اپیروس ، اعتبار کیا

 کیا اپیروس

 

کیا اپیروس در ایران :

تافته ی جدا بافته ی کیا ، زیبا و با وقار و به دور از طراحی شرقی کیا ، جذاب و لوکس برای آن هایی که این گونه دوست دارند ، نام اپیروس در آسیا و آمانتی در آمریکا همان امضایی است که به نام کیا اعتبار می دهد و آن را سربلند می کند .

اپیروس در آوریل 2003 به بازار ها معرفی شد و در سال 2004 به صورت رسمی به بازار های جهانی به عنوان لوکس ترین محصول کیا راه یافت . امکانات بی نظیر داخلی خودرو و طراحی جذاب و سنگین خارجی خودرو از آن رقیبی سر سخت برای خودرو های هم کلاسش در بازار ساختند تا اینکه توانست یکی از خوش فروش ترین محصولات کیا در آمریکا شود  ، کیا اپیروس همچنین سال گذشته در آمریکا به عنوان جذاب ترین خودرو سواری سال انتخاب شد .

همکاری بلند مدت کیا و هیوندای در تولید و طراحی اپیروس نیز موثر بوده ، در طول سال های تولید اپیروس  ، هیوندای آزرا مانند برادر مشترکات زیادی با این محصول کیا داشته ، این همکاری در خودرو هایی همچون ریو و ورنا در کشور ما نیز مصداق دارد ، موتور اپیروس در سال های نخست ورود به بازار موتور 3.5 لیتری مشترک با هیوندای بوده و در سال 2007 پس از انجام تغییراتی در سیستم تعلیق ، ظاهر و موتور خودرو ، موتور آن مشترکا با هیوندای آزرا به موتور 3800 سی سی ، شش سلندر خورجینی DOHC ارتقاء یافته . روحی در دو بدن ، دو برند .

در تلفظ نام کیا OPIRUS بهتر است " آپیروس " تلفظ شود  تلفظ درست حرف اول نام این خودرو حرفی بین O و A است.

لوکس بودن در بازار ایران به نوعی حل می شود و خودرو را خاکی و همرنگ دیگر غول های تازه وارد به کشور می کند، این جا نام برند حکم می کند ( قضاوت اشتباه در بازار ایران ) هر خودرو ساز حداکثر تلاشش را در دو خودرو ی تولیدی خلاصه می کند ، خودرو های ارزان قیمت و مردمی و لوکس ترین محصولات تولیدی اش ، در ادامه توضیحات پیرامون اپیروس متوجه می شوید که اپیروس نامی فراتر از کیا را به همراه دارد .

اطلس خودرو تنوع بسیار جالبی از محصولات کیا را در ایران بوجود آورده اما در این تنوع اپیروس جایگاه ویژه ای دارد ، تک ستاره ی کیا در ایران .

اطلس خوردو اکنون 6 نمایندگی در سطح کشور دارد که این تعداد تا سال 2009 میلادی به 20 تا خواهد رسید ، این شرکت همچنین کمی کاهش در ارائه خدمات به مشتری ها نسبت به خدمات اصلی کیا نشان داده که البته همین مقدار خدمات و راه اندازی فضای نزدیک به مشتری ها توسط پیامک و ایمیل و تلفن سریع خودش نوعی فرهنگ سازی جدید در بین وارد کننده های ایرانی به شمار می رود .

مشخصات کامل به همراه گالری تصاویر کیا اپیروس در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

سیاست یا اتفاق ، بازی جالبیست

فرهنگ سازی برای ایجاد نگاهی دیگر به روش خرید خودرو برای سایپا 120 میلیارد تومان به همراه داشت ، ایران خودرو کمی کند ، دیر و به اجبار عمل کرد و البته سایت فروششان هم مدتی پایین بود اما مطمئنا این فرهنگ سازی سود خوبی را برای آن ها هم به همراه داشته . مردم ! ، جاده شما را می خواند ، موتور ملی آمده . اما بعد از گرد و خاکی بی مثال حس می شود قرار است دوباره از خط تولید خارج شود ، ایران خودرو برای تست موتور ملی Ef7 از خودرو نویسان مطبوعات دعوت کرد تا با دست های ( دقیق تر ، پاهاشون ) خودشان این خودرو رو تست کنند  اما من در بیش تر موارد از قلم این خودرو نویسان اعلام ضعف های رو خوندم . حال فلسفه تست عمومی این موتور چه بوده ! (در کل موتور خوبیه)قیمت سمند با موتور ملی 1 میلیون تومان از حد تعارف پایش را فراتر گذاشت !

سمند سورن حدود سال 81 برای نخستین بار به صورت عمومی به مردم ایران در نمایشگاه تهران معرفی شد ، می گذریم از این قضیه که مدلی که آن جا معرفی شد و مطلبش هم در این وبلاگ موجوده از زمین تا .. با مدل کنونی تفاوت داشت ، یعنی آن زمان تنها می توانستیم روی این موضوع حساب کنیم که خودرو با " نام سورن " قرار است تولید شود و دیگر هیچ ! باز هم می گذریم از این که پس از 6 سال وعده سورن ، آن هم دست و پا شکسته در اذهان عمومی و خیابان های ایرانی جا گرفت ! سورن مانند قابلمه ای خالی روی گاز بود ، ایران خودرو فعلا آب توی این قابلمه ریخته تا ببینیم چه می شود ، از بسیاری که حواله سورن داشتند شنیدم که وقتی یک بار آن را تست کردند هیچ تفاوتی بین آن و سمند عادی حس نکردند ، چرا 3 میلیون تومان بیش تر بدهند ؟! طراحی آن هنوز هم دست کاری می شود ، زمانی که قرار است به ترکیه صادر شود آپشن هایی به آن اضافه می شود ، هنوز هیچ چیزی نشده وعده مدل جدیدش را می دهند  ( اصلا مدل قبلی چه بوده که جدیدیش چه باشد ) از تغییرات جلوپنجره ی آن اعلام می کنند تا تغییرات در سایز آنتن ! اکنون سورن هست ، کسی حضورش را حس می کند ؟ 18 میلیون و خورده ای .

سایپا دیروز با پروتون تفاهم نامه همکاری برای تولید خودروی ارزان امضا کرد ، باز هم لرزه بر تن ایرانیان افتاد ، یک خودروی ارزان دیگر از جنس تندر نود ارزان . وعده تولید آن برای یک سال و نیم دیگر داده شده ( چه کسی باور می کند ؟! ) آه که سایپا اکنون در دو پروژه خودرو ارزان دست و پا می زند ، خودرو ملی سایپا S81 و خودروی که هنوز حتی نطفه اش هم بسته نشده . آیا قرار است فرمول ارزانی ال نود روی این دو محصول بخت برگشته نیز اجرا شود !؟

این جا مشخص نیست افزایش قیمت ها در بازار خودرو ناشی از چیست ، دبیر انجمن خودروسازان خواهان قرار دادن وظیفه تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان است ، مجلسی ها خودروسازان را مقصر می دانند و عده ای نیز دلالان بازار را ، در بحبوحه این تفاسیر قیمت خودرو برای خودش بازی در می آورد مقصر همچنان روی هوا است و همه ادعای قطع کردن دستش از بازار هستند ، برای همه واضح است که در بازار ایران هیچ خودرو با قیمت واقعی اش به فروش نمی رسد آیا رسیدگی می شود ؟!

برخی افزایش قیمت ها را می توان منطقی خواند ، افزایش قیمت فولاد و یا کاهش تولید یک خودرو بر اساس کاهش تقاضا ، این موارد از طرف خودروسازان قابل قبول است اما این گونه نباشد که مانند زانتیا قیمتی بسیار فراتر از حد خودرو بازار را متحول کند سپس به بهانه خواباندن قیمت آن خودرو جایگاه ثابتی بین 30 میلیونی ها برای آن باز کنند و پس از آن فیس لیفتش را معرفی کنند ! سیاست یا اتفاق ، بازی جالبیست .

یک گام به جلو .. موفق باشید ..!!