو بسیار کمک کرده اند .
البته عادلانه نیست که از امکانات داخلی سریر غافل بشیم چون در اصل پایه و ریشه ی یک لیموزین در معنا و مفهوم به طراحی اتاق خودرو بر می گرده .. البته کیفیت قطعات استفاده شده در اتاق هم یکی یگر از فاکتور هایی است که به کیفیت کلی خودرو کمک می کنه .
یک گام به جلو..موفق باشید..!!
|