سایپا 132- بیش از پیش !

 

سایپا 132 سر موعد وعده داده شده توسط سایپا آماده عرضه به بازار شد ، بر اساس گفته های مهندس قلعه بانی تا کنون 300 دستگاه از این خودرو در سایپا تولید شده و و سایپا برای تولید 120 هزار دستگاه از این خودرو برنامه ریزی کرده ، کارخانه تازه تاسیس سایپا در سوریه نیز مقصد بعدی این محصول جدید سایپا خواهد بود .

مانند بسیاری دیگر از طراحی های داخلی انتقاد های فراوانی از طراحی و تغییرات عجیب در مدل سایپا 132 شده است  ، تغییرات ظاهر سایپا 132 نسبت به سایپا 141 در چراغ های عقب و جلو ، صندوق عقب ، تغییر محل جای پلاک ، طراحی جدید سپر عقب و جلو و گلگیر ها می باشد که توسط موسسه تحقیقات سایپا صورت گرفته .

قیمت  سایپا 132 دوگانه سوز آخرین بار 8 میلیون و 700 هزار تومان ارائه شده  که با وضع موجود وآشنا در بازار خودرو ایران باید منتظر قیمتی نا متعادل برای این خودرو باشیم  ، البته مدیر فروش و بازار یابی سایپا در این خصوص قیمتی نزدیک سایپا 141 رو مطرح کرده که امیدواریم این گونه باشه و وضع بازار خودرو رو از این که هست وخیم تر نکنه .

سایت رسمی سایپا نیز مدتی است به معرفی سایپا 132 پرداخته و مشخصات کامل فنی و رفاهی این خودرو  رو از طریق سایت در اختیار علاقه مندان قرار داده .

  

å       مشخصات فنی سایپا 132

·         نوع موتور : M13NI   ۴  سیلندر خطی حجم موتور : 1323 سی سی

·         حداکثر قدرت : 62.5 اسب بخار در دور 5500

·         حداکثر گشتاور : 103.3 نیوتون متر در دور 2800

·         سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند نتقطه ای

·         سیستم ترمز : هیدرولیک بوستر دار -  ( جلو دیسکی ) ( عقب کاسه ای )

·         گیربکس 5 دنده دستی

·         مصرف سوخت در سیکل برون شهری : 5.3

·         مصرف سوخت در سیکل شهری : 9.55

·         مصرف سوخت در سیکل ترکیبی : 6.89

·         ظرفیت باک : 37 لیتر

·         وزن خودرو  : 850 کیلوگرم 

å       مشخصات فنی سایپا 132 در حالت گازسوز

·         سیستم سوخت رسانی :  میکسریMIXER

·         حداکثر توان : 52 اسب بخار در دور 5500

·         مصرف سوخت در سیکل ترکیبی :7m /100km

·         ظرفیت مخزن گاز : 48 لیتر

·         حداکثر پیمایش با گاز : 165 کیلومتر

·         وزن خودرو در حالت گازسوز : 920 کیلوگرم

........................................................................................................................

مطمئنا بهترین قضاوت نسبت به طراحی جالب و در عین حال عجیب سایپا 132 وقتی نمود پیدا می کنه که به بازار عرضه بشه ...مسیر فروش و استقبال از این محصول دلیل بر کیفیت طراحی و پسند تغییرات از جانب مردم خواهد بود .

 

å       امکانات رفاهی :

تغییرات در ظاهر سایپا 132 بی شک به تنهایی نمی توانند به عنوان فاکتور برتری نسبت به مدل های پیشین عمل کنند در این میان سایپا سعی کرده با اضافه کردن برخی امکانات در حد کلاس پراید و قیمت این خودرو سایپا 132 را از این جهت نیز متفوت از مدل های پیشین پراید نشان دهد .

·         ریموت کنترل با قابلیت باز کردن درب صندوق

·         سیستم تهویه مطبوع - سیستم ضد سرقت (Immobilizer )

·         تجهیزات بیرونی : سپر جلو و عقب همرنگ با بدنه  -   زه محافظ جانبی همرنگ بدنه

·         چراغ ها : چراغ جلوجدید یکپارچه با چراغ راهنما - چراغ عقب جدید یکپارچه با چراغ مه شکن عقب - چراغ راهنمای روی گلگیر  - چراغ سقفی تایمردار

 

·         سیستم صوتی : CD Player با قابلیت پخش MP3 و سیستم رادیو پخش 4 باندی مجهز به حافظه

·         سیستم قفل مرکزی از هر دو درب جلو

·         درب بازکن برقی صندوق عقب - درب بازکن باک و صندوق عقب از داخل

·         تغییرات کنسول : جلو آمپر با طرح جدید و نور آبی - ساعت دیجیتال با نور آبی

 

·      قابلیت های جدید : آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل - شیشه بالابر برقی درب های جلو - برف پاک کن شیشه جلو با قابلیت تنظیم دور - شیشه شوی دو نازله

·         داخل : تریم داخلی با رنگ بندی جدید - رو دری و جیب طرح جدید - غربیلک فرمان با طرح جدیدو قابلیت تنظیم دور

·         سیستم امنیتی : سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام تصادف یا وارونگی - چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور

·         سیستم فنی : سیستم خنک کاری بهبود یافته موتور مجهز به فن دو دور

و  چراغ خطر سوم ، کمربند ایمنی جلو و عقب ، دورسنج موتور ، تنظیم خودکار موتور توسط ECU ، شیشه رنگی .

سایپا از نظر تغییرات داخلی و همچنین امکانات رفاهی توانسته امکانات در خور خودروی هم کلاس پراید را در سایپا 132 ارائه کند ، با این وضع این محصول در صورت ارائه در قیمت مناسب از وضعیت مناسبی در بین خودرو های زیر 10 میلیون برخوردار خواهد بود .

å       آپشن ها :

سایپا 4 آپشن برای سایپا 132 در نظر  گرفته که شامل : فرمان هیدرولیک ، چراغ مه شکن جلو ، رینگ آلومینیومی و دوگانه سوزی می باشد .. حذف کردن فرمان هیدرولیک از چرخه پیشرفت پراید و قرار دادن آن جزو آپشن ها هم یکی از تصمیمات عجیب سایپا است .

å اخبار مربوط به سایپا ۱۳۲ : · گزارش تصویری افتتاح خط تولید سایپا ۱۳۲

· فروش پراید132 پس از بالارفتن تیراژ تولید آن

· بر اساس آخرین اخبار - اختلاف قیمت سایپا 132 با پراید دوگانه‌سوز 250هزار تومان خواهد بود ..

 

å       یادداشت  ( ماشینی ها این قسمت رو فاکتور بگیرن)

وبلاگ اتومبیل ایران همیشه برای خود من هم جایی نبوده که به خودم این اجازه رو بدم هر جیزی رو توش بنویسم  و راستش یه جورایی صمیمیت ما هم برای بیننده ها شده از جنس ماشین و از زبان معرفی و نقد .. نمود شخصیت یه وبلاگ نویس به دو صورت تو مطلبش مشهود می شه ، دوست داشتنیه وقتی مطلبی برای بیننده هاش می نویسه و در طول نوشتن هرگز سعی نمی کنه به چیزی که داره می نویسه فکر کنه چون کلمات خودشون می آن و ناشناخته است وقتی داره برای بیننده هایی از جنس " سلام و خداحافظیش " می نویسه که عمده بازدیدکننده هاش هم هستند .. بدونید که من الآن برای خودم هم ناشناخته ام  و باور کنید نوشتن این قسمت یادداشت اخر مطلب خستگی کل نوشتن مطلب رو از ذهنم بیرون می کنه .

(** راستی بر اساس نظر سازمان سنجش از این قسمت تست تو کنکور نمی آد !! )

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

سوبارو ، زیر چتر سیف خودرو در ایران

 

 

 

å       سیف خودرو  ................................................................

 

براساس مدارک ارائه شده توسط گمرک اصفهان ، شرکت سیف خودرو در تاریخ 1385/01/16 با دریافت تاییدیه های نهایی از گمرک ایران-دفتر واردات ، مرکز اصناف و بازرگانان ایران ، معاون امور تولیدی و بازرگانی ، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، سازمان حفاظت محیط زیست ، دفتر بررسی آلودگی هوا ، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان خودرو و نیروی محرکه بعنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سبک با مارک subaru در ایران معرفی شد  .

این در حالی است که سوبارو پیش تر در گیر و دار بازار خودرو های وارداتی به کشور در سال ها 92 تا 97 با مدل لگاسی خود به موفقیت خوبی در ایران دست یافته بود .

وعده ی زمان واردات محصولات سوبارو به ایران پس از انجام تست های شهری  مرداد ماه 1386 اعلام شد که در همان زمان هم همه مطمئن بودند این وعده به عمل نخواهد رسید ، البته این بدان معنا نیست که فعالیت های سیف خودرو نیز متوقف خواهد شد بلکه در پی در گیری ها و کشمکش ها و همچنین بحث واردات خودرو ها به صورت پایه گازسوز موجب شد تا سیاست های جدیدی توسط سوبارو و سیف خودرو برای در دست گرفتن بازار خودرو ایران در دستور کار قرار گیرد .

در نوبت اول واردات تعداد 2500 دستگاه از انواع مدل های وعده داده شده سوبارو ( لگاسی) به صورت پایه گاز سوز انجام می پذیرد که به دلیل برخورداری این خودرو ها از تخفیف ویژه گمرک به دلیل گاز سوز بودن تعادل قیمت این محصول در بازار داخل با قیمت پایه ی آن ممکن است رقبای سوبارو لگاسی در ایران را با مشکلاتی مواجه کند.

در فاز اول مدل 2000 سی سی سوبارو لگاسی مدل 2007 به کشور وارد می شود که قیمت این محصول در تیپ پایه 26 میلیون تومان و در تیپ فول 29 میلیون تومان می باشد .

در آینده نزدیک نیز مدل 2500 و 3000 سی سی سوبارو لگاسی به بازار های کشور وارد خواهند شد ، البته سرنوشت دو  مدل 2.5 و 3.0 لیتری سوبارو بستگی به استقبال مردم از مدل 2000 این خودرو دارد .

همچنین پر فروش ترین محصول سبارو در جهان که سوبارو ایمپرزا می باشد در فار بعدی واردات با قیمتی حدود 24 میلیون تومان به کشور وارد می شود .

در مرحله اول خدمات پس از فروش شرکت سیف خودرو برنامه ریزی هایی مبنی بر تاسیس 3 مرکز خدماتی در تهران و مراکز خدماتی دیگر در شهر های مهم و توریستی کشور انجام شده  است .

واردات سوبارو از اواخر سال 84 به کشور با در یافت مجوز شماره گزاری آغاز شده اما فعالیت های سیف خودرو به صورت رسمی و عمومی هنوز آغاز نشده ، همان گونه که هم اکنون سرنوشت 1000 دستگاه آئودی وارد شده به ایران معلوم نیست .

 

å       سوبارو لگاسی ( گام اول)  ................................................................

 

تمامی لگاسی ها از سال 93 به صورت همه ی چرخ ها متحرک به بازار ها عرضه شده اند و اولین مقصد سوبارو برای عرضه لگاسی استرالیا بوده است (سوبارو لایبرتی) . سوبارو نه در اروپا و نه در آمریکا نتوانست با سوبارو لگاسی به فروش خوبی دست یابد ، این در حالی بود که امپرزا کاملا بر عکس نتیجه داد و توانست متقاضیان بسیاری را به خصوص در انگلستان جذب خود کند ..

سوبارو لگاسی در سال ها 94 و 98 توسط مجله  WHEELS استرالیا به عنوان خودرو ی برتر سال انتخاب شده است.

موتور EJ شرکت سوبارو برای نخصتین بار در مدل های مختلف لگاسی مورد استفاده قرار گرفته ، این موتور در حجم های 1.6 - 1.8 - 2.0- 2.2 - 2.5  و 3.0 لیتری از سال 2000 بر روی انواع لگاسی مورد استفاده قرار گرفته ، بر اساس گفته های مسئولین سیف خودرو  سه مدل 2000 ، 2500 و 3000 سی سی این خودرو  در زمره مدل های برنامه ریزی شده برای وارد شدن به کشور می باشند .

 

 

 

مشخصات مدل های وارداتی سوبارو به ایران به شرح زیر می باشند :

 

ß      سوبارو لگاسی i 2.0(  CNG) :

·          حجم موتور : 1994 سی سی – قدرت :  123 کیلووات - انژکتوری

·          ترمزABS  

·          ایربگ کناری و جلو برای سرنشینان جلو  و دو ایربگ برای سرنشینان عقب (  ممکن است تعدادی از ایربگ ها جزو آپشن ها قرار بگیرند)

ß      اطلاعات تکمیلی بیش تر در دسترس نیست .

 

ß      سوبارو لگاسی i  2.5 (  CNG) :

·          حجم موتور : 2457 سی سی – قدرت :  175 اسب بخار - انژکتوری

·          شتاب صفر تا صد : حدود 7 ثانیه

·          ترمزABS   4 چرخ

·          قیمت پایه حدود 20 هزار دلار

·          حداکثر گشتاور 169 نیوتون متر در دور 4400

·          گیربکس 5 دنده معمولی ( 4 دنده اتوماتیک جزو آپشن های این مدل می باشد)

·          امکانات استاندارد : قفل مرکزی ، شیشه برقی ، تهویه مطبوع اتوماتیک ( در مدل های بالاتر سان روف و صندلی برقی و همچنین در تیپ محدود این مدل روکش های چرم موجود می باشند  که ممکن است به صورت آپشن در مدل پایه برای علاقه مندان مورد استفاده قرار گیرند )

·          سیستم پخش CD

·          سوبارو لگاسی i 2.5 به تفکیک تیپ :

 

2.5 i SE  :

رینگ 17 آلومینیومی – کف طرح فرش – مجهز به سیستم صوتی با 6 باند – کامپیوتر سفر و مجهز به سیستم تنظیم دمای داخل خودرو -  آینه و شیشه های برقی – مجهز به قفل مرکزی

 

2.5 i LIMITED  :

مشخصات  تیپ قبلی +

صندلی های جلو مجهز به سیستم گرمایش – رو کش چرم – سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک

 

ß      لازم به ذکر است ، به دلیل این که مدل 2500 لگاسی پر تیراژ ترین مدل لگاسی است ، مانور رسانه ها و سایت های اطالاع رسانی نیز برای این مدل بیش تر از دو مدل دیگر است .

 

 

 

å       سیف خودرو ، اکنون !  ................................................................

متاسفانه جدیدترین اخبار مربوط به مصاحبه  ها و برنامه های آتی سیف خودرو مربوط به سال گذشته می شوند و  در سال جاری خبر جدید به دست نیومده ، این در حالی است که قرار بود سیف خودرو فعالیت خود را به صورت رسمی از مرداد امسال آغاز کند .

رقبای سوبارو لگاسی در ایران نیسان ماکسیما و تویوتا کمری هستند که به نظر نمی رسه با وجود شرایط بوجود آمده و عرضه محدود سوبارو در کشورمون شاهد رقابت جذابی بین این محصولات باشیم .

 

å       یادداشت !  ................................................................

غیبت 2 هفته ای من به دلیل پاره ای مسائل بود که حل شد ، شاید  شما هم مثل من امیدوارید که بهتره اینجا زود به زودتر به روز بشه ( عجب جمله شیر تو شیری شد ) ، ولی چیکار کنیم که انقدر این بازار خودروی کشورمون حاشیه های عجیب و غریب داره و در زمینه تولید محصولات جدید انقدر  فقیره  که ما رو هم بی رمق کرده !

تا حالا 10 خودرو از جمله خودرو های وعده داده شده برای واردات یا تولید در  کشور از سال 83 که در این وبلاگ هم معرفی شده اند پروژه هاشون به گونه ای پیچیده شده  و هیچ شخص یا سازمانی هم پیگیر کار نیست .

وعده های تولید و یا واردات یک ساله حداقل به 4 سال کشیده می شوند ، سنگ اندازی بین صنف خودرویی ها خیلی زیاد شده و برای کساد نشدن تولید داخلی مردم ما از سوار شدن خیلی خودرو های بهتر و ارزان قیمت تر محروم  شده اند  انصاف نیست بدون روشن کردن حقایق برای مردم با دروغ کیفیت رو براشون معنی کنند.....

 

یک گام به جلو .. موفق باشید .. !