صنعت خودرو منهای خلاقیت

کمپانی ایران خودرو با هدف پیشرفت صنعت خودرو در ایران تاسیس گردید و راه اندازی شد اما این روز ها با مواردی مواجه می شیم که کمی برای خود ما عجیب هست که آیا جامعه ی ما مرکز آزمون و خطا برای کمپانی های خودرو سازی هست یا نه .. برای مثال زمانی که سمند ساده با طرح چراغ هایی که با استقبال مواجه نشد از آزمایشش سربلند بیرون نیومد .. مسئولان ایرانخودرو تصمیم گرفتند که با اضافه کردن چند امکان محدود علاوه بر این نقص، خودرو رو مجهز تر کنند .. ولی مشکل کار در اینجاست که در هیچ جای جهان هیچ کمپانی خودرو سازی دو مدل از یک نوع خودرو را با تفاوتی چنین ناچیز به بازار عرضه نمی کنند که اختلاف قیمتی حدود 1 میلیون تومان داشته باشند .. این عمل نمونه ای از آزمایشی بودن تولید انبوهی از یک خودرو می باشد .. قصه به همین جا تموم نمی شه .. پژو اردی با اعتراض هایی نسبت به رنگش مواجه بود که ایران خودرویی ها هم با همون تفکر قبلی دست به اشتباه گذشته زدند و محصول جدیدی که تنها موارد محدودی تفاوت داشته را به بازار عرضه کردند . نام این محصول پژو روآ می باشد که تنها تفاوتهایی که با پژو ار دی دارد در سیستم جرقه ی برای احتراق الکترونیکی و جنس سیلندر و سر سیلندر و تنوع رنگ می باشد .. این خودرو مجهز به سرسیلندر آلومینیومی و سیلندر چدنی با تنوع رنگ پژو جی ال ایکس می باشد که اکنون نیز پیش فروش آن در حال انجام است . تنها راه ، اصلاح نحوه ی مدیریت صنعت خودرو در کشور است که پایه های آن بر مونتاژ و کپی برداری از صنعت دیگر کشور هاست . یک گام به جلو..موفق باشید..!!

کارایران 4 ساله شد..

کارایران 4 ساله شد

من هم مثل خیلی دیگه از دوستان وبلاگ نویس از صفر شروع کردم و حتی تا یک سال اول درجا می زدم .. روز هایاول یادمه خیلی دوست داشتم در مورد چیز های عجیب و غریب و مسائل مهم جامعه بنویسم اما دیدم بابا ما قد این کار ها هم نیستیم بی خیال بچسب به زندگیت .. مدتی گذشت اون موقع ها تو پرشین بلاگ بودم .. تازه راه افتاده بود .. علاقه ی بسیار زیادی به مبحث خودرو داشتم .. مخصوصا اون موقع ها که بازار واردات صادرات خودرو ها داغ نبود و پیکان خیلی رو بورس بود یا سمند و یا پژو پرشیا شاخ بودن .. وبلاگی با عنوان آل کارز در سیستم پرشین بلاگ راه انداختم و بعد از گذشت یک سال تصمیم گرفتم نامی برای وبلاگم انتخاب کنم که ثابت باشه و تغییر نکنه .. تصمیم گرفتم یه نام و یه شعار مناسب و ثابت برای آل کارز انتخاب کنم.. دوست نداشتم اسمی از کظورم ایران تو آدرس وبلاگ نباشه نمی دونم چرا ولی مثل این فیلم ها یه حسی درونم داد می زد غلط می کنی ایران تو اسم وبلاگت نباشه .. بعد هم لغت ماشین یا همون کار رو به مترادف های دیگه اش ترجیح دادن چون بیش تر به ایران می خورد بعد از این همه الافی و فرمول بی در و پیکر ساختن اسم وبلاگ رسیدم به کارایران .. خیلی ها این وبلاگ رو با وبلاگ کاریابی اشتباه می گیرند .. مشکل از منه باید به اینجاش هم فکر می کردم ..

یادمه اون روز ها یکی به من گفت که سعی کن همیشه تو زندگیت یک پله بالاتر از روز قبلت باشی... دیدم این مفهوم شعار جالبی برای وبلاگ می تونه باشه پس گذاشتم یک گام به جلو حالا بماند که آیا این شعار تاثیر در خوانندگان وبلاگ داشته یا نه !! شما بگید.

یه تشکر خیلی خیلی سفارشی به بیننده های وبلاگم بدهکارم که از روز اول هم نقد کردند و هم تشویق که من به اینجا رسیدم .

من هیچ کاری به سابقه و نویسندگی در کارایران ندارم .. کیفیت از همه چیز برای من مهم تره .. 4 سال با 4 ساعت وبلاگنویسی هیچ فرقی نداره وقتی پیشرفتی در کار نباشه ..  

کارایران هنوز همون کارایرانه چه یک ساله چه صد ساله شما به سالش چی کار دارید .. محتوا مهمه که شما  با نظرهاتون اون رو بهتر می کنید .

امسال هم که این روز تقریبا با عید فطر مصادف شده دیگه خیلی باحال شده !!

دوستانی که مایل به تبادل لینک با این وبلاگ هستند .. لینک کارایران رو در وبلاگشان قرار بدهند و از طریق لینک زیر قسمت دوستان لینک خودشان رو در قسمت دوستان کارایران ثبت کنند من هم تایید می کنم.

راستی تا حالا نخواسته بودم حتما نظر بدید ولی الان هر کی به این وبلاگ سر می زنه بهش واجبه که نظر بده .. حتما هم مجبور نیست تبریک بگه .. فقط می خوام مخاطبهای وبلاگم رو بشناسم

یک گام به جلو..موفق باشید..!!