تو این دوره زمونه که همه تو کار مقایسه خودرو های تو یه سطح و کلاس هستند تا بهترینشو انتخاب کنن و بخرند بالاخره نمی شه که همه بهترین رو انتخاب کنن و سر برخی ها کلاهی به اندازه شلوارشون می ره (البته مرد ها !!!)
وبلاگ کارایران در اقدامی عجیب (جدی نگیرید) قصد داره با مقایسه دو تا از قدیمی ترین و جدید ترین محصولات هر کمپانی نحوه ی پیشرفت اون ها رو بررسی کنه و شما رو تو کف این بزاره که ایرانخودرو هم این جوری پیشرفت خواد کرد تا 50 سال دیگه ( من که باورم نمی شه ) .
بی ام دبلیو
دیگه تو دوره ای هستیم که اگه تشریف ببرید روستاهای اطراف قزوین از یکی بپرسی دوست داری چه ماشینی سوار بشی .. نمی گه پیکان جوانان .. می گه بی ام دبلیو(حالا من می گم بی ام دبلیو مسخره نکنید .. می خوام درست تلفظ کرده باشم) .. دیگه باید قبول کنیم توقع ها بالا رفتن !!
این کمپانی رو با دو مدل سال های 1936 و 2007 بررسی می کنیم !!! (71 سال اختلاف)
بدنه : این کمپانی از سال 2000 به بعد به ابعاد بدنه ی اتومبیل های تولیدی خودش از هر طرف 20 سانتیمتر اضافه کرد و بدنه ی ثابت بی ام و رو طراحی کرد .
موتور : در خودروی تولیدی سال 1936 از موتور اینلاین 6 استفاده شده که در محصوا سال 2005 بی ام و هنوز از این موتور بعد 70 سال استفاده می شده ولی در آخرین محصول بی ام دبلیو از موتور وی 10 استفاده شده که تمایل این کمپانی برای نسل جدید موتور ها نشون می ده !!
موتور خودرو سال 1936 بی ام دبلیو 2000 سی سی حجم موتور داشته در صورتی که .. اتومبیل 2007 این کمپانی 5000 سی سی حجم موتور خواهد داشت . (حتی حجم موتور سمند هم به پای مدل 1936 بی ام و نمی رسه !!)
80 اسب بخار در سال 1936 و 507 اسب بخار قدرت موتور در سال 2007 .
نتیجه گیری : این کمپانی به بهترین نحو سبک خودش رو با توجه به دوره و زمونه عوض کرده و با توجه به دوره ی تولید هر خودرو بهترین امکانات اون دوره رو در تولید خودرو ها بکار برده.
نکته تستی : تاکید می کنم بر خلاف حرف خیلی از دوستان مطالب سری وبلاگ های کارایران تو این 3 سال و نیم از هیچ جایی به صورت مستقیم و یا ترجمه نقل نشده و تمامی مطالب به صورت برداشتی آزاد و نکته ای از مجموعه سایت های مربوط به بحث نوشته شده اند بنا بر این منبعی برای مطالب وجود ندارند.
دیگه نمی شه مناسبتی رو تو تقویم پیدا کرد که تو اون پیش فروش کمپانی های خودرو سازی ایران انجام نشده باشه !!
مگان بعد از لوگان ولی زودتر و تا مدتی وارداتی اومده .. حالا ایران با رنو خودمونی شده .. فکر کنم کل رنو رو منتقل کنه به ایران چون دو سه تا طرح دیگه از رنو هم در حال بررسی هست تا وارد کنند .
حتما کسانی که این روز ها به جام جم یه نگاهی انداخته اند تو صفحه هشت این روزنامه آگهی پارس خودرو به مناسبت پیش فروش مگان رو دیدند.
البته این مگان با اون مگانی که در سال 2004 کمپانی رنو تولید کرد خیلی فرق داره .. البته من دو سال پیش خیلی دنبال عکس های این خودرو بودم که بیش تر نوع های این خودرو به صورت هاچ بک به بازار عرضه شده اند .
نکته اول اینه که رنویی که ایران می سازه با رنویی که فرانسه می سازه از زمین تا زیر زمین فرق داره .
مگان تو سال های 2004 تا 2005 با موفقیت خوبی رو برو شد البته اون مگان قیمتی حدود ده میلیون تومان به پول ما قیمتش در اروپا بود و الآن هم من آخرین بار یه مگان دست دوم رو قیمتش رو دیدم که تو شیکاگو برای فروش بود .. هفت میلیون قیمت داشت .
البته که هیچ خودرویی با این تعرفه ها با قیمت ایرانی پسند وارد نمی شه ولی بازم به شما اطمینان می دم این خودرو تا 1 سال دیگه همین الآن حدود 4 میلیون افت قیمت داشته باشه .
قیمت این خودرو برای پیش خرید برای دو مدل 2000 سی سی و 1600 سی سی ( که شک نکنید اگه 1600 رو بخرید ضرر کردید) به این صورت است :
قیمت 2000 سی سی دنده اتوماتیک : 26500000
قیمت 1600 سی سی دنده معمولی : 18900000
پیشنهاد می کنم به این خودرو فعلا فکر نکنید چون بازار خودرو فعلا در حال زیر و رو شدنه .. شکیبا با شید !!
از نظر هیکل این خودرو از سمند هیکلی تره و خودروی بسیار قدرتمندیه و ظرافت های همیشگیه رنو رو به راحتی می توینید توش ببینید . خودرو ها حداکثر 3 ماهه تحویل داده می شوند ..
تکنولوژی امروز، امروز رو می سازه .. به فکر فردا باش.... موفق باشید !!
لینک های مرتبط |