X
تبلیغات
رایتل
28 شهریور 1387ساعت 02:08 ب.ظ

معیار ورود به لیست برترین های خودروسازی جهان تیراژ بالا در عین مطرح بودن کیفیت و نام کمپانی است ، زیرا تیراژ بالا ی تولید مستلزم وجود تقاضا و وجود تقاضا تایید کننده کیفیت خودرو های تولیدی یک کمپانی می باشند ، هندی ها و چینی ها با وجود در دست داشتن بازار بومی پر جمعیت و همچنین کشور های همسایه در حالی که می توانند بازار های بسیاری از کشور های در حال توسعه را با محصولات نه چندان با کیفیتشان پر کنند ، تا کنون راهی به این لیست پیدا نکرده اند .

آمار اعلامی رویترز پیرامون برترین های خودروسازی جهان در نیمه اول سال 2008 :

1- تویوتا با تولید 4 میلیون و 818 هزار دستگاه خودرو ( رشد 2.2 درصدی نسبت به زمان مشابه )

2- جنرال موتورز با تولید 4 میلیون و 540 هزار دستگاه خودرو ( کاهش 3 درصدی تولید )

3- فولکس واگن با تولید 3 میلیون و 266 دستگاه خودرو ( رشد 5.8 درصدی )

4- فورد با تولید 3 میلیون و 217 هزار دستگاه خودرو ( افت 6 درصدی تولید )

5- هیوندای موتورز کره جنوبی با 2 میلیون و 187 هزار دستگاه خودرو ( با رشد اعجاب انگیز 10.8 درصدی )

6- هوندا موتور با تولید 2 میلیون و 22 هزار دستگاه خودرو ( رشد 9.3 درصدی )

7- نیسان با تولید 2 میلیون و 14 هزار دستگاه خودرو ( رشد 9.7 درصدی )

8- پژو سیتروئن با تولید 1 میلیون و 697 هزار دستگاه خودرو ( رشد 0.5 درصدی )

9- رنو با تولید 1 میلیون و 326 هزار دستگاه خودرو ( 4.3 درصد رشد )

10- سوزوکی با تولید 1 میلیون و 283 هزار دستگاه خودرو ( رشد 6.4 درصدی تولید )

در رتبه بندی کشور ها هم ژاپن با حضور 4 خودروساز در لیست در رتبه اول و آمریکا با جنرال موتورز و فورد در رتبه ی دوم قرار دارد ، کره جنوبی و فرانسه هم دیگر سکان داران برترین های خودروسازی در جهان هستند .

و اما ایران :

ایران با دستیابی به تیراژ تولید نزدیک به 1 میلیون دستگاه در سال گذشته که عمده ی آن را تولیدات 96 درصدی خودرو توسط ایران خودرو و سایپا تشکیل می دادند به رتبه ی خوبی دست پیدا نکرد . امسال در حالی که رئیس جمهور و بسیاری مسئولان خودروسازی بحث بازار داخل را کنار گذاشته اند و سنگ حضور در بین 10 خودروساز برتر جهان را به سینه می زنند ، هر ماه شاهد افت تولید و یا ادامه دادن روند تولید سال گذشته هستیم ، صنعتی که به جز محصول پراید برای هر خودروی تولیدی دیگرش هر ساعت لنگ قطعه ای برای راه اندازی دوباره خط تولید است ، چگونه طی 5 سال می خواهد با ژاپنی ها و کره ای هایی رقابت کند که تولیدشان روز به روز در حال افزایش است ؟

تحریم و یا هر مشکلی در قطعه سازی ، بررسی مشکلات در پیچ و مهره مورد استفاده برای خودرو ها از نگاه به آینده برای حضور در بین برترین های جهان بسیار مهم تر است .

del.icio..us  digg  newsvine  furl    smarking  segnalo