X11 برند دوم ایران خودرو ( پیکان جدید)

در گوشه و کنار ها مسئولان ایران خودرو هر چند کوتاه اما کمی در مورد خودرو کلاس  C ایران خودرو صحبت می کنند .

ایران خودرویی ها اون رو پیکان نام گذاری کردند و آغازی برای برند دوم ایران خودرو خواهد بود ، برنامه ها ی اولیه و مصاحبه های سال گذشته مبنی بر استفاده موتور پژو سیتروئن فرانسه مورد استفاده در 206 تیپ 2 بود اما با طراحی موتور ملی 1.4 لیتری در مرکز تحقیق موتور ایران خودرو ، پیکان X11 که روی پلت فرم ملی ایران خودرو قرار دارد با استفاده از این موتور به طور تقریبا تمام ملی به بازار عرضه می شود .

 

 

 

å       طراحی X11

پروژ‍ه تولید پیکان جدید در سال 1380 در ایران خودرو کلید خورد ، ابتدا با تغییراتی در چراغ جلو و عقب 206 و سپس اضافه کردن صندوق به کمک یک شرکت طراحی ایتالیایی ، اما سپس این پروژه متوقف شد و پروژه تولید 206 SD بر مبنای یافته های طراحی پروژه پیکان جدید انجام شد .

 

v      احتمال اعمال تغییرات در طراحی این خودرو از صندوق دار به هاچ بک وجود دارد .

 

å       موتور

در ابتدا قرار بود از موتور 1.4 لیتری پژو سیتروئن استفاده شود اما ادامه پروژه با تولید کاملا بومی موتور 1.4 لیتری خانواده EF7 ملی همراه شد ( موتور 1.7 لیتری ساده محصول موسسه تحقیقات موتور آلمان است و موتور 1.7 با توربو چارجر محصول مشترک ایران و آلمان است و موتور 1.4 کاملا طراحی داخل است) . منطقی مدیر عامل ایران خودرو  هم گفته این محصول با موتور ملی به صورت دوگانه سوز عرضه خواهد شد .

چون هنوز اطلاعات رسمی در مورد موتور 1.4 لیتری ارائه نشده هیچ نظری در مورد مشخصات فنی موتور این خودرو نمی شه داد .

 

 

å       عرضه

احتمالا اخبار عرضه پیکان جدید از اوایل سال آینده شروع می شود و تا اواخر سال شاهد تولید آن خواهیم بود ، لازم به ذکره این پروژه هزینه ی زیادی هم داشته به همین دلیل احتمال لغو اون خیلی کمه !

قیمتی که اکنون 2ساله مسئولان ایران خودرو پیرامونش بحث می کنند حدود 7 میلیون تومان است ، مطمئنا قیمت این خودرو تا زمان عرضه ممکن نیست کمتر بشه ولی ممکنه تا 10 میلیون تومان هم بالا بره .

 

 

 

å       یادداشت ( وضع نا به سامان فروم های خودرو فارسی)

وقتی داشتم تو یکی از تالار های خودرو گشتی می زدم از برخی نویسندگان با سابقه و حرفه ای اون تالار حرف هایی رو خوندم که واقعا ناراحت شدم ، البته این ناراحتی جنبه شخصی نداره ، مربوط به ماشین می شه !

جملاتی نظیر :

      این که نصفش 206 ، لابد موتور روا داره ( در مورد پیکان جدید X11)

v     اتومبیل ایران : طراحی زمانی روی پلت فرم خودروی دیگری صورت می گیرد اما بدنه متفاوتی روی آن طراحی می شود مطمئنا شباهت های زیادی به خودرو پایه خواهد داشت با حداقل عملیات 2 ساله . و چقدر زیباست که امیدوارانه با حقیر ترین کلمات در مورد یه طرح تولید داخل صحبت می کنیم  !!!!!

 

      اینکه 206 sd فیس لیفت شدس! ( در مورد پیکان جدید X11 )

v       اتومبیل ایران : در مورد کلمه فیس لیفت بیش تر تحقیق کنید ! در ضمن جالبه بدونید این طرح پیش از SD طراحی شده !

 

    وقتی سمند سورن که 100 درصد ملی هست رو از روی آ او دی کپی کردن این همچین عجیب نیست... ( نظر ایشون در مورد طراحی سمند و پیکان جدید)

v     اتومبیل ایران : چرا نا آگاهانه در مورد طرح سمند نظر می دیم ، این گونه کپی برداری ها خیلی زیاد شنیده می شه خیلی ها می گن آئودی ، خیلی ها اشکودا ، خیلی ها هم می گن سمند اصلا ایرانی نیست ، این گونه نظر دادن در مورد سمند توهین به شعور خود آدمه ! ، مطلب موتور ملی این وبلاگ رو بخونید تا با نحوه تولید سمند آشنا بشید .

 

    206 اس دی توی فرانسه قدیمی شده حالا نمی دونم چرا می گین کار ایران خودرو هست ؟!؟ ( نظر کارشناسانه و کمال اعتماد به نفس در جمله)

v     اتومبیل ایران :  شما هنوز تفاوت 206 SW و 206 SD رو نمی دونید ، مدل اول فرانسویه و صندوق هم داره اما بودن سقف و خیلی آپشن های دیگر ، خوبه بدونید 206 اس دی به سفارش پژو فرانسه و با اجازه پژو فرانسه تولید شده .

 

      چقدر زشته بازم از همون طرحهای تکراری و زشتی که ایران خودرو استادشه ( در مورد پیکان جدید X11 )

v     اتومبیل ایران :  فقط کمی به تاریخچه خودرو در ایران و تحولات در چند سال اخیر فکر کنیم ، احتمالا فرستنده این جمله غرق در طراحی های BMW هستند و یادشون رفته اینجا حرف از طراحی ایرانی هاست و قصد تولید خودروی مردمی کلاس C را دارند .

 

      کاربری در پاسخ به جمله بالا : پرشیا کاره خود ایران خودرو نبوده....

v     اتومبیل ایران : چه جالب پس تا حالا ایران خودرو داشته به مردم دروغ می گفته که طراحی با همکاری آلمانی ها صورت گرفته اما بیش از 60 در صد کار مال ایران خودرو هست ، همچنین طرح اولیه و خام این خودرو توسط ایران خودرو عرضه شده !

 

تالار های خودرو فارسی نیازمند نظارت بیش تر برای پربارتر شدن هستند .

 

یک گام به جلو .. موفق باشید..!!

کیا سورنتو در ایران

 

 

å       معرفی

کیا موتورز ، سورنتو را برای رقابت در بزرگترین بازار  SUV ها در سال 2003 به بازار عرضه کرد ، این محصول که از ابتدا یکی از سود آورترین خودرو های تولیدی کیا در آمریکا بوده ، در 2 سال قبل پر فروش ترین خودروی کیا در آمریکا محسوب می شده ، هم اکنون هم با ارائه مدل 2008 این خودرو پیش بینی می شه کیا سورنتو همچنان به موفقیتش در بازار آمریکا ادامه بده ، دلیل اهمیت بازار آمریکا بالا بودن تیراژ تولید این خودرو در آمریکاست . این خودرو در سال 2007 به کلی دگرگون شد ، هم از نظر ظاهر و هم از نظر فنی .

 

 

å       کیا سورنتو در ایران

زمزمه های تولید کیا سورنتو در ایران از نمایشگاه شیراز آغاز شد ، همچنین شرکت وارد کننده این خودرو یعنی اطلس خودرو هم پیش تر شروع به معرفی این خودرو در تهران کرده بود . پس از نمایش کیا سورنتو توسط کمپانی کیا موتورز در نمایشگاه های خودرو شیراز و اصفهان ( هم اکنون) ، به همراه محصول دیگر کیا به نام سراتا ، احتمال ورود این دو خودرو به کشورمون در آینده نزدیک زیاد به نظر می رسه ، این دو محصول ، به ویژه سورنتو در بازه ی رقابتی شدیدی با دیگر اس یو وی ها قرار خواهد گرفت که به گونه ای بازار اس یو وی ها را داغ تر خواهد کرد  زیرا رقبای این خودرو در بازار آمریکا همان محصولات موجود در بازار ایران نظیر نیسان مورانو ، هیوندای Santa FE ، تویوتا پرادو ، BMW X3  و پاژرو هستند .

 

 

å       تغییرات  سورنتو از سال 2007

کیا سورنتو در سال 2007 دستخوش برخی تغییرات شد که این خودرو رو به مرز بهترین امکانات فنی و رفاهی رسوند .

در پلت فرم تغییرات چندانی بوجود نیومد اما طراحی خارجی و چراغ ها عوض شدند ، صندلی ها دوباره طراحی شدند و امکانات رفاهی به روز شدند . موتور و سیستم تعلیق هم با توجه به علم روز کیا ارتقاء یافتند. نمود کامل این تغییرات در مدل 2008 مشهود هستند .

 

 

å       مشخصات فنی کیا سورنتو

 

 

مدل پایه (BASE)

مدل LX

مدل EX

موتور

3.3 لیتر – V6

3.3 لیتر – V6

3.8 لیتر  - V6

حداکثر قدرت

242 اسب بخار

242 اس ببخار

262 اسب بخار

سیستم انتقال قدرت

5 دنده   اتوماتیک Sportmatic

5 دنده   اتوماتیک Sportmatic

5 دنده   اتوماتیک Sportmatic

مصرف گاز

(MPG)

در شهر : ۲۴

در بزرگراه : ۱۸

در شهر : ۲۴

در بزرگراه : ۱۸

در شهر : ۲۳

در بزرگراه : ۱۷

سان روف

ندارد

ندارد

آپشن

سیستم تهویه مطبوع

ندارد

دستی

اتوماتیک

شیشه برقی

دارد

دارد

دارد

قفل مرکزی

دارد

دارد

دارد

روکش چرمی

ندارد

آپشن

آپشن

صندلی برقی

ندارد

ندارد

دارد

سیستم صوتی

10 بلندگو AM/FM/MP3/CD

10 بلندگو AM/FM/MP3/CD

10 بلندگو AM/FM/MP3/CD

ایربگ (AIRBAG)

4 کیسه هوا - راننده (سر و زانو) – کناری و مسافران

4 کیسه هوا - راننده (سر و زانو) – کناری و مسافران

4 کیسه هوا - راننده (سر و زانو) – کناری و مسافران

سیستم ترمز  ABS

دارد

دارد

دارد

 

قیمت

20 تا 21 هزار دلار

واردات با عوارض 115 درصد : 45 میلیون تومان

50 میلیون و 700 هزار تومان

در ایران

(موجود)

24 تا 26 هزار دلار

واردات با عوارض 115 درصد :  56 میلیون تومان

   

امکانات دیگر :

·          سیستم کنترل کشش ( Driveline traction control )

·          سیستم  کنترل پایداری الکترونیکی

·          رینگ آلومینیومی 17"

·          کروز کنترل در مدل های LX و EX

·          شیشه شوی چراغ جلو

·          کنترل اتوماتیک چراغ ها

·          شیشه جلو با قیابلیت تنظیم نور آفتاب

·          آینه برقی

·          قابلیت تنظیم ارتفاع

 

 

å       کیا سورنتو اینگونه توصیف می شود !

 

ß      New car test drive  :

§          موتور قدرتمند و نرمی داره و به راحتی در حین رانندگی می شه قدرتش رو حس کرد .

 

ß      Autoweek  :

§          سورنتو تنهاSUV   زیر 30 هزار دلاره که  آرایش ایربگ هاش استاندارد هستن .

 

ß      New car test drive  :

§          5 تا 6 هزار دلار ارزان تر از SUVهای مطرح دیگه ، با این حال امکاناتی بهتر و به روز تری رو به همراه داره .

 

ß      Edmunds.com  :

§          خودرویی عالی برای مسافرت های کوتاه ولی در دور ها بالا و ماکزیمم سرعت صدای موتور و سیستم تعلیق خودرو مشکل پیدا می کنند .

 

 

å       گالری تصاویر کیا سورنتو :

گالری تصاویر کیا سورنتو ( کلیک کنید)

  

å       کلیپ کیا سورنتو :

کلیپ نمایش Off-road  و امکانات کیا سورنتو با فرمت 3GP ( حجم : 1.41  مگابایت )

 

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!