X
تبلیغات
رایتل
29 فروردین 1387ساعت 12:11 ب.ظ

راست به چپ : منطقی - کاتوزیان - بذرپاش

موضوع این گفتگو که به بررسی چشم‌انداز صنعت خودرو در کشور اختصاص داشت کلا جذاب به نظر می رسید به علاوه که بذرپاش و منطقی هم حضور داشتند ، خاکسار استاد دانشگاه علامه طباطبایی هم منتقد بی حد و مرز این گفتگو بود که به شدت به واقعیت ها اشاره می کرد ... در حالی که برنامه سازان اجازه گسترش انتقاد ها را نمی دادند و پیرامون حرف های اون هیچ بحثی نمی کردند و به اعداد و ارقام همیشه شیرین برای خودروسازان بیش تر بها می دادند ، شکی در بی کیفیتی محصولات ایران خودرو و سایپا نیست ، حال چگونه اذهان عمومی می تواند آمار نزدیک به استاندارد های اروپایی  که  با واقعیت تناقض دارد را باور کند ،  در این میان همان گونه که روزنامه دنیای اقتصاد هم اشاره کرده کاتوزیان نماینده مجلس تندرو در این زمینه که در تدوین گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو از شاکیان اصلی بود در این گفتگوی خبری در نقش دایه مهربان تر از مادر برای خودروسازان حاضر شد ، به گونه ای که خاکسار در یک طرف قضیه قرار گرفت و منطقی و بذرپاش ( که اصلا حضور خاکسار منتقد رو حساب نمی کردند و به هیچ کدام از حرف هایش اهمیت نمی دادند ) به همراه کاتوزیان به بررسی فعالیت های به نظر خودشان مفتخرانه برای صنعت خودرو پرداختند و بحث بار دیگر مانند دیگر گفتگو های تلویزیونی یک طرفه و در راستای دفاع از دولت برگشت .

تمام حرف خاکسار در انحصار بودن سیاست خودرو توسط سایپا و ایران خودرو بود ، حال بذر پاشی که از یک سمت مسئول بسیجی دانشگاه شریف و سپس مدیریت پارس خودرو که هم اکنون مدیر سایپا است و کلمه ؛zero؛ به معنای صفر ( در مشکلات قطعات ) را یک اصطلاح تخصصی صنعت خودرو محسوب می کند هیچ دفاعی در برابر حرف مردم که در قالب گزارشی  از همین بخش خبری پخش شد و اکثرا هم پراید داشتند و همه هم ناراضی بودند نداشت و برای منحرف کردن ذهن از موضوع به نتایج بررسی هایی پرداخت که ایده آل خودرو ی ایران است و تقریبا برای ما یک رویا به حساب می آید ، چگونه وقتی از هر ۱۰ نفر که خودرو ی سایپا سوار می شوند نظر سنجی کنی ، ناراضی هستند ولی با این وجود نتایج بررسی یک سازمان دولتی پیرامون خودرو های تولیدی سایپا با واقعیت تناقض دارد ؟

در آمریکا بررسی کیفیت هر ساله توسط موسسه ای بر اساس نظر مردم تنظیم می شود و در پایان هر سال ۱۰ خودرو ی برتر آن سال از نظر مردم معرفی می شوند .

منطقی حتی رقیبان سمند در روسیه را نمی شناخت و رقبای این خودرو را دو خودروی موجود در کشور که می شناخت معرفی کرد ، از کیا ، چری ، هیوندای نام نبرد که خودش جای سوال داره که آیا می خواست سمند رو هم تراز خودرو های کره ای نشون بده یا واقعا اطلاعی در این زمینه نداره .. همچنین ایشون در آخر برنامه به اطلاع رسانی این نکته اکتفا کرد که دومین خودروی ملی در دهه فجر رو نمایی می شه ، و به نظر من هم قراره تا ۲ سال بعد تولید بشه ، یه چیزی تو مایه های سورن !

خاکسار در جواب ملی بودن سمند به منطقی به خودروی زیر از محصولات فولکس واگن اشاره کرد : شباهتی می بینید ؟!!

به زودی نظر سنجی در این زمینه در وبلاگ قرار می دم که امیدوارم با توجه به آمار بازدید وبلاگ به جامعه آماری خوبی برسیم و جمع بندی مطمئنی از این قضیه به دست بیاریم که آیا واقعا دو خودرو ساز مردم را می دوانند یا مردم می توانند کیفیت بد خودرو های داخلی در مقابل محصولات وارداتی را به خودروسازان گوشزد کنند ...

 

بررسی مفصل این گفتگوی خبری با تمام جزییات را می توانید در سایت خبری روزنامه دنیای اقتصاد به لینک های زیر بخوانید :

مناظره میان مدیران خودروساز و کارشناسان صنعت خودروی کشور

خودروسازان از اعتراف نترسند

یک گام به جلو .. موفق باشید ..!!

del.icio..us  digg  newsvine  furl    smarking  segnalo