S81 خودروی کاملا ایرانی سایپا

حدودا 3 ماه پیش خبر 2 خطی در مورد محصول جدید سایپا در سایت سایپا خوندم که من رو خیلی کنجکاو کرد تا تحقیقاتم رو پیرامون این خودرو شروع کنم ، از اون موقع به دنبال مشخصات این محصول می گشتم و امروز می 

خوام حاصل این تحقیقات رو براتون ارائه کنم :

به گفته ی مسئولان سایپا S81 خودروی ملی واقعی ایران است ، زیرا 100 درصد از نظر طراحی ، موتور و دیگر امکانات به طور مستقل در کشور تولید می شود و در آینده سهم عظیمی در صادرات خودروی ایرانی خواهد داشت.

سایپایی ها که خودشون یکی از دست اندر کاران تولید ال نود در کشور هستند ، S81 رو رقیب اصلی ال نود می دونند و معتقدن که به دلیل بهتر بودن این خودرو و همچنین قیمت کمترش مطمئنا ال نود رو کنار می زنه .

راز تمامی محصولات سایپا در یک موسسه خلاصه می شه با نام ،

 AIRIC (Saipa Automotive Industries research & innovation center)  

موسسه تحقیقات و نو آوری خودروسازی سایپا ، کلید تولید و طراحی هر خودرویی ابتدا در این موسسه می خوره و سپس مطرح می شه ، طراحی پلت فرم های خودرو های سایپا ، طرح های جدید سایپا و خیلی دیگر از محصولات سایپا نشات گرفته از این موسسه هستند .

هدف تولید S81  :

این خودرو با هدف جاگزینی با پراید تولید خواهد شد و همچنین به دست گرفتن بازار های صادراتی کشور .

S81 به گفته ی مدیر عامل سایپا از هر جهت بر ال نود برتری داره ، نام اولیه این خودرو SPC5 بوده که بعدا به S81 تغییر یافته ، این خودرو دارای پلت فرم کاملا ایرانی و طراحی شده توسط مهندسین سازمان تحقیقات و نوآوری بوده و دارای ویژگی ها و تجهیزاتی مناسب یک خودروی ملی می باشد .

به گفته ی یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس این خودرو دارای طراحی بسیار جذاب و جوان پسند هست و می تواند جوابگوی هر گونه سلیقه باشد .

رعایت آیرودینامیک خودرو و راحتی راننده و سرنشین از جمله اِلمان های مورد بررسی در طراحی این خودرو بوده است .

مشخصات فنی S81  :

اکنون 90 درصد مراحل تولید S81 بر طبق استاندارد های روز دنیا انجام شده .

در مرحله اول این خودرو با موتور کاملا ایرانی به نام M5 و با ظرفیت 1500 سی سی در مدل 4 درب صندوق دار عرضه خواهد شد  و در پی آن مدل استیشن و 5 درب این خودرو به بازار عرضه می شود .

قیمت خودرو از ال نود کمتر خواهد بود و پیش بینی هایی مبنی بر دریافت استاندارد یورو4 برای این خودرو انجام شده .

همچنین ترمز ABS و کیسه ی هوا( AIRBAG ) بر اساس تقاضای مشتری به امکانات خودرو افزوده می شود .

 

لازم به ذکره که شروع پروژهی تولید خودروی ملی سایپا ازآذر ماه سال 77  کلید خورده و هنوز هم ادامه داره ، و نکته قابل توجه اینجاست که تا کنون سایپا حرفی از این خودرو به میان نیاورده همچنین اصطلاح "تنها خودروی ایرانی" هم جای بحث داره که آیا نوعی طعنه زدن به سمند هست یا منظور 100 درصد تولید داخل بودن این خودرو می باشد...

کمپانی سازنده : سایپا

نام خودرو : S81

موتور :M5

حجم موتور : 1500 سی سی

مدل ها : 4 در صندوق دار ، استیشن ، 5 در

شروع پروژه : 9/77

 

 

S81 سال 1387 تولید و عرضه خواهد شد !

S81  در یک نگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!

 

 

پروتون بزودی تاکسی و بنزین تا 15 روز دیگه سهمیه بندی می شود !

هم اکنون که در اواخر خرداد به سر می بریم در سایت های خبری فارسی و خارجی  به خبر های خوبی پیرامون گسترش صنعت خودرو در ایران بر می خوریم ، 6 خبر کوتاه اواخر خرداد :

 

پروتون به خانواده ی تاکسی های تهرانی می پیوندد

 پروتون

رئیس سازمان تاکسیرانی گفته که ما برای تجهیز ناوگان تاکسی رانی قصد داشتیم از بخش خصوصی کمک بگیریم ، در نتیجه دو تا پروتون رو هم اکنون داریم آزمایش می کنیم ، لازم به ذکره که مدل پروتون ویرا الا تو چند تا کشور اسیای شرقی به عنوان تاکسی داره مورد استفاده قرار می گیره ، خلاصه این دو دستگاه پروتون الان در سطح تهران در جاهای پر خطر و شیب های تند با ظرفیت مسافر بالا در حال امتحان پس دادن هستند و در صورت موفقیت به جمع تاکسی های تهرانی می پیوندند که در مرحله اول 500 دستگاه از این خودرو خریداری می شه .

این مزیت های پروتون هم از عوامل انتخاب این خودروست : جادار بودن ، راحت بودن و مصرف شش و نیم لیتری در صد کیلومتر و به علاوه داشتن تعمیرگاه های مجهز در سراسر تهران .

سوالی که اینجا پیش می آد اینه که طرح سمند ELX که برای ناوگان تاکسیرانی طراحی شده بود .. دیگه جایی در ناوگان تاکسیرانی نخواهد داشت ؟

 

پژو پارس و روآ در مصر :

 

مسئول شرکت پژو  و ایران خودرو در مصر اعلام کرده که ما پس از شروع خط تولید پژو پارس در مصر با بازده 5000 دستگاه در سال تصمیم داریم مدل دگرگون شده ی پژو 405 که روآ نام دارد را نیز در مصر تولید کنیم تا این دو مدل پژو با هم رقابت کنند .

پژو پارس مصر دارای موتور 1600 سی سی انژکتوری و به آپشن های نظیر ترمز ABS ، قفل مرکزی و سیستم تهویه مدرن، فرمان هیدرولیک، دو عدد بالشتک هوا، رینگ اسپرت و رادیو کاست مجهز است .

همچنین از امکانات روآ به  موتور 1600 سی سی و نیرو محرکه عقب ، سیستم پاشش الکترونیکی  موترو اشاره کرد و گفت که پیش بینی می کنم مانند سال های قبل که 405 در مصر فروش خوبی داشته این دو مدل پژو هم با استقبال اکثریت مواجه می شن ..

قسمت بدون شرح مصاحبه : ایشون همچنین از ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازی های جهان نام بردند و پیشرفت ایران خودرو در طول این سال ها رو تحسین کردند .

 

پراید در کوبا تاکسی می شود :

 

بعد از موفقیت شرق آسیایی ها در وارد کردن پروتون به خط تاکسیرانی تهران ، ایرانی ها هم در جواب پراید رو به کوبا می خوان بدن !!!!

توافقنامه ای که بین ایران و کوبا در آخرین اجلاسشون امضا شد فقط شامل این بند نبوده بلکه شامل خدمات زیر خواهد بود :

"" صدور واگن‌ مسطح‌ و حمل‌ سیمان‌‌ احداث‌ یک‌ واحد تولید سیمان‌ به‌ ظرفیت‌ یک‌ میلیون‌ تن‌‌ احداث‌ یک‌ واحد تولید دوچرخه‌‌ احداث‌ بزرگراه‌ ‌70‌ کیلومتری‌ با تلاش‌ پیمانکاران‌ ایرانی‌ و صدور خودروی‌ پراید برای‌ ناوگان‌ تاکسیرانی‌ کوبا و امضای‌ یادداشت‌ تفاهم‌ برای‌ ترمیم‌ پست‌ های‌ فشار قوی‌ و تعمیر ترانس‌ و صدور تجهیزات‌ صنایع برق‌ ""

 

مگان به صورت انبود تولید می شود .

 

خط تولید مگان در پارس خودرو هم توسط رنو تایید شد و از آبان ماه مگان به تولید انبوه می رسه ، همچنین تا کنون 6 دستگاه مگان و 28 بدنه ی این خودرو به طور آزمایشی با موفقیت در پارس خودرو تولید شده است .

 

 

 

 

 

سهمیه بندی بنزین از چهار ، پنج روز دیگه با خودرو های دولتی شروع میشه.

 

 

 

سهمیه یندی از حداکثر 5 روز دیگه با خودرو های دولتی شروع می شه و 5 روز بعد از خودرو های دولتی نوبت خودرو های شخصی خواهد بود و 5 روز بعد از خودرو های شخصی هم نوبت تاکسی ها و دیگر خودرو ها خواهد بود پس حداکثر تا 15 روز دیگه بر اساس گفت ه های باهنر ، معاون اول مجلس شورای اسلامی سهمیه بندی بنزین همگانی می شه .

سیستم نرم‌افزاری کارتها طوری طراحی‌شده است که هر صاحب خودرو بتواند شش ماه بنزین سهمیه‌بندی خود را ذخیره کند.همچنین صاحب خودرو بتواند یک تا دو ماه از بنزین سهمیه‌بندی را به اصطلاح "پیش‌خور" کند.

شاید روزگار خوشی با سهمیه بندی تموم بشه .. ؟!!!

 

97 درصد دارندگان سوزوکی گرند ویتارا از این خودرو راضی اند :

 

 

فکر نمی کنم برای مردم این خبر که از سایت رسمی ایران خودرو نقل شده 97 درصد با 100 توفیقی داشته باشه، مهم اینه که بسیاری از کارشناسان خودرو هم از ابتدای تصمیم ایران خودرو مبنی بر تولید گرند ویتارا در ایران برای این تصمیم با توجه به سابقه ی درخشان سوزوکی موفقیت پیش بینی می کردند ، همچنین گرند ویتارا تا حالا سود های زیادی داشته که از جمله اون دست یافتن ایران خودرو به تولید خودروهای شاسی بلند هست و چه بسا وانت ملی هم تولید بشه !!!!

 

این تیتر رو هم به منبع اصلی لینک می دم ، چون مطلب جذابیه و امیدوارم در کشورمون عملی بشه :

نخستین خودروهای سواری دیزلی جدید، سال1390در خیابان‌های ایران

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!