فیات پالیو ، معنای یک هاچ بک

 

 

(عکس  مورد استفاده برای این مطلب متعلق به مدل 2007 این خودرو می باشد که در سال 2008 تغییراتی در چراغ های خودرو داشته سعی شده بیش تر از تصاویر مدل 2008 استفاده شود ، به استثناء هدر مطلب )

 

فیات پالیو :

برای شناختن پالیو بهتره مروری به تمامی محصولات صادارتی به کشور های در حال پیشرفت جهان توسط فیات داشته باشیم ، مدل هاچ بک فیات که روی پلت فرم 178 این کمپانی ساخته شده پالیو نام دارم ، مدل سدان ( صندوق دار ) پالیو  ، سینا نام دارد و مدل استیشن آن فیات ویکند می باشد و اینگونه است که فیات تنوعی ارزان را روی یک پلت فرم برای کشور های در حال پیشرفت به ارمغان آورده ( وانت استرادا ، فیات آی دیا و چند محصول دیگر فیات نیز که روی این پلت فرم بنا شده اند قرار است جزو لیست تولیدی ها در ایران باشند ) .

پالیو همواره همگام مشتقاتش حرکت کرده و تنوع فیات را در تمامی کلاس ها به خوبی نشان داده است .

در سال 1996 توسط فیات ایتالیا طراحی و تولید شده و از نسل  4 به بعد به فیات برزیل واگذار شده ، تا کنون پلت فرم پالیو توانسته پذیرای بیش از 15 نوع  پیشرانه باشد که نشان دهنده انطباق پذیری و انعطاف پذیری این محصول در بازار های مهم جهانی است به گونه ای که با توجه به نیاز بازار هر کشوری می تواند در رقابت با دیگر خودروسازان چهره ای رقابتی از خود نشان دهد .

برزیل ، ترکیه ، چین ، هند ، آفریقای جنوبی ، کره ی شمالی از جمله مشتری ها و تولید کننده  این خودرو هستند ، ایران نیز مانند روسیه با استفاده از قطعات ترکیه ای قرار است این محصول را وارد بازار کنند .

4 نسل آن با تغییرات ظاهری و فنی تا کنون تولید شده و تولید نسل پنجم آن برای سال 2010 برنامه ریزی شده است .

مشخصات کامل به همراه عکس های فیات پالیو در ادامه مطلب

 

 

فیات پالیو در ایران :

فعلا توسط بنیان توسعه صنعت خودرو پارس  (تاپکو) ثبت نام مدل سدان این خودرو یعنی سینا آغاز شده و هنوز برنامه های آتی این شرکت برای تولید 6 محصول دیگر برنامه ریزی شده از جمله فیات پالیو اعلام نشده است .

این خودرو ، در بازار رقابتی بنا بر پیش بینی ها و قیمت اعلام شده برای مدل سدان این خودرو یعنی سینا باید قیمتی بین 15 تا 20 میلیون تومان داشته باشد !

 

 

طراحی فیات پالیو :

در طراحی فیات پالیو همواره سعی شده پارامتر های هاچ بک شماره یک فیات یعنی فیات پونتو رعایت شود و به گونه ای روحی از پونتو در پالیو احساس شود . چهارمین فیس لیفت این محصول در سال 2007 عرضه شده که به احتمال زیاد همان مدلی است که قرار است در ایران تولید شود ، این فیس لیفت تغییراتی در ظاهر جلو وعقب خودرو داشته ولی همچنان روی پلت فرم 178 فیات تولید می شود .

در فیات پالیو طراحی چراغ ها به گونه ای است که هیچ گونه کپی برداری را القا نمی کند و در کل از ظاهر خودرو می توان به لوکس نبودن این هاچ بک پی برد ، خودرویی ارزان و خانوادگی در عین تنوع موتور و طراحی قابل قبول . فرزند ایتالیا .

چراغ های عقب و جلو در مدل 2008 تغییرات فراوانی در مقایسه با مدل 2007 کرده اند که این تغییر در حس ظاهری نسبت به این محصول تاثیر فراوانی گذاشته  .. اطلاعاتی در دسترس نیست که قرار است ایران کدام مدل ، 2007 یا 2008 این خودرو رو تولید کنه ؟!

 

 

 

مشخصات فنی فیات پالیو :

پارامتر ها

FIAT SIENA

موتور

1461 سی سی / 4 سیلندر

حداکثر قدرت

77 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتون متر

115  نیوتون متر / 3500 دور در دقیقه

ماکزیمم سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

گیربکس

5 دنده دستی

وزن با سرنشینان

1050 کیلوگرم

 

استاندارد یورو 4

مدل مادر فیات سینا ، هیچ فرقی از لحاظ موتور و سایر مشخصات فنی با سینا ندارد ، تنها سبک تر است .

 

ترمز ABS ، دو کیسه هوا جلو ، فرمان هیدورلیک ، سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) ، میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان ، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف ، سیستم cruise control  ( ثبت اطلاعات سفر ) ، باز شدن قفل صندوق عقب و باک از داخل خودرو ، سیستم تنظیم صندلی راننده در 6 جهت ، CD PLAYER  ..

 

 

 

 

امنیت  :

چقدر خوبه که هم خانواده بودن سینا و پالیو کار من رو هم در این مطلب خیلی آسون کرده ، این دو خودرو تحت یک تست امنیت شناخته می شوند : تست های امنیتی که روسیه و چین روی سینا مدل سدان پالیو انجام داده اند و در مجموع این خودرو تونسته 3 ستاره امنیت و میانگین نمره 8.5 رو به خودش اختصاص بده .

 

یادداشت  :

اگه یکم با تعصب تر فکر کنیم به این نتیجه می رسیم که این 7 محصول فیات که قراره در ایران تولید بشن تنها تفاله ی محصولات فیات برای در حال پیشرفت ها هستند ، ما لایق محصولات فیات نظیر پونتو و 600 هستیم چه کنیم که این تفاله ها بین 15 تا 20 میلیون قراره عرضه بشن چه برسه به محصولات نیمه لوکس فیات ! ( شاید این یادداشت بی فکری به نظر بیاد )

 

 

 

 

یک گام به جلو..موفق باشید..!!

نظرات 10 + ارسال نظر
خودنویس 20 تیر 1387 ساعت 01:13 ق.ظ http://knevis.blogfa.com

سلام! ای روزگار... آقا یه زمانی تنها مونس ما توی این دنیای کذایی شما بودی، یه سلام و علیکی داشتیم، حالا همون رو هم از دست دادم، راستش قبول دارم که تقصیر از من بود، اما خود شما میدونی یه بچه دانشجو (!) که تازه سرشو بالا کرده و میبینه نه امروزی داره، نه فردایی چقدر باید تلاش کنه تا مثل آدمای دیگه زندگی رو همینطور که هست قبول کنه.

چند وقتی میشه خلاقیتم ته کشیده، بعد از ارسال قالب برای شما به خودم گفتم نکنه دوباره این کارای عجیب و غریبم باعث بشه کسی ازم ناراحت بشه، به هر حال آقا امیر حسین، من به عنوان برادر کوچکتر شما، اگه مساله ای هست و تقصیری از طرف بنده بوده ببخشید، خدا میدونه با این سهمیه بندی کارت اینترنت(توی خونه ی ما البته!) حتی نتونستم کدهای بلاگ اسکای رو پیدا کنم. اگه به خودنویس سر زده باشید همین روزا میریم پابوس خورشید ایران آقا امام رضا (ع)، گفتم اگه بدی از ما دیدید حلال کنید، مسابقات هم هست و دعای شما توی این ماه عزیز قطعا دل من رو قرص تر میکنه، یا حق...

امیررضا 20 تیر 1387 ساعت 04:43 ب.ظ http://cars.mihanblog.com

سلام
ممنون سر زدی . ببخشید دیر جواب دادم چون مسافرتم و زیاد به اینترنت دسترسی ندارم .
مطلبتو خوندم خیلی عالی بود . ولی صد رحمت به تندر ۹۰ خودمون !! اقلا موتورش از این پالیو قویتره !!

راستی به مجله خودرویاب هم یه نگاهی بکن .


موفق باشی .

علی ب 21 تیر 1387 ساعت 12:51 ب.ظ http://oldcars.blogfa.com

سلام دوست عزیز
بله کنکور داشتم! همین امروز یعنی جمعه ۲۱ تیر(کاردانی به کارشناسی)
خیلی ممنونم از لطفت.اول از اینکه قبلا قول داده بودم بعد کنکور آژدیت کنم ولی زیر قولم زدم معذرت میخوام
دوم:فکرها و ایده های زیادی برای وبلاگم داشتم اما به دلایلی دیگه نمیخوام به کار وبلاگ ادامه بدم
ممنون از ابراز لطفت
خدانگهدار

اکسیژن 21 تیر 1387 ساعت 01:02 ب.ظ http://www.oxijen.mihanblog.com

در هوای دوست نفس کشیدن زیباست ( برای خودم )!!!

مرسی اومدی دل انگیز

راستی میتونی عکس و اطلاعاتی در مورد هیوندای کوپه بزاری

ببین من چند جا سرچ کردم اطلاعات و عکسای محدودی بود

من یک سری اطلاعات کامل میخوام

و عکسای زیبا و با کیفیت از تمام زوایا مخصوصآ‌ داخلش

اگر هم زرد باشه که دیگه معرکه است

یا علی

علیرضا 21 تیر 1387 ساعت 08:07 ب.ظ

علیرضا 21 تیر 1387 ساعت 08:08 ب.ظ http://almasnews.ir

واسه تماس خصوصی با شما باید چه کار کنیم ایمیلی چیزی

ahbarkhordari@gmail.com

سلام
لطفا درباه مطلب عدم رعایت فاصله نظر دهید.

روزبه 15 مرداد 1387 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.sepm.blogfa.com

سلام گرچه از عبارت تفاله برای محصولات فیات خوشم نیومد اما باید بگم کاملا درسته مدلهای پونتو پاندا و ۵۰۰ فیات بهترین مئلهاشن که در ایران قرار نیست تولید شن به هر حال موفق باشی

[ بدون نام ] 18 اردیبهشت 1389 ساعت 08:00 ق.ظ

http://tapco89.blogfa.com/

[ بدون نام ] 18 اردیبهشت 1389 ساعت 08:01 ق.ظ

بسم تعالی

خدمت کلیه دوستان و کسانی که فیات سینا ثبت نام کرده اند سلام عرض می نمایم

ظاهرآ شرکت قرار نیست تعهداتی که به خریداران داده است را انجام دهد و بازهم به دنبال وقت گرفتن از شکات و خریداران محترم می باشد اما چه سود این وقت هم مانند قبل هیچ سودی به حال ما خریداران ندارد.

قرار بر این است که در مورخ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح تجمعی در محل شرکت به آدرس کیلومتر ۱۵ جاده قدیم کرج خیابان کرمانی برگزار و با دعوت از خبرنگاران رسانه های عمومی این مشکل از این طریق به گوش مسئولان رسانده تا بلکه فکری به حال ما نمایند.

لازم به ذکر است که در تاریخ فوق شکایتی تنظیم و تقدیم به قوه قضاییه خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد