cariran.ir و برنامه هایش !

سلام .. 
باز هم به شما بازدید کننده های دوست داشتنی اعلام می کنم تمام فعالیت های این وبلاگ در زمینه مطالب ماشینی به سایت CARIRAN.ir منتقل شده و این وبلاگ از این به بعد تنها جنبه یادداشت های شخصی من رو خواهد داشت که بیش تر به حاشیه صنعت خودرو مربوط می شه .
امروز خوشحالم ، چون فکر می کنم سایت cariran.ir تونسته طیف مخاطب هاشو از بین مخاطب های فعلی این وبلاگ و مخاطب های جدید جذب کنه و روز به روز آمار نظرات وبازدید هاش رو به افزایش باشه . در طول این مدت به دنبال علاقه مندان زیادی بودم تا سبک جدیدی از مطالب ماشینی رو در سایت معرفی کنیم .
از جهتی ناراحتم که چرا برخی ارزش ها و حرکت های انقلابی در سایت آن گونه که باید دیده نمی شه اما باور دارم که حتی اگه یک نفر هم باشه که هر روز صبح با نشستن پشت کامپیوتر این سایت رو به عنوان یکی از اولین انتخاب هاش برای بازدید در نظر داره سوخت ادامه کارم رو در این سایت تامین می کنه .
بدبین نیستم و کارایران دات آی آر رو یه سایت کوچیک ماشینی مثل بقیه سایت ها نمی بینم بلکه درون سایت خیلی چیز های جالب و جدید می بینم که از چشم خیلی ها غافل می مونه در حالی که می تونه براشون جالب باشه و در برخی موارد به دردشون بخوره !
ما مانند بسیاری دیگر از سایت ها خبر های روز خبرگزاری ها را به عنوان مطالب در سایت قرار نمی دهیم بلکه تمامی مطالب اختصاصی و تالیف نویسنده های پایگاه cariran می باشند ، همچنین پای بندی به این اصل همیشه برای ما به عنوان یکی از پر اهمیت ترین موارد در دستور کار خواهد بود .

برنامه ای که اجرایش در سایت شروع شده :
برای مثال ، سامانه ای که زحمت زیادی برای راه اندزای اون کشیدیم ... سامانه اطلاعات دارندگان خودرو شخصی . در این سامانه کسانی که خودرو شخصی دارند با ورود به قسمت " ارسال اطلاعات خودرو " اطلاعاتی نظیر مزایا ، عایب ، دلیلی انتخاب و دیگر دانسته ها از خودرو شخصی خودشون رو وارد می کنند و در آخر به خودرشون از 9 نمره می دهند . پس از زدن کلید " بفرست " اطلاعات وارد شده شما در سیستم ثبت می شود . اما این اطلاعات به چه دردی می خورند . شخصی که قصد خرید خودرو دارد با ورود به صفحه اول نی سامانه و وارد شدن به بخش " نمایش اطلاعات سامانه " می تونه تمامی فرم های پر شده توسط افرادی که خودرو شخصی دارند رو مشاهده کنه ، اما این فرد قصد خرید خودرو خاصی رو داره و تمایل داره تا از اطلاعات افرادی استفاده کنه که خودرو مورد نظر ایشون رو داشتند و فرم سایت رو پر کردند ، بنا بر این در قسمت جستجو ک هبالای صفحه است ، نام خودرو مورد نظرش رو تایپ می کنه و تمامی فرم هایی که صاحبشون این خودرو رو داشته نمایش داده می شن . بر این اساس و تجربیات دوستانی که این فرم ها رو پر کرده بودند ، فرد بازدید کننده می تونه نظر مردم رو در مورد خودرو مورد نظرش بدونه !!! 
حالا ، دوستانی که خودرو شخصی دارند و تمایل دارند در این طرح ما رو همیاری کنند ، اینجا : ارسال اطلاعات خودرو "
و دوستانی که تمایل دارند تا فرم های پر شده رو مشاهده کنند اینجا " مشاهده اطلاعات سامانه " 
کلیک کنید .

برنامه ای انقلابی برای آینده نزدیک :
در آینده نزدیک از طراحان خودرو چه آماتور و چه حرفه ای دعوت می کنم تا در طرح بزرگ سایت کارایران شرکت کنند . این طرح با این موضوع برگزار می شه که " خودرو ملی ایران را شما طراحی کنید " ، طرح ها همه در سایت نمایش داده خواهند شد و بحث داغی را به وجود خواهند آورد ، تا کنون حدود 3 الی 4 نفر آمادگی برای شرکت در این طرح را اعلام کرده اند ، شما هم اگر خودتان یا دوستانتان در این زمینه میتوانند در رقابت شرکت کنند به ما اطلاع دهید تا در صورت وجود داشتن پتانسیل مورد نیاز برای این طرح آن را اجرا بگذاریم .


برنامه هایی که شما پیشنهاد می دهید :
بار ها شده در بازدید از سایت های گوناگون ایده هایی در ذهن داشتید که فکر می کردید در صورت اجرا در آن سایت ، نوآورانه و جذاب باشد . ما همیشه پذیرای این ایده ها در cariran.ir هستیم ، برای ارسال ایده ها و پیشنهاد ها روی " ارتباط با ما " کلیک کنید .

خودروسازی رنگارنگ ، ملی پوشان بیش تر !

مینیاتور ، خودرو ملی سایپا شنبه رونمایی می شود .

خبرنگاران خیلی با احتیاط در مورد قیمت مینیاتور می نویسند ، حمیدرضا بهداد (دنیای اقتصاد) زیبا نوشته بود : با ورود مینیاتور ، شاید و فقط شاید رویای یک خودرو ارزان برای ایرانی ها محقق شود  !

گمانه زنی ها در مورد قیمت واقعی مینیاتور روز های اوج خود را سپری می کند ، اگر آن گونه که از حرف مسئولان قیمت واقعی خودرو ها را در می آوردیم برای مینیاتور هم حساب کنیم ، این خودرو باید قیمتی حدود 10 میلیون تومان داشته باشد . البته نکاتی در این بین وجود دارند که محاسبات ما را به هم می زنند ، مینیاتور بر خلاف هر خودرو دیگر در بازار ایران از هیچ لحاظ تحت لیسانس هیچ شرکت خارجی نیست و از این بابت بسیاری هزینه ها برای ملی پوش سایپا پایین می آیند ، اما رقیب مینیاتور که هنوز در لباس یک پروتوتایپ انتظار 22 بهمن و رونمایی اش را می کشد ، پروژه X12 ایران خودرو است که به نظر می رسد با وجود رونمایی این خودرو بعد از مینیاتور ایران خودرویی ها مطمئن هستند که X12 یک سر و گردن از مینیاتور بالاتر است ، منطقی قیمت حدود 10 میلیونی را برای دومین خودرو ملی ایران خودرو اعلام کرده و امیدوار است تا در 22 بهمن جشن سایپا را برای رونمایی از مینیاتور ارزان قیمت به هم بزند .

X12 روی پلت فرم پژو 206 طراحی شده و از موتور 1.4 لیتری خانواده EF7 بهره می برد و حداکثر قدرتی حدود 90 اسب بخار دارد . این در حالی است که مینیاتور با استفاده از موتور ملی با کد S81 و حجم 1.5 لیتر حداکثر قدرت 79 اسب بخار را در اختیار می گذارد . ماهیت پلت فرم مینیاتور هنوز کاملا مشخص نشده ، بر اساس داشته ها مبنی بر اینکه ایران دانش طراحی پلت فرم را هنوز به دست نیاورده و حرف مسئولان سایپا مبنی بر ملی بودن و منحصر به فرد بودن این پلت فرم گمانه زنی هایی را نیز در این مورد به وجود آورده که شنبه و در زمان رونمایی به همه آن ها پاسخ داده خواهد شد .

سال گذشته و زمانی که برنامه های ایران خودرو برای تولید QQ3 در بابل نقش بر آب شد ، تعریف ایران خودرو و سایپا از خودرو ارزان قیمت از 6 میلیون تومان به 10 میلیون تغییر کرد اما توان مالی مردم همچنان ثابت بود . بر همین اساس و تغییر ذائقه ملت خودرودوست ایران بهترین و جذاب ترین تبلیغ برای مینیاتور ملی بودن و زیر 10 میلیون تومان بودن آن است !

در همین میان که بازار ملی ها داغ است ، ایران خودرو در پروژه ای مشترک و با 35 درصد سهم در حال تولید چری  A15 با همکاری سناباد خودرو توس و در شهرک خودروسازی این شرکت است . A15 با حجم موتور 1.6 لیتری و طراحی نه چندان جذاب با وجود رقیب هایی که همه بالای 100 اسب قدرت دارند 87 اسب بخار قدرت تولید می کند و قرار است حدود 12 میلیون تومان قیمت داشته باشد .

کرمان خودرویی ها هم به سراغ چینی های کوچک رفته اند و هفی لوبو را به عنوان محصول بعدی شان برای عرضه در ایران به صورت آماده باش نگه داشته اند !

در زاگرس خودرو هم خبرهای جالبی است ، GEN2 جای ویرا را در خط تولید پروتون در لرستان گرفته و این به معنی کاهش قیمت GEN2 در آینده نزدیک است . اتفاقی که برای مگان در پارس خودرو افتاد !!

خوش بینانه ، چه آینده ای را می توانید برای بازار خودرو ایران تصور کنید ؟